Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Ratten. Voorheen: vtmuis

Malle Smokkelaar!

Recommended Posts

GRONINGEN, zondag.

 

 

De Groningse politie heeft een 44-jarige man uit het Duitse Duisburg opgepakt, die hennep vanuit Duitsland naar ons land smokkelde. Het leek hem niet te deren dat in ons land nu niet bepaald een tekort aan softdrugs bestaat.

De politie spreekt dan ook van een opvallende zaak, want het is al jaren zo dat de wiet in ons land geteeld wordt en voor Duitse rokers naar de andere kant van de grens verdwijnt.

De man werd deze week door de douane met zijn auto aan de kant gezet met 15 kilo verse hennep achterin. In een loods had de man nog eens vijf vaten staan.

 

 

Bron:Telegraaf.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier is niks mals aan hoor. Enkele jaren geleden heb ik een tijd een smartshop aan de grens gerund en dit was meer regel dan uitzondering, dat er wiet vanuit duitsland naar Nederland wordt gebracht. Het heeft te maken met de afzet markt in Duitsland. De praktijk leert dat grote partijen softdrugs in Duitsland moeilijk af te zetten zijn. Het kweken van wiet op grote schaal in Duitsland is echter makkelijker dan hier in Nederland. Vandaar dat na het kweken van de wiet de softdrugs in grote hoeveelheid naar Nederland komt meestal blijft deze in de grensstreek. Waarna de wiet in kleinere partijen weer wordt verkocht aan voornamelijk duitsers. Het verkopen van een grote partij wiet in kleinere porties heeft vele risico's zoals dat van opslag. En die risico's kun je beter in Nederland lopen dan in Duitsland.

Edited by Torsti
Onnodig Quoten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou, vergis je daar niet aan, in Duitsland wordt echt masaal angebauht. Ich wohne an der Grenze und spreche und Leze ganz gutt Deutsch.

Ik zit ook veel op het Duitse forum, is echt veel te doen.

En het cannabis gebruik is in Duitsland en Frankrijk, hoger als hier, gelezen op vele forums, getest door opinie/onderzoeken op vele mensen.

Ria

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou niet graag in de schoenen van die arme man willen staan.als zn straf in duitsland wordt uitgevoerd,komt ie er niet bepaald rooskleurig van af.in duitsland zien ze drugskoeriers en handelaren als een gevaar voor de volksgezondheid,en dit wordt door die reden zeer streng aangepakt,soft en harddrugs,de straffen blijven zeer fors.als je iemand in duitsland een vies vuil tering geintje wil flikken dat je je ergste vijand niet wil toewensen,dan ga je naar de politie en zeg je dat je er 50 gram heroine heb zien leggen in een huis.dat huis wordt direct doorzocht,en de bewoner gaat minimaal 8 maanden mee,ook als er niets gevonden wordt,zo werkt t in duitsland,zonder pardon en bewijs,enkel een vermoeden.en zo leuk is t niet in een duitse gevangenis,heb ik gehoord.ikdenk dat hem met die hoeveelheid minimaal 8 jaar cel te wachten staat als zn straf in duitsland uitgevoerd wordt,dat zou ik t risico niet waard vinden,sowiezo drugs de grens over zou ik nooit van mn leven doen,als je gepakt wordt,veranderd je leven op slag in een nachtmerrie,die lang zal duren,mij niet gezien.laten we beter met de man meeleven,ipv hem af te schepen als een malle smokkelaar,de man had misschien schulden die hij in 1 klap af wou lossen,nu zit de man nog erger in de problemen.dat de man gepakt is,is een feit,dus het is voor hem te hopen dat zn straf in nederland uitgevoerd wordt.hier kom je er met hooguit 1 jaartje vanaf,waar 1/3 vanaf gaat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

niemand die dus ervaring hebt met de duitse justutie.

 

ik zal 1 ding zeggen...uit eigen ervaring.....

 

ik wou dat die regeling ook in nederlnd wordt gehandteerd, want dan komen wij...en jullie hobbykwekers er ook beter van af..

 

als je voor de eerste keer gepakt wordt in duitsland ..is alles nog zo erg niet....praat over soft drugs natuurlijk...

dan kom je er met een sisser af.....MAAR.....wordt daarna nog eens gepakt....dan wordt je dubbel en dwars heel hard aangepakt.....

