Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
silverpearlsmokertje

Hoofdstop

Recommended Posts

Of start gewoon met zaailingen dan kun je het hele verhaal over luchtvochtigheid in de beginfase gewoon vergeten !! en je lampen gelijk laag hangen ,zodat je het licht gelijk efficiénter gebruikt .

 

bigwillem : Op zich een prima stukje tekst maar er staat niet duidelijk in waarom stekken in het begin niet goed tegen een lage luchtvochtigheid kunnen.

 

Back to topic : Ik heb zelf een opleiding elektro gedaan en ben ook werkzaam geweest in electrische bedrijfs installaties ( o.a. bij de bouw van fregat) , en ik constateer dat er veel misvattingen over electra bestaan. hierdoor breekt er erg vaak brand uit bewijzen de cijfers . Voor een gemeente is dit de belangrijkste reden om kwekerijen op te rollen ( zie SBS hart van Nederland gisteren ) .

 

Dus de discussie over elektra hier beschouw ik daarom als uiterst zinvol .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik streef ernaar de luchtvochtigheid te kunnen beinvloeden van 30 tot 80%, met alle lampen aan binnen het hok. Dus dan zou het toch mogelijk zijn.

 

Je tip om ventilatoren zacht te laten draaien zal ik zeker in gedachte houden!

 

Kent iemand trouwens een apparaat dat kachel/luchtbevochtiger schakelt? Ik kan het nergens vinden. (relatief goedkoop dan 100/200eur).

 

Of zijn deze luchtbevochtigers/kachels tegenwoordig ontworpen met thermostaat?

 

Kent iemand trouwens nog thermo/hygro's die in het hok meten maar buiten het hok de waardes weergeven?

Share this post


Link to post
Share on other sites
bigwillem : Op zich een prima stukje tekst maar er staat niet duidelijk in waarom stekken in het begin niet goed tegen een lage luchtvochtigheid kunnen.

 

dat is niet zo moeilijk; een stek kan zijn vocht gemakkelijk kwijt door te zweten via zijn bladeren. maar het kan weinig tot geen vocht tot zich nemen door de geringe wortelen die aanwezig zijn. daarom willen we de luchtvochtigheid zo hoog mogelijk houden. hebben ze mij wijsgemaakt dan hé :verrygood

 

Of zijn deze luchtbevochtigers/kachels tegenwoordig ontworpen met thermostaat?

 

Bij de conrad verkopen ze een TRIO NEVELAAR

Artikelnr.: 572011 - 8A

 

Prijs slechts 69,95 EUR

 

die ziet er zo uit:

 

572011_BB_00_FB.EPS.jpg

 

als je de stekken bijelkaar hebt staan werkt dit perfect. 90% makkelijk haalbaar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...