Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

sticky_green

Hulp Van Profz Nodig Met Dwc

Recommended Posts

had mn probleem al op hd gezet maar misschien dat jullie me verder kunnen helpen....

 

ik ben bezig met het kweken op dwc, tot voor kort ging het meer dan goed. Vorig week kregen een paar van mn babytjes erg zwaar. 3 a 4in een bak en 1er van kreeg Symptonen lijkt op stikstof tekort, vergeling op blad en xtreem paarse stengels en alles hangt slap en ziet er droevig uit terwijl de rest er prima uitzien(de wortels zien er mooi wit uit) Ik heb er 1tje in aarde gezet en een beetje n gegeven....nada..gespoeld met enzyme..ook nada

Wie o wie kan mij helpen???

 

Overige gegevens...

3weken voorgroei en woensdag staan ze 2weken in de bloei

medium: dwc water temp 18graden

Lucht temp is 27graden

Ph 5.8

Ec 1.39

bedankt alvast mensen

 

foto genomen op 21-1132411390061.jpg

 

foto genomen op 30-11

de plant aan de rechterkant in de rode bak is nu image000784mj.jpg

image000794zy.jpg

 

 

 

edit by GG: titel iets informatiever gemaakt

Edited by GreenGrower

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kun je de ph eens meten van het water rond de wortels? dus niet van het water dat je ze geeft .

 

Zo op het eerste gezicht lijkt het alsof ze zuurstof gebrek in het medium hebben(kompleet zijn verzopen) of een compleet verkeerde ph . Met dit systeem echter zou zuurstof gebrek vreemd zijn .

 

Zeker is dat er ergens een duidelijke fout moet zitten, en die is dus te achterhalen .

Ik denk toch dat je onvoldoende kleine luchtbelletjes rond je wortels hebt . Ik neem aan dat je niet met zuivere zuurstof werkt?

Share this post


Link to post
Share on other sites

1. wat is dwc? Ik zie een gatenpotje met daarin een startblok maar hoe gaat dat verder dan. Hoe geef je water? Als dat startblok kletsnat is dan verzuip je die plant.

 

2. Valt er soms licht op de wortels of kan dat niet in die rode bak?

 

3. Overpotten vanuit hydro gaat wat tijd inzitten vooral bij een al behoorlijk gewortelde plant. Andersom gaat ondanks het uitspoelen van de wortels makkelijker. Maar als de bloei er al in staat dan geef ik je weinig hoop voor die plant.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@atmo

de ph in de bak bij de wortels is 5.7 en soms 5.9

het is zeker geen zuurstofgebrek ik weet t 100% zeker

want ik had dat steentje bij de ziekeplant gezet en later zelfs alle2 de steentje in t bak gezet

en wat bedoel je met zuivere co2 ?? uit een fles bedoel je?? nope

ik werk met een zuurstof pomp van 5watt volgens mij

t vreemde van alles is dat er maar 1 erg ziek is geworden uit t zelfde bak

 

@bambo

dwc= deep water cult.

kweken zonder medium , alleen water en zuurstof + voeding dan

er komt wel klein beetje licht in t bak , ik had t gat te groot gesneden voor t vyverbakkie

 

ik heb nu de 3 zieke plantjes maar tog overgezet op grond en heb nog 3 bakken staan die ik hoop goed blijven want ze deden t allemaal meer dan goed

 

dusse wie t weet mag t zegge :wOOt

peace!!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik bedoelde zuivere zuurstof (O2) maar je pompt er gewoon lucht doorheen begrijp ik (met daarin zuurstof .

 

Je andere planten hebben nu toch ook wel wat blad vergeling en paarse stelen of niet?

 

Wat ik heb gehoord over dit systeem is dat er echt veel kleine luchtbellen door het water heen gepompt moeten worden . Ik zelf echter nog nooit met dat systeem gekweekt, dus zeker ben ik er niet van.

 

Welke voeding gebruik je?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is dat een biologisch samengestelde voeding ? Staan er ec waardes op de verpakking .

 

trouwens, als de rest van je planten er wel helemaal goed bijstaan , zou ik verder niks gaan veranderen

Share this post


Link to post
Share on other sites

he sticky_green

 

kan je nog wat meer vertellen over die DWC van je?

hoeg hoog staat je water?

hoe hoog hangen planten erboven?

En hangen de wortels nu in water of?

en werk je met van die steentjes waar ze zuurstof door blazen?

 

heel wat vragen maar ja :wOOt

 

 

grtz

Edited by agresse

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi sticky

 

Ik heb me de laatste tijd ook verdiept in het DWC gebeuren, en als proef heb ik nu dus twee plantjes staan om te leren.

wat ik tot nog toe begrepen heb is dat je last krijg van algen als je licht in je water krijgt.

dus dat gat wat te groot is kan je beter goed afdichten met duc tape of zo.

als je wortels door je netpot naar buiten komen moet je je water niveau verlagen, het wortel gedeelte wat boven het water uitkomt vormt dan heel veel kleine haartjes en die verzorgen de ademhaling van de plant zodat zij niet verdrinkt ondanks dat je luchtpomp aanstaat.

je luchtpomp draait 24/7.

Ik heb twee 20 liter emmers met ieder 1 plantje en gebruik een 100 liter/uur luchtpomp met bruis steen, tot nog toe gaat het goed, lees ik ben tevreden, en kijk het verder wel aan.

mijn gevoel zegt dat ik toch liever een pomp wil hebben van 200 liter, maar ik ben een kniert en een klein pompje kost €4,50 en een 200 liter pomp kost €12,00

dus ik kies dan een klein pompje :verrygood

Ik hoop dat je wat aan deze info hebt

 

Peter

Share this post


Link to post
Share on other sites

DWC lijkt me wel tof, maar er is ook een systeem met een vernevelaar / mist (Aero).. dat zorgt ervoor dat de wortels zich als een gek gaan vertakken wat weer zorgt voor een perfecte voedingsopname.

 

2385bubblebitchroots0xp.th.jpg

 

Maareh, zou de temperatuur niet te laag kunnen zijn? 18 graden is wel aan de lage kant voor DWC dacht ik..

(misschien zit er verschil in de bak of bakken?)

Share this post


Link to post
Share on other sites

growshop HighFive weet hier alles van voor diegene die interesse hebben in deze methode van kweken.

 

complete systemen enzo.

Edited by petfinder

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb zelf ook een tijdje DWC geprobeerd, ...gedaan met NLXhaze... het verschil is gewoon enorm groot vergeleken met grond... veel voller/groter dan de plantjes op grond.

 

opbrengst is ook aanzienelijk groter, maar te veel gedoe met opletten/verschonen etc etc...

 

wel errrrruuuggg leuk :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

zeer interessant :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...