Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Kees A

Welke handige spulletjes heb jij gekocht?

Recommended Posts

Ik heb meerdere testen gedaan met ozon en vond het tegenvallen. Toch gebruik ikhet tussen door om te ontsmetten en gebruik het soms foliar. 
 

heb bijvoorbeeld keer mijn zoontje zijn stink regenlaarzen hele nacht in een afgesloten bak gedaan met de generator aan. Volgende dag nog net zo stinkerig

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat als het iets heel erg stinkt, dat ook Ozon misschien niet zijn werk kan doen.

Stank is natuurlijk niets anders dan losgekomen deeltjes of moleculen die afkomstig zijn van het stinkende object en door de lucht zweven.

Als er teveel zweeft kan ozon misschien niet voldoende van die moleculen aan zich binden (of hoe Ozon dan ook zijn werk doet) Ik heb er redelijk veel over gelezen, maar ben er nog niet uit wat het allemaal wel doet en wat het niet doet.

Er zijn in Nederland ook tests gedaan met ozon om bijvoorbeeld meeldauw aan te pakken, maar die zijn gestopt omdat je dan moet voldoen aan strenge Europese wetgeving en dat schijnt aardig in de papieren te lopen. Dus die tests zijn in Nederland gestopt. In Amerika daarentegen wordt het wel gebruikt. Ik kan nog niet veel vinden of het nu echt heel doeltreffend werkt. Wat ik wel begrepen heb, is dat je voorzichtig moet zijn met de waarden die je toepast. Ik zou zelf niet in een ruimte willen verblijven waar het gebruikt wordt. Behalve als het van die geteste apparaten zijn die ook in bijvoorbeeld dokterspraktijken worden gebruikt. Maar daarvan is maar weer de vraag of ze dan ook genoeg ozon produceren om virussen en bacteriën te doden.

Een aantal Amerikanen die ik volg gebruiken een apparaat van Airros om meeldauw te voorkomen. De AirRos produceert H2O3 en dat schijnt vanalles te vernietigen. Nu heb ik werkelijk geen idee wat H2O3 precies is, en wat het doet. Los van dat het apparaat verschrikkelijk duur is (meer dan $ 4.000) zou ik ook angstig zijn om het te gebruiken. Ik heb namelijk niet de indruk dat er heel veel onderzoek of controle is uitgevoerd bij de ontwikkeling van het apparaat. Misschien zijn de hoeveelheden H2O3 die het apparaat produceert wel schadelijk voor de mens. Vooralsnog lijkt het bij de kwekers die ik volg tot een goed resultaat te leiden. Eentje laat binnenkort het aantal sporen testen, en dat zal ook iets meer inzicht geven. Zij oogst en zijn planten zagen er in ieder geval goed uit. Maar nu de lab tests nog.

Ik heb wel wat berichten geschreven aan Ozon-apparaten-producenten in Nederland met vragen hieromtrent. Maar weinig antwoorden (te druk met ozon-apparaten leveren voor Covid-19 bestrijding. Gouden tijden voor hen) Eentje schreef terug dat zijn apparaat hetzelfde kon als de AirRos, en dat ik hem maar moest bellen. Maar ja, wat moet ik dan zeggen? "Dag meneer, ik wil graag een apparaat dat meeldauw en toprot voorkomt in mijn wiethok. Kan uw apparaat dat?" Zolang kassenkwekers nog niet soortgelijke apparaten gebruiken, ben ik toch wat huiverig. Maar misschien lopen ze gewoon wat achter (al denk ik van niet, maar je weet nooit)

Lang verhaal, maar ik kan toch niet veel, omdat ik op de bank hang met een dikke pens van het gourmetten gisteren :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...