Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
martino23

Witte Bladeren

Recommended Posts

Ik weet niet niet of iemand dit ook wel eens heeft gehad maar ik heb me plantjes 2 dagen geleden de grond in gedaan maar zag vandaag dat het blad helemaal naar binnen krult en wit uitslaat.

 

Wat kan dat wezen het zijn trouwens pp's???.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ze zijn heel slap ja.

Maar ik heb gekeken naar ongedierten maar dat is het niet.

Ik heb wel vaker ze gehad buiten en nooit last van gehad alleen nu wel snap er niks van.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geef eens wat meer informatie! welke grond en welke voeding heb je gebruikt bv

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ja ze zijn heel slap ja.

volgus mij hebben ze voeding nodig. ik had het vorig jaar ook bij een aantal bladeren alleen dat was pas in de bloei. verspreid het zich trouwens snel? want dan zou ik me wel zorgen gaan maken..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Word, twannie 100 heeft denk ik gelijk vorig jaar kwam ik terug van vakantie een maand geen voeding gehad, witte bladeren die je er zonder moete vanaf plukt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Denk dat ik ze gewoon weer een tijdje naar binnen gooi onder de lamp zo dat ze even bij kunnen komen en dan later nog eens proberen om ze naar buiten te doen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

misschien teveel fosfor of kalium in je grond zitten ?en daardoor zinkgebrek.dit lijkt wel wat op?.

maar zal eventueel ook meeldauw kunnen zijn als dat sow zal zijn ken je sproeien met melk hoe raar ook ;) klinkt.melk een goede gewasbescherming, maar ook een goede bladvoeding die het immuunsysteem van de plant verbetert.

bevat oa:vitamine A en D en B1, B2, B6 en B12, maar ook E en K. De mineralen zijn vooral calcium, verder onder andere fosfor en natrium. Hieronder vallen ook minieme hoeveelheden sporenelementen als ijzer, zink en koper.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wanneer er langdurig of vaak water op je bladeren zit kan er meelddauw ontstaan die je plant aardig sloopt . Normaal gesproken heb je dit met name in de bloei-periode buiten omdat je dan vaak met lage temperaturen en dauw te maken hebt.

 

Deze maand was dit jaar opvallend koud ,dus kan het wel eens meeldauw zijn .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...