Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
g-power

Gaat Me Plant Kapot????

Recommended Posts

hoi ik ben pas geleden begonnen met buitenkweekjes uit zaadjes van shop nu ging het net lekker tot ik ze overpotten 2gaan wel goed maar 1blijfen de bladeren naar beneden hangen en groeit bijna nie meer kan iemand ff zeggen wat ik verkeerd doe of wat er is foto;s komen nog.

Share this post


Link to post
Share on other sites

het over potten moet je voorzichtig doen het kan nu zijn dat je plantje een wortel beschadeging heeft opgelope omdat er misschien iets mis is gegaan het kan daarom zijn dat je plantje een tijdje niet groeit ik heb hier ook last van gehad bij 1 plantje hij doet het nu wel weer beter maar dit kan nog wel eventjes duren voordat je plantje er weer helemaal bovenop is suc6

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vraag me af hoe jullie overpotten omdat jullie altijd bang zijn voor een wortelbeschadiging... Ik heb al zoveel planten overgepot maar er is nog nooit iets misgegaan of er was een wortelbeschadiging. Ik vind het maar vreemd dat ik dat zoveel lees...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op verkeerde punten proberen over te potten, als ze nog niet helemaal goed geworteld hebben bijv, dan kan je problemen krijgen met de kluit die uit elkaar valt enzo..

 

Maar hangende bladeren kan VAN ALLES zijn, die uitleg van jou schiet niemand iets mee op knul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik raad je aan om nu een weekje wortelstimulator te gebruiken. Ik heb hetzelfde al vaak genoeg meegemaakt en na een weekje is hij\zij er weer helemaal bovenop.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zorg dat ze niet te nat staan, maar liever wat vochtiger qua lucht. Zo te zien staan ze in de volle zon, en kunnen ze met hun (net overgepotte) wortelstelsel hun verdamping niet aan. mss ff een plastic zakje erover.

 

Of je hebt gewoon een kutte stek te pakken... ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...