Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
coolradijsje

Bedrading Van Binnen Naar Buiten

Recommended Posts

Hoi,

Kan iemand mij vertellen hoe jullie dat doen zo om de bedrading van binnen naar buiten te laten lopen.

 

Ik vraag me dus af of jullie bv. voor de afzuiger in je hok een klein gaatje boren daar dan een draad door steken e dan pas verbinden in je hok zelf...

Of verbinden jullie eerst alles aan elkaar en maak je dan een groter gat waar je het stopcontact kunt doorsteken?

enzo ja hoe dichten jullie dat gat dan? meer dan met welk materiaal?

Ik spreek hier nu over de afzuiger maar ik bedoel eigenlijk ook zowel voor inlaat als me lamp zelf é, dus normaal drie draden zeker die uit mijn hok lopen?

 

Soms iemand toevallig geen foto's?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik doe het op die eerste manier die je beschreven had. Anders ben je weer aan het klooien met een gat en daar moeten weer 3 stekkers doorheen en weet ik wat schiet niet op.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest ray
Hoi,

Kan iemand mij vertellen hoe jullie dat doen zo om de bedrading van binnen naar buiten te laten lopen.

 

Ik vraag me dus af of jullie bv. voor de afzuiger in je hok een klein gaatje boren daar dan een draad door steken e dan pas verbinden in je hok zelf...

Of verbinden jullie eerst alles aan elkaar en maak je dan een groter gat waar je het stopcontact kunt doorsteken?

enzo ja hoe dichten jullie dat gat dan? meer dan met welk materiaal?

Ik spreek hier nu over de afzuiger maar ik bedoel eigenlijk ook zowel voor inlaat als me lamp zelf é, dus normaal drie draden zeker die uit mijn hok lopen?

 

Soms iemand toevallig geen foto's?

hoi,

 

ik heb dit met pur - schuim gedaan, aangezien dit ook uitzet, dicht het ook gelijk goed af.

 

bij de gamma € 8,00

 

gr.

 

ray

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Rataplan

heb heel mijn ruimte met schuim afgekit,kleine gaatjes met siliconen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oh ja nog iets.

Op welk hout of materiaal hangen jullie jullie vsa op?

Aangezien dat ding massas warm wordt... of is dit enkel aan de voorkant?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Oh ja nog iets.

Op welk hout of materiaal hangen jullie jullie vsa op?

Aangezien dat ding massas warm wordt... of is dit enkel aan de voorkant?

Hier:

 

Multiplex 18mm, 12mm brandvertragende plaat , vsa

 

Maak het in 1x goed dan heb je ook geen last van een mogenlijke brandhaard !

 

Gr M.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest ray
Oh ja nog iets.

Op welk hout of materiaal hangen jullie jullie vsa op?

Aangezien dat ding massas warm wordt... of is dit enkel aan de voorkant?

 

 

ik weet verder niet hoe je opstelling verder is qua hoeveelheid lampen e.d., heb zelf een kast van 12 mm mdf gemaakt( zie foto ). de vsa zit aan de zijkant direct op het hok gemonteerd.

 

gebruik je 1 lamp dan valt het met de warmte best nog wel mee.

 

mss heb je er wat aan.

 

16ao.th.jpg

 

 

 

ray

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Rataplan

Mdf,multiplex,blokplaat,osb,voldoen allemaal,het beste is eigenlijk betonbekistingsplaat,die bruine plaat die ze gebruiken in aanhangwagentjes

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Rataplan
:P je bedoelt underlayment platen

 

vage....

Neen,in Nederland noemen ze deze panelen Betonplex

http://img128.imageshack.us/img128/2725/be...aagnetnl1bp.jpg

 

Betonplex is met normaal gereedschap goed te bewerken. Na het zagen moeten de randen behandeld worden tegen indringen van vocht. Betonplex is geschikt voor het maken van bekistingen voor betonwerk.

Vanwege het zeer gladde oppervlak kan betonplex ook toegepast worden voor: opbergruimten, aanhangwagens, dierenhokken, glijbanen, bekleding van vloeren en wanden van bedrijfsauto's.

Underlayment panelen voldoen ook uitstekend natuurlijk,zeker indien ze bekleed zijn

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb nog een plaat MDF over dus zou ik da willen gebruiken.

Maar zijn jullie zeker dat realtief veilig is? want MDF is toch geperst karton?

 

En dan nog iets, mijn volledig hok bestaat dus uit MDF maar moet ik daar nog eens met verf of vernis over? :P

 

Hoop van niet want heb daar echt geen zin in :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Rataplan

je moet langs de binnenzijde ofwel zwart wit folie aanbrengen,of deze plaat witverven voor de reflectie,mdf is geen kartonplaat,koop gewoon een stukje alu plaat als je echt zeker wil zijn,gewoon eropschroeven kan geen kwaad

Share this post


Link to post
Share on other sites

je kan ook ervoor zorgen dat er lucht rond die vsa loopt , in plaats van je vsa direkt tegen de plaat te vijzen, een aantal rondellen achter de vsa steken zodat je een opening over houd .

dan vast zetten .

Share this post


Link to post
Share on other sites
je kan ook ervoor zorgen dat er lucht rond die vsa loopt , in plaats van je vsa direkt tegen de plaat te vijzen, een aantal rondellen achter de vsa steken zodat je een opening over houd .

dan vast zetten .

Kan iemand hier een Nederlandse vertaling bij geven? Wat is vijzen? En rondellen?????

