Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Experience

Spint En Niet Een Beetje Ook Niet

Recommended Posts

Oke. het leek mij toch wel ff een plan om een nieuw topic hiervoor te openen. Ik ben wel benieuwd wat de experts hier voor oplossinge voor hebben

Het gaat om een Purple stekje wat buiten op mijn balkon staat. Ik heb enige tijd geleden spint geconstateerd, paar webjes en lichte "vlekjes" op de bladeren. Ik heb toen masai gekocht bij de growshop en dit gespoten. Dit leek eerst te werken hoewel de bladeren er een beetje raar uit bleven zien.

Nu heb ik vandaag bij een inspectie van mn plant weer geconstateerd dat er toch wel enorm veel moeilijk zichtbare webjes op de plant zitten.. echt overal. Ik heb daarom de dosis Masai maar iets opgevoerd, iets hoger dan op de verpakking staat en heb ongeveer een halve liter verneveld over de plant heen. Zodanig dat de hele plant nat was en het er af druipte.

Nu is dus mijn vraag, zal het allemaal wel goedkomen met Mary Jane?:D.. rond de stam zater al webjes en ook rond een aantal vertakkingen. En hebben we nog alternatieven voor Masai? Of moet de dosis gewoon nog hoger en moet ik gewoon wat frequenter spuiten.. bijvoorbeeld de komende tijd dagelijks ofzo?

Iig Bedankt!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest boedha

probeer biologish te werken roofmijt , lieveheersbeest larvjes... zo heb je geen troep dat je mee binnenblowt

Share this post


Link to post
Share on other sites

jah heb ik wel aan gedacht.. maar aangezien het plantje buiten staat.. gaan die beesten er dan niet meteen vandoor? En hij is nog niet in bloei dus spuiten met masai is nog niet echt schadelijk toch?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zie je de spint zelf ook zitten ,het zijn hele kleine beestjes waarvan sommigen langzaam kruipen . Om ze te zien moet je echt met veel licht van dichtbij kijken.

 

Wanneer spint al webben heeft gemaakt is het al behoorlijk ernstig en zal er altijd wel wat spint overleven ben ik bang . Bovendien is je plant waarschijnlijk ook al verzwakt dat maakt de kans op een goede plant al wat kleiner .

 

Wat je elke avond kunt doen wanneer het donker wordt is met water nevelen tegen de onderkanten van de bladeren vooral ,want daar zitten ze!!! . Op deze manier is je plant lange tijd vochtig omdat er 's nachts weinig water verdampt. Spint kan niet goed tegen vocht en zal gaan verdwijnen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ah oke bedankt. water alleen of water met masai? Ik zie ook wat grotere spinnetjes lopen, wel klein.. maar niet microscopisch klein.. met het blote oog goed te zien. Zijn een beetje grijzig geloof ik.. En in de webjes hangen ook kleine zwarte puntjes.. dezelfde die onder de bladeren zitten,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Atmo bedoeld volgens mij met water.

 

Maar dat je aan de onderkant van de bladeren spuit

is algemeen als je ongedierte bestrijdt. Daar zitten de

beestjes meestal. Je kunt het best rond de 70% of 80%

aan de onderkant van het blad proberen te spuiten dan

komt de bovenkant ook al aardig aan bod.

 

Volgens mij moet je twee keer spuiten. Een aantal dagen

(10 dagen geloof ik) na elkaar. Dat is omdat de eitjes na

tien dagen ongeveer allemaal uitgekomen zijn zodat je de

rest kan doden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Okej top bedankt! Kzal over een aantal dagen weer ff spuiten, en misschien nog wel een derde keer. Ik moet echt van die hoerenbeesten af:D.. Is mn enige plant dit jaar omdat ik ff wou kijken hoe het ging opt balkon en ik bang was voor ruimte gebrek:) en die ene plant moet me niet mislukken:D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Eostara

Masai is een contactgif, het maaakt niet uit of je dit overdag of pas 's avonds spuit. Contact met deze vloeistof is zowel dodelijk voor de eitjes als de volwassen spint. Hanteer de maximale dosis, je hoeft niet bang te zijn voor het residu. Je planten staan toch nog niet in de bloei en het gif is allang afgebroken als je gaat oogsten.

Hoge luchtvochtigheid is meegenomen buiten, de voortplanting gaat dan iets minder snel. En volgens mij zit je vandaag best wel goed om nog een keertje met Masai te spuiten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik had het ook niet over Maisa ,maar over het met water nevelen. Dan maakt het wel uit wanneer je dat doet .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...