Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

riesje

Lullen Met Je Plantjes.

Recommended Posts

Kan me nog herineren dat op HD toen ook een discussie hier over was .

En ja heavy metal was de booster en nog "iets" een of ander wetenschappelijk geluid zonder melodie of ritme .

 

Volgens mij maakt het niet zoveel uit ,of je nou tegen je planten praat of tegen je zelf :verrygood

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites
gevonden op het net.

 

Talking to plants

Simply being with your plants is an easy way to improve their air. Humans breathe out CO 2 all the time so plants really do benefit from being around people. Sound vibrations from talking or music will also strengthen a plants stems. Keep it to yourself but talking and playing music to your plants will help them grow bigger and stronger.

 

Zo :innocent: ,

Dus er zit ook nog een wetenschapelijke verklaring achter, cool :verrygood. Love and care zijn altijd dingen die je proberen kunt toch? Ik geef mijn planten allemaal een naampje ook zoiets waar je in gelooft of niet.

 

Talking to mother nature seems to pay off :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ik lekker vuig tegen ze praat zie ik die toppen altijd keihard worden. :lol:

 

Maar even iets serieuzer, het is al lang geleden wetenschappelijk aangetoond dat planten reageren op geluidstrillingen. Alleen is het nogal lastig in praktijk uit te voeren en over de juiste frequentie en sterkte bestaan ook nog de nodige meningsverschillen. Er is een Oostenrijks bedrijf dat een soort 'kit' op de markt heeft gebracht wat je op je akker toe kan passen, ik geloof dat het zelfs met voeding en al voor kleine oppervlaktes te krijgen is. CD'tje erin, stel speakers rond je planten en groeien maar. Tenminste, dat willen ze je laten geloven, maar persoonlijk denk ik dat je weinig verschil zult merken. Volgens mij is het alleen onder laboratoruimomstandigheden (Scrabble? Dubbele woordwaarde?) effectief uit te voeren.

 

Als je erin gelooft kan het vast geen kwaad. Als je zoiets serieus voor je planten overweegt betekent dat vast dat je sowiezo al behoorlijk begaan bent met je dames en dan kan een goed resultaat toch niet uitblijven? Oh shit, ik ga weer op de filosofische toer. Eén ding is dan duidelijk, van de planten ga ik vanzelf meer praten. Andersom werkt het dus! :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn planten hoeven niet zo groot te worden. Als ik chinees tegen ze zou praten, zouden ze dan ook kleiner blijven, zoals de meeste aziaten? :lol: :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik herrinner me een toppic op hennep desk hierover, dokkie weet het misschien nog wel.

Toen deden we een testje met krekels in je hok.

Het geluid van krekels zouden de huidmondjes beter open zetten, zodat ze meer op kunnen nemen.

 

Ook de muziek van een bepaalde indiaase artiest zou goed werken. :lol:

 

Een beetje zweverig allemaal maar er zit misschien een kern van waarheid in.

Mythbusters hadden ook een onderwerp hierover.

 

Bummer :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na het lezen van het laatste bericht kreeg ik een geniaal idee .

Het oud hollandse koekhappen laten ook alle mondjes open gaan !!!!!????? :P :lol:

 

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

Las ooit een mooi verhaal over een test uitgevoerd in Wageningen met Geraniums.

De planten stonden in een kas en waren aangesloten op apparatuur die de electrische (groei) spanning in de plant kon meten. Een medewerker kwam de kas binnen en begon een aantal planten verschrikkelijk te vernielen. Op de grond te vertrappen, in kleine stukjes te scheuren etc. etc. Alle overige aanwezige planten gaven direct duidelijk meetbare signalen van "stress". Tot zo ver niets bijzonders eigenlijk.

Opmerkelijk was dat de planten die stress signalen bleven geven als in de weken daarnaa dezelfde medewerker alleen maar de kas betrad!.

Leuk he?

Share this post


Link to post
Share on other sites

" Im getting checked by the police, for growing pot or something out here you know. its like: what are you doing?