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest ray
En dan nog iets, mijn volledig hok bestaat dus uit MDF maar moet ik daar nog eens met verf of vernis over? :verrygood

 

Hoop van niet want heb daar echt geen zin in :specool

zou ik wel doen, bij verwarming kan er een giftig gas vrijkomen wat volgens de geleerden onder ons funest is voor de planten!

hier kwam ik ook een beetje te laat achter, maar ik heb tot nu geen problemen mee gehad. elk materiaal heeft zo z'n voor-en nadelen

 

gr. ray

Share this post


Link to post
Share on other sites

En dan nog iets, mijn volledig hok bestaat dus uit MDF maar moet ik daar nog eens met verf of vernis over?  :verrygood

 

Hoop van niet want heb daar echt geen zin in  :specool

zou ik wel doen, bij verwarming kan er een giftig gas vrijkomen wat volgens de geleerden onder ons funest is voor de planten!

hier kwam ik ook een beetje te laat achter, maar ik heb tot nu geen problemen mee gehad. elk materiaal heeft zo z'n voor-en nadelen

 

gr. ray

Daar is al veel over gediscussieerd ja maar ik ben zelf van mening dat het niet meer zo is, misschien vroeger maar er zijn tegenwoordig van die strenge milieueisen die zullen die stof wel verboden hebben.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest ray

hallo beetje plak en knipwerk. lees hieronder even.

 

gr.

 

ray

 

:verrygood

 

Uit met kunsthars verlijmd plaatmateriaal, met name spaanplaat, OSB en MDF, kan formaldehyde (spaanplaatgas) vrijkomen. Formaldehyde is een giftig, kleurloos gas met een prikkelende geur, waardoor irritatie aan ogen en luchtwegen kan ontstaan. Ook kunnen hoofdpijn, huidirritatie en ademhalingsstoornissen voorkomen.Tri- en multiplex hebben meestal een lager formaldehydegehalte en aan hardboard en gelamineerde houtdelen wordt nauwelijks of geen lijm toegevoegd, waardoor de formaldehyde uitstoot laag is.

 

Alle in Nederland verkrijgbare platen, behalve voor de meubelindustrie, moeten tegenwoordig aan de E1 norm voldoen. Dit betekent dat plaatmaterialen een maximum formaldehydegehalte van 10 mg per 100g plaatmateriaal mogen bevatten. Alleen plaatmaterialen waarop klasse E1 genoemd staat in combinatie met een instituut (meestal KOMO of een U van Uberwacht met een afkorting van een instituut erbij) voldoen gegarandeerd aan deze normen. Een KOMO-keurmerk is er voor spaanplaat, triplex en OSB.

 

Plaatmaterialen die aangeboden worden als formaldehydearm, maar die niet te herkennen zijn aan een onafhankelijk keurmerk (KOMO of een U van Uberwacht) geven geen zekerheid over het formaldehyde gehalte.

 

Houtachtige plaatmaterialen met KOMO keur en formaldehydegehalte van 6 tot 8 mg per 100 gram materiaal hebben een meerprijs van enkele guldens per m2. Spaanplaat van 18 mm met KOMO keur en formaldehydegehalte van minder dan 3 mg per 100 gram materiaal heeft een meerprijs van 5 gulden per m2.

Tips

Kies voor gebruik binnenshuis bij voorkeur plaatmaterialen met geen of weinig formaldehyde.

De formaldehydeafgifte kan gedeeltelijk verminderd worden door het aanbrengen van een laagje kunststof, lak (geen verf op waterbasis, deze sluit niet luchtdicht af) of laminaat. De afgifte wordt dan ruim gehalveerd. Denk erom dat formaldehyde vrij kan komen uit de niet-afgewerkte zij- en bovenkanten en via boorgaatjes of beschadigingen.

Een rigoureuze methode om het formaldehydegehalte in huis te verminderen is het verwijderen van de oude spaanplaat, MDF en OSB, die mogelijk veel formaldehyde afgeven. Laat vooraf de formaldehydeconcentratie meten (zie Organisaties).

Let ook op andere bronnen van formaldehyde in huis: vloerbedekking, nieuwe gordijnen, een slecht werkende geiser en roken. Zorg voor voldoende ventilatie.

Let erop dat de hoeveelheid spaanplaat, OSB en MDF die u in huis heeft niet te groot wordt. Vloeren, kasten, tafels, bedden etc. kunnen allemaal hiervan gemaakt zijn. Een richtlijn is: gebruik per m3 woonruimte niet meer dan 3/4 m2 spaanplaat, OSB of MDF.

Oude plaatmaterialen kunnen meer formaldehyde bevatten dan nieuwe plaatmaterialen. Aan de andere kant neemt de afgifte van formaldehyde met de jaren af. Na 4 à 5 jaar is de afgifte van formaldehyde voor de helft afgenomen

 

p.s. kan het niet in het kort samenvoegen

Share this post


Link to post
Share on other sites
je kan ook ervoor zorgen dat er lucht rond die vsa loopt , in plaats van je vsa direkt tegen de plaat te vijzen, een aantal rondellen achter de vsa steken zodat je een opening over houd .

dan vast zetten .

Kan iemand hier een Nederlandse vertaling bij geven? Wat is vijzen? En rondellen?????

oke voor de nederlanders : vijzen = schroeven - gebruik een schroevendraaier.

rondellen = dat zijn die ronde dingen met een gaatje in die je wel eens gebruikt bij een bout en een moer ( dat ken je toch ? )

zo beter ;-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...