Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Nope, ik doel echt op een uiting bij sommige genetica dat de plant het erg naar haar zin heeft en alles eruit perst.

Foxtails als in fluffy sprietjes die laat in de bloei ineens opduiken bovenop je toppen als de plant klaar lijkt te zijn is niet waar ik het over heb.

Heb je wel eens Krasi's verslagen gezien, of die van MRT of Racker of mijn s5 kweekjes?

De foxtails vliegen je letterlijk om de oren en we zijn er maar wat blij mee:hug:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zal die verslagen eens bekijken als de tijd er is want we willen allemaal bijleren in deze hobby,als ik het goed begrijp is het bij mij eender het klimaat en dan de hitte die het veroorzaakt heeft.laat ik ze nog wa verder bloeien als dat zo is?

Grts

Share this post


Link to post
Share on other sites

Foxtails......uitlopers.......torentjes....

Ik weet ineens helemaal niet meer wat ik er nu echt van moet vinden met die storm aan info wat daarop los komt. :lol:

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hazer. Volgens mij zie ik in je verslag wel foto's met die foxtails, maar wil je hieronder toch eens een foto droppen van 1 van je planten, waar je spreekt over foxtails ?

Ik wil duidelijk hebben waar ik naar kijk.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
24 minutes ago, greentjeonatrip said:

Hazer. Volgens mij zie ik in je verslag wel foto's met die foxtails, maar wil je hieronder toch eens een foto droppen van 1 van je planten, waar je spreekt over foxtails ?

Ik wil duidelijk hebben waar ik naar kijk.

Hier een foto van de plant en zijn hoofd top.

Grts

20190806_120952.jpg

20190806_120811.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Awel dat zou ik niet weten,,had de voedingslijn van aptus gekregen bij aankoop tent en dan voeding gegeven naargelang behoefte en zicht naar plant toe en niks afgezuurd of metingen gedaan.

Grts

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maakt ook verder niets uit.

Ik ben in een beerput van foxtails gedoken (enkel op wf) en heb daarin vluchtig verschillende verslagen en foto's doorgenomen van Krasi, LC, MRT, P H Donner, Polletje en misschien ben ik nog iemand vergeten.

Ik wil best geloven dat het in de Sativa of Haze genen zit, maar ik kreeg eigenlijk alleen maar meer bevestiging van mijn eerder antwoord, maar het zal vast aan mij liggen.

Ik hou er in ieder geval over op. Ik kan geen foxtail meer zien. Ik krijg er zowaar bijna eentje. -_-

Als jij zegt dat je toppen keihard zijn, geloof ik je.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Overigens heb ik de zoekfunctie op wf volledig links laten liggen en enkel op google gezocht, door bijvoorbeeld het volgende in te toetsen....

torentjes wietforum

torens wietforum donner

foxtails wietforum

foxtails wietforum lostchild

etc. etc.

Interessante comments die hierin ook de revue passeren van anderen.

Deze bijvoorbeeld...

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Top en idd die foxtrails he lol,zak iig laten weten of ze smaakten .

Grts

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het bleef toch nog wat knagen bij me. Lol.

Zojuist eens "torentjes" ingetoetst op de zoekfunctie van wf.

Je zou eens voor de gein de eerste 20 bijdragen gaan bekijken, na de comments van mij. Verder hoef ik al niet meer te kijken.

Knappe kop die me daarin weet wijs te maken dat daar geen sprake is van een te hoge ec bijvoorbeeld.

edit. 

De bijdragen die daarna komen liegen er ook niet om en wordt ook veelvuldig 'te warm' aangeduidt.

Het zijn allemaal geen domme jongens die dat zeggen.

De eerstvolgende die in een willekeurig topic over torentjes begint, krijgt van mij de tekst met de opdruk : 

" Verlies aan potentie door te hoge ec en/of te warm"

Dan weet Lostchild dat al. Kan hij een beetje in de buurt blijven voor wat tegengewicht. :P

Edited by greentjeonatrip

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je hebt idd een punt ze en hier leer ik wel uit,vooral de ec in mijn geval zal te hoog geweest zijn en dan die hittedagen hebben ze zeker in combinatie niet goed gedaan maar ben toch tevreden tot hiertoe.

Grts

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben Lc natuurlijk een beetje aan het jennen. Ik geloof wel degelijk, dat als je je strain goed  kent, het meisje op die manier er ook alles uit perst. Ik weet/vind dat lc geen poep praat, daarvoor schaal ik hem iig veel te hoog in.

Ik zou dat zelf ook nooit kunnen testen. Ik vind het veel te leuk om iedere keer iets nieuws te zetten. 

Ik vond het iig best wel leuk om er eens in te duiken en ik stel vast, dat als de huidige kweker praat over torentjes of foxtails, dat hij of zij niet zonder meer moet gaan denken, dat dit enkel goeds is, of dat het genetica betreft, maar wellicht toch ook even andere zaken kan nalopen.