 

kan trouwens wel iedereen de tip mee geven om eens te gaan kweken in Duits.....huur een woning...hahahaha zijn er zat....met al die buitenlanders hiero.......gelijk helemaal vol zetten....alle kamers....kelders en zolders.....na 8 weken..trek je er weer uit.....met 50K eu in je achter zak....kosten huur 2k eu ...wel een tipje nog....zelf bedrading trekken...want die duitsers zijj heel zuinig met kabels...alles is 1mm2

 

succes hahahahaaha

Share this post


Link to post
Share on other sites

helaas heb ik ook ervaring met duitsland(een paar maten van me moest ik daar wel eens opzoeken in t gevang),daar kan zelfs de helft van je straf afgaan(ook voor de nederlanders die daar zitten)als je je goed gedraagt,dan wordt je (als je uit nederland of een ander land komt)duitsland uit gezet met een landverbod en mag je er een aantal jaren niet meer komen.kom je er wel en ze houden je aan,ga je meteen de rest van je straf uit zitten.toch zijn ze echt niet blij in duitsland met kwekers,want die vallen daar onder drugshandelaren,en drugs handelaren zijn een gevaar voor de volksgezondheid(in duitsland zelf),en dat wordt om die reden extra zwaar bestraft zo redeneren de rechters in duitsland,helemaal als je nederlander bent uit t land van de drugs.dan legt t er maar net aan in welk deel van duitsland je gepakt bent,want de strafmaten zijn nogal verschillend in verschillende delen van duitsland.hoe dieper je duitsland inrydt vanuit nederland,des te strenger t wordt.

en ze kijken ook naar de sterkte van de drugs,in dit geval naar t thc gehalte.hoe meer werkzame bestanddelen er in de drugs zitten,te hoger de straf.

het klinkt misschien raar allemaal,toch is t zo,ik heb kennissen in duitsland wonen waar ik nog wel eens wat van hoor over de regels in duitsland.daarnaast heb ik t van mn maten die daar vastzaten ook gehoord,dus dan zal t wel zo zijn,denk ik zelf.ze zijn daar niet zo makkelijk als t om drugs gaat,ook geen softdrugs,ze zullen wel wat soepeler straffen als t om soft ipv harddrugs gaat,maar toch blijven de straffen zeer hoog vergeleken met nederland.daar kom je zelfs in t gevang als je met een opgevoerde scooter voor de 3e keer wordt gepakt,daar zat er een die kreeg 6(!!) maanden voor dat geintje,omdat ie mensen in gevaar bracht met zn snelle scooter, en zn scooter werdt ook in beslag genomen,om maar een raar voorbeeld te noemen..klinkt misschien ongeloofwaardig,toch is t de realiteit in duitsland .en kom in duitsland nou niet stom toevallig in een vechtparty terecht,want met vechtpartyen gaan de straffen per direct in,wat 2 weken gevangenis betekent,per direct a la minuut,of je nou uit nederland komt of duitsland,.en zo zijn er nog wel een honderd regels die allemaal strenger en belachelijker zijn dan als in nederland.daar wiet kweken lijkt me gevaarlijker dan hier in nederland.

Edited by Torsti
Bericht aangepast

Share this post


Link to post
Share on other sites
het klinkt misschien raar allemaal,toch is t zo,ik heb kennissen in duitsland wonen waar ik nog wel eens wat van hoor over de regels in duitsland.daarnaast heb ik t van mn maten die daar vastzaten ook gehoord,dus dan zal t wel zo zijn,denk ik zelf.ze zijn daar niet zo makkelijk als t om drugs gaat,ook geen softdrugs,ze zullen wel wat soepeler straffen als t om soft ipv harddrugs gaat,maar toch blijven de straffen zeer hoog vergeleken met nederland.

In Duitsland wordt er weinig verschill gemaakt tussen de productie van softdrugs of harddrugs, productie van drugs betekend in het allgemeen een straf van twee jaar.

 

daar kom je zelfs in t gevang als je met een opgevoerde scooter voor de 3e keer wordt gepakt,daar zat er een die kreeg 6(!!) maanden voor dat geintje,omdat ie mensen in gevaar bracht met zn snelle scooter, en zn scooter werdt ook in beslag genomen,om maar een raar voorbeeld te noemen..

Hier is de zienswijze duidelijk verschillend tussen Duitsland en Nederland:

De scooter in Duitsland heeft geen keuring, heeft geen verzekering en is niet voor de openbare weg toegelaten.

Ook heeft de bestuurder van zo een scooter vaak geen rijbewijs voor deze klasse.

Vandaar dat in Duitsland de straffen hierop veel harder zijn, vooral bij herhaling.

 

Hier mag je stomdronken autorijden en je bekomt een flauwe boete,

in Duitsland ben je bij meer dan 0,8 promille je rijbewijs kwijt en je krijgt hem ook niet meer zo makkelijk terug.

Die oplossing vindt ik duidelijk beter! :P

 

Groetels

Torsti

Share this post


Link to post
Share on other sites

werd laatst om 4 uur snachts, 80 voor de grens van oostenrijk aan de kant gezet door undercover polizei.

 

ze zaten al in mn spullen voordat ik mn paspoort had laten zien, van top tot teen gefouilleerd, lul laten zien alles, hele auto ondersteboven.

 

u got drugs? u got hasiesj blablabla

 

nooo man im not stupid :P :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

hehehe ik vermoed dat Torsten een druppie teveel heeft geslikt

:P en dat voor een modje.

zullen we m reporten???? :) :D :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weetje :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gepakt! :P

 

Shit, het topic stond boven aan de lijst van de "Online gebruikers"

 

Mijn excuus!

 

@Weetje,

Nee, ik ben nog nuchter!

 

 

Topic closed, kan het weer verdwijnen.

 

Groetels

Torsti

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...