It looks kind of suspicious "

 

Haha, heerlijk hoe ie dat zegt! :P

 

 

METAL :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

helemaal top die mithbusters :lol:

 

En tja zeg nou zelf, er wordt bewijs geleverd dat planten beter groeien door muziek.

Worden er straks hokjes opgerold door te harde muziek :P

 

Greetz bummer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik probeer ze altijd te versieren, praat dus ook tegen ze, met goedkope pick-up-lines enzo..

(Kom je hier vaker?? <> Heb je een vuurtje voor me?? <> Met of zonder condoom??)

 

Maar sinds ik speciale(re) soortjes ben gaan doen, doen ze een stuk moeilijker... Kijken niet meer eens om naar me... Het enige wat ik terug krijg is:"Kom maar terug als je denkt dat je me kunt betalen" en "Als je 30 en gevuld bent, mag je me een drankje aanbieden."

 

Altijd hetzelfde met die sletten.. :verrygood

 

Greetz Acid..

Share this post


Link to post
Share on other sites
Las ooit een mooi verhaal over een test uitgevoerd in Wageningen met Geraniums.

De planten stonden in een kas en waren aangesloten op apparatuur die de electrische (groei) spanning in de plant kon meten. Een medewerker kwam de kas binnen en begon een aantal planten verschrikkelijk te vernielen. Op de grond te vertrappen, in kleine stukjes te scheuren etc. etc. Alle overige aanwezige planten gaven direct duidelijk meetbare signalen van "stress". Tot zo ver niets bijzonders eigenlijk.

Opmerkelijk was dat de planten die stress signalen bleven geven als in de weken daarnaa dezelfde medewerker alleen maar de kas betrad!.

Leuk he?

 

:whistling prachtig verhaal :verrygood

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

durf het bijna niet te vragen :verrygood

 

zijn er mensen die tijdens een knipsessie hun planten in rap tempo zagen verleppen?

en dan spreek ik over planten die vlak daarvoor nog water hebben gehad.

maak het vaak mee dat de eerste te knippen planten kneiterhard zijn en na korte tijd[uurtje ofzo] de rest slapper word :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

back on topic:

praten tegen je plantjes is leuk!!

de mijne praten meestal terug :lol:

meestal zeggen ze niet veel meer dan: mag ik een trekje van je joint?

maarja, ze lachen es mooi naar me, en je kijkt in die heldergroene bladeren en je bent verkocht. xD

 

weet niet of het helpt igg. kga dit wel testen...

soort van psycholoog voor planten, met men eigen (blow)praktijk!!!

:specool

 

grtzzz irri

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik las net deze Topic en dacht laten we het ook eens proberen :yummy:

 

Ik mijn hond erbij gezet , laten blaffen en grommen :D

En tot mijn verbazing groeiden de planten 5 cm de hoogte en de breedte in ;)

Ze zetten zich natuurlijk uit als er gevaar dreigt , zoals zoveel dingen in de natuur :huh:

 

Dus in de laatste 3 weken van de oogst weet ik waar ik mijn hond te vinden is :D

 

Moet dan wel een beetje de namen aanpassen :

 

Anesthesia loves Doggystyle

 

Twisted Doggy shack

 

Op naar de big buds :tu

 

 

Even serieus nu :)

 

Na het lezen van een paar artikelen op google lijkt het erop dat geluiden toch invloed kunnen

hebben op de groei van planten :o

maar om er meteen een radio bij te gaan zetten :o

 

Ik praat wel met ze als ik ze water aan het geven ben :lol:

Ben er minimaal een uur meebezig dus dat betekend een uur extra co2 ( en dat wist ik niet ) :)

 

greetzz chase

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja man gister nog hele verhalen gehad ,over hoe warm ze het wel niet hadden :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb me plantje op me subwoofer geplant ( neergezet :wacko: )

 

dus ze luistert de hele dag beetje reggae ;)

 

is btw me eerste plantje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wellicht dat je je eigen even zou willen voorstellen in de "wie is wie" sectie, zoals je is verzocht in je welkomsbericht

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...