Ik denk dat je meer dan tevreden mag zijn. Ziet er gewoon heel mooi uit! :tu

Edited by greentjeonatrip
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

We hebben ons best gedaan meer kunnen we niet doen he,dat jennen dat hoort er beetje bij dan krijgt men meer reacties haha,ben gewoon eens benieuwd hoeveel verschil er in die foxtails zal zitten ivm smaak en opbrengst dus effe geduld en zal het hier weten zeggen.Nog effe...

Grts

20190806_195640.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 8/5/2019 at 10:14 PM, hazer4 said:

Dat ben ik idd van plan ja ,ben zelfs van plan de laatste watergift ijswater te geven als experimentje om te zien of er echt meer thc geproduceerd wordt

Ik denk dat je er meer baat bij hebt om zorgvuldig naar de hoeveelheid water te kijken, die je meegeeft tijdens het afbloeien, omdat de plant dan om verschillende redenen ook minder water nodig heeft en het zuurstofgehalte juist een grotere rol gaat spelen in je medium tijdens die afbloeifase. Meer zuurstof is dan  gewenst!

Het meer laten uitdrogen van je aarde in de laatste fase is aannemelijker voor het aanzetten tot meer hars, omdat de harsen ook de functie hebben om de plant te beschermen tegen uitdroging.

Het verlagen van de rv, indien mogelijk, zou hier wellicht ook in kunnen bijdragen, om diezelfde reden.

Ik wil zelf wel nog eens ooit gaan stoeien om in een kweek bij 1 plant in de laatste weken de temperatuur van het giftwater geleidelijk aan, naar beneden bij te stellen.

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heel juist  wat betreft het water geven in de late bloeifaze.Heb reeds gemerkt dat ze veel minder drinken nu en moet slecht om de twee dagen een 400ml geven ongeveer.Dat iojswater ga ik verdelen over twee planten en da

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan vergelijken wou ik nog schrijven maar de Amnesia haze komt hier effe binnen lol.

Grts

Share this post


Link to post
Share on other sites

Precies oogstrijp maar komen steeds nieuwe witte haartjes boven op top.Normale gang van zaken? 43 dagen zichtbare bloei nu... 73 dagen vanaf ontkieming

Grts20190807_130951.thumb.jpg.889f8eff2b3d4f7da8737ddf56d2363f.jpg

 

 

 

 

20190807_130943.jpg

Edited by hazer4

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, hazer4 said:

 maar de Amnesia haze komt hier effe binnen lol.

2 hours ago, hazer4 said:

Precies oogstrijp maar komen steeds nieuwe witte haartjes boven op top.Normale gang van zaken? 43 dagen zichtbare bloei nu... 73 dagen vanaf ontkieming

 

Weet je zeker dat je 'oogstrijp' niets te maken heeft met de ontvangst van Amnesia (nieuwe meisjes?) :rofl

Let ook op de 'bolletjes' op die harsen, die champignon-koppies. Daarmee bedoel ik niet alleen de kleur, maar dat ze ook nog wat lekker opzwellen !

Ik zag die vangkaarten en was even aan het teruglezen. Ik las dat je de dames eerst buiten had staan. Heb je last van beestjes ?

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ik laat ze zeker nog wat opzwellen dus dat komt goed,idd varenrouwmug kwam wa lastig doen daarmee de strips.Heb ze min of meer uitgeroeid door van onder water te geven dan droogt de bovengrond uit en dat hebben de larven niet graag.Heb ook nog kaneel thee en thijm thee gebruikt en heeft wel geholpen.

Grts

Edited by hazer4

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 7/28/2019 at 10:01 AM, greentjeonatrip said:

Vraag het over 3 weken nog eens.

En maak dan foto's van de toppen, niet van de blaadjes.

3 hours ago, hazer4 said:

Precies oogstrijp maar komen steeds nieuwe witte haartjes boven op top.Normale gang van zaken? 

 

Nieuwe calyxen betekent nieuw plantmateriaal en zegt mij dat de plant nog niet klaar is. Er vind nog steeds fotosynthese plaats!

Het zegt mij dat je waterhuishouding ook in orde is en het zegt met dat de plant het bevalt welke hoeveelheid water dat je geeft (voldoende zuurstof).

Het zegt me dat de plant lekker in haar vel zit. Het zegt me...........oh oh......het zegt me......

 

On 8/6/2019 at 11:07 AM, lostchild said:

Nope, ik doel echt op een uiting bij sommige genetica dat de plant het erg naar haar zin heeft en alles eruit perst.

De foxtails vliegen je letterlijk om de oren en we zijn er maar wat blij mee:hug:

 

........die LC............de cirkel is weer rond. :rofl

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok toppie en van die cirkel gesproken haha...

Grts

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...