Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

als ik de bovenste top (helemaal) afknip stoppen ze dan met groeien gaan ze de breedte in? Hij is al bijna boven mijn hek nu. En kan ik dan die bovenste stukjes die ik eraf knip als stekje gebruiken?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Steek een paar haringen in de grond pak wat touw en buig je planten (heel voorzichtig, niet te snel!) een beetje naar de zijkanten toe en zet ze vast, zo groeien ze niet door elkaar heen en gaan ze meer de breedte in.

 

Als ze niet in 1 keer gebogen kunnen worden zonder ze te knakken of te breken, bouw het buigen dan op over een paar dagen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
als ik de bovenste top (helemaal) afknip stoppen ze dan met groeien gaan ze de breedte in? Hij is al bijna boven mijn hek nu. En kan ik dan die bovenste stukjes die ik eraf knip als stekje gebruiken?

Ja dat kan ,en je hebt gelijk stekjes .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zoals te zien op de foto zijn al mijn pogingen om ze niet groter dan het hek te laten worden mislukt. Ik heb de middelste van de achterste rij getopt maar die ging alleen maar harder groeien. De andere heb ik bijgebogen maar ze bleven toch hard groeien. Ik laat ze nu maar lekker groeien en ik zie het wel. Ook zijn er volgens mij een paar in de bloei gekomen (gek want degene die ik binne op de vensterbank heb wil maar niet in de bloei met verduisteren)

 

Maar hier zijn de foto's:

 

overzichtsfoto, om de hoogte te schatten kun je de schop en de baksteenen gebuiken:

041500043tb.jpg

 

closeup van een oksel:

041500027kb.jpg

 

closeup van een oksel van een andere plant:

041500079xi.jpg

 

heb ik het goed dat dit vrouwtjes zijn die in de bloei komen nu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wooei, lekkere dikke bossen. :D Wordt denk ik alleen een beetje zwaar kut tijdens de bloei, ze zitten namelijk errg dicht op elkaar. Had ik vorig jaar ook en had aardig veel last van toprot, stuk minder toen ik een paar planten er tussen uit trok..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...