Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Fugazi

Oogsten Door Te Kijken Naar De Trichomes ... Euh ?

Recommended Posts

Hi folks !

 

Ik heb met veel plezier de topic "Wanneer nou precies te oogsten" (onder "De Info" te vinden : hier dus).

 

Dus we moeten de trichomes bekijken ...

De trichomes is in feite de hars op de buds en bladeren ... right ?

Deze trichomes komen in 3 fases : transparent, melkachtig en amberkleurig.

 

Oogsten = 10% transparant + 70% melkachtig + 20% amberkleurig.

 

Mijn vraag is eigenlijk de volgende :

De buds aan de onderkant van mijn plant zijn altijd vlugger klaar dan de hoogste top van de plant, en met deze ook de trichomes : maw de percentages zullen niet hetzelfde bij buds vanonder als bij buds vanboven ...

Hoe moet men dat dan interpreteren voor heel de plant ?

Of is het ook mogelijk om bud per bud te oogsten ?

Hoe doen jullie dit ?

 

Bedankt !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ha Jan,

 

Bedankt voor je reactie !

Mag ik dan even weten hoe jij werkt ?

 

Dus jij oogst bud per bud ?

Hoe doe je dat dan ?

Wat als je eerst een bud vanonder wil oogsten zonder aan de buds die boven op de tak staan te komen ?

 

Komt dat wel ten goede van de kwaliteit ?

In sommige topics zeggen ze dat je voor de beste kwaliteit in feite te hele plant (of per tak) moet te drogen hangen : kwestie van dat er nog suikers uit de steel en bladeren naar de toppen zullen stromen. Is dit juist ?

 

Hoe kan je dan in feite op het 'hoogtepunt' oogsten en dan 'optimaal' drogen ?

Lijkt me dan niet te combineren ... :)

 

Ik ben geen kenner ... daarom deze vragen ... toch interessant niet ? :P

 

Thanks !

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik neem plm de buitenste helft van de tak en laat de rest wat vaak wat minder doorgerijpt is nog ff zitten. het mooiste is toch het uiteinde van de tak en zo kan de rest die er niet accuut af moet nog eventjes blijven zitten. zo zijn de delen ook nog makkelijk te hanteren en te hangen. topje voor topje zal vrij lastig worden, behalve waar je een risico van schimmel verwacht, alles wat aangetast is gaat weg maar ook losse toppen maak ik schoon en droog ik. en alle toppen knip ik schoon dwz er met het schaartje alle puntjes van de blaadjes af en een mooie coupe geven.

 

plaatje voor houvast als je goed oogsten wil.

 

oogstbepaling%20sativa-indica.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ha Jan,

 

Bedankt voor je reactie !

Mag ik dan even weten hoe jij werkt ?

 

Dus jij oogst bud per bud ?

Hoe doe je dat dan ?

Wat als je eerst een bud vanonder wil oogsten zonder aan de buds die boven op de tak staan te komen ?

Ik oogst persoonlijk liever in één keer, maar jij wilde weten of het in etappes kon. Ja dus. Een top die rijp is knip je eraf, de rest laat je zitten. Gewoon alles nat knippen, niks ophangen voor de smaak en zo.

Share this post


Link to post
Share on other sites
kwestie van dat er nog suikers uit de steel en bladeren naar de toppen zullen stromen. Is dit juist ?

vreemd verhaal vind ik altijd . De bladeren verdampen toch juist het meeste water , waardoor de sapstroom daar naartoe gaat lopen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...