Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
zpream99

Mijn Nieuwe Kweekruimte

Recommended Posts

dit is mijn nieuwe kelder kweekruimte.

 

 

 

ik ga er met gyproc een ruimte in maken van 4.32m² dus 1.8m op 2.4m.

daar voor de eerste keer maar 1m² in gebruiken en eerst mijn toko op punt stellen en daarna nog een lamp bijhangen.

ik heb van mijn vorige ruimte nog een afzuiging en ik heb nog een 400w lamp liggen.

 

Ik zal regelmatig foto's posten van de vooruitgang;

 

idien iemand wijze raad heeft ivm kweken in een kelder dan zou ik deze graag horen.

of als iemand opmerkingen heeft hou je dan niet in maar reageer maar.

Edited by zpream99

Share this post


Link to post
Share on other sites

heeft er soms iemand een goed idee voor een lichtdichte deur in een een gyproc wand?

 

ik werkte vroeger altijd met zwart-wit folie en klittenband maar wil nu een deur die goed afsluit en waar een slot op kan.

kwestie van de nieuwsgierige mensen buiten te houden die wel eens tijdens mijn plantjes hun welverdiende nachtrust zouden durven gaan kijken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

rubber? :wOOt

en/of tochtstrips?

 

gyproc, is dat gewoon gipsplaat?

Iig maak een frame, hang er een deur in, en dicht gaten af met PUR schuim oid, en hang/plak iets voor de kieren van de deur.

Je kunt eventuueel ook nog een doek achter je deur hangen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
gyproc, is dat gewoon gipsplaat?

 

gyproc is een merknaam van de gipsplaat

word in B heel veel gezegd tegen gipsplaten, ook al zijn ze niet van het merk gyproc

Share this post


Link to post
Share on other sites

:wOOt Wat leg daar op de grond ? ... die vlekken ? ... SCHIMMEL ?!

 

Aye ... als dat ZÃ’ IS ! Droogstoken, die handel ...

 

Verder : AFZUIGING en een GROTE inlaat voor verse (warme) lucht.

 

[ :rofl En dek dat raampie FF af :specool ]

 

:wOOt ... :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

maak je geen zorgen tis gene schimmel.

het is verf die op de grond ligt.

deze kelder is zelfs wanneer de meeste kelders hier vochtig zijn poederdroog.(er staat al, 2 maand een temp. en vocht meter in en deze wijst max 50% aan)

wat het raampje betreft dit zal niet afgedekt worden want de gyproc( gipsplaat voor de nederlandse vrienden) ruimte stopt net voor het raampje.

wat betreft de afzuiging zit alles wel goed. ik hebnog veel materiaal van vroeger.

en de inlaat kan ik rechtstreeks van binnen nemen zodat ik altijd warme lucht heb en in de zomer zal deze lucht koel zijn.

wat moet een mens nog meer hebben.

ik hoop dat ik door in de kelder te kweken eindelijk van die vervelende temperatuur schommeling in de zomer vanaf ben.

ik kweekte vroeger op een zolder en dat gaf in de zomer een temperatuur van meer dan 30 graden en zoals iedereen hier wel weet moet je dan inboeten qua kwaliteit en hoeveelheid.

 

ik wou eerst met zaden werken maar heb me deze nacht bedacht.

ik ga 2 aparte ruimten voorzien voor een moederplant en een stekruimte.

zo kan ik men steken altijd een tijdje laten voorgroeien tegen dat men planten rijp zijn en dan zonder pauze direct men volgende plantjes in mijn hok.

een dagje op 2 laten aanslaan en dan direct in bloei.

 

grts

zpream

Share this post


Link to post
Share on other sites

beste zpream99,

 

ik zou ook kiezen voor een extra deur in de ruimte, bouw voor je bestaande deur een klein frame met daarin een andere deur.

 

Op de wanden zou ik houten balken schroeven en de ruimtes tussenin opvullen met isolatie. Daaroverheen de gipsplaten of antidetectiefolie. De bodem even vlak trekken en er bv piepschuim platen neerleggen met daarover vijverfolie uiteraard. Zo blijft de warmte lekker hangen als de lampen uitgaan. Ik zou er een lamp of 3 neerhangen. Als je de afzuiging enz toch nog hebt liggen valt de investering reuze mee.

 

Zo heeft een kameraad van me zijn kelder ook opgebouwd, ziet er erg goed uit daar. Is maar een suggestie

 

Hierbij paar voorbeeldfoto's van zo'n ruimte:

18ov1.th.jpg

26ap.th.jpg

33ie.th.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

ff een update

 

 

de bloeikamer

 

 

 

 

het kamertje voor de moeders en stekken.

 

 

 

zitten nog geen deuren in en moet de afzuiging, lampen, en hydro systeem nog installeren;

 

 

grts

zpream

Edited by zpream99

Share this post


Link to post
Share on other sites

wouu :wOOt :wOOt

 

netjesss zegg!!

mooi bloeihokk..

hoeveel planten ga je er in zetten??

 

-grz- Cannakid

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ga je trouwens voor een bak? Beetje irritant om daar een beetje netjes potten in te zetten. Ziet er verder netjes uit.

Share this post


Link to post
Share on other sites
wouu :wOOt :wOOt

 

netjesss zegg!!

mooi bloeihokk..

hoeveel planten ga je er in zetten??

 

-grz- Cannakid

 

daar ben ik zelf nog niet uit maar ik hou jullie wel op de hoogte

 

 

Ga je trouwens voor een bak? Beetje irritant om daar een beetje netjes potten in te zetten. Ziet er verder netjes uit.

 

zal een hydrosysteem worden met cocosslabs

 

 

 

grts

zpream

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...