Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Spongepot

Bladen Met Witte Spikkels

Recommended Posts

Als je tevreden bent met je set up zou ik niks veranderen. Voor mij persoonlijk vind ik zaad en stekken beide voor- en nadelen hebben en derhalve werk ik ook wel met beide.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zojuist het topic van wazap gelezen, om spint te bestrijden. Hij geeft hierin vele nuttige tips, zoals het schoonmaken met Dettol en desinfecteren met 'desinfect perfect'. Er staat een link bij, maar dan staat er dat het product niet meer voorradig is. Ook google (wat mn beste vriend hoort te zijn) moet mij het antwoord schuldig blijven. Bestaat desinfect perfect niet meer? Zo ja, waar kan ik dit krijgen? Zo nee, wat kan er dan aangeraden worden als goed en langwerkende desinfectie middel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alcohol? Wil best wat whiskey erin gieten..

 

Is er een merk/soort desinfectie middel, waar goede ervaringen mee zijn?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Isopropyl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alcohol? Wil best wat whiskey erin gieten..

 

Is er een merk/soort desinfectie middel, waar goede ervaringen mee zijn?

Probeer dit eens. Bij voorkeur gebruiken op gewortelde stekken, succes gegarandeerd!

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_6495_16810_53268.jpg

 

Hier de stekken een paar dagen na de behandeling, ze zijn spint vrij.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat ziet er zeker goed uit! Ga ik zeker in gedachten houden. Heb vandaag in ieder geval al twee dingen gehaald:

 

https://s.s-bol.com/imgbase0/imagebase3/large/FC/7/5/1/5/9200000011845157.jpg

 

En

 

https://www.mertens-groep.nl/images/1/0/1060638/bigzoom.jpg

 

Met de dettol wil ik eerst alles schoonmaken. Daarna wil ik het desinfecteren. Hoorde net alcohol voorbij komen. Kan ik daar b.v. spiritus voor inzetten? Kan namelijk geen fles in een supermarkt vinden waar letterlijk alleen 'alcohol' op staat :)

 

Daarnaast kreeg ik een idee.. wellicht dat jullie weten of dat zal werken. Ik las in een andere thread dat het kan werken om in een schoongemaakte tent je lampen voor een uur aan te zetten, zonder ventilatie, zodathet bloedheet wordt. Zat dus te denken om dan ook de vloer van de grond helemaal nat te maken met water en wat van dat Bayer Spint spul, zodat alles lekker gaat verdampen in die gloedhete tent. Zal dat werken?

 

Voor de duidelijkheid, om preventief dingen in te zetten is me duidelijk (ga denk ik ook met sateprikkers en plakspul aan de gang), maar vind het nu erg belangrijk om mn tent en de kamer waar het in staat helemaal te ontsmetten.

 

Heb al veel threads hier op het forum over gelezen, echter zijn de dingen waar ik een goed geval over heb niet meer te verkrijgen. Zoals de desinfect perfect in de thread van wazap, maar vooral de spint pijltjes van pokon die errug goed werkt, maar al jaren (zo lijkt het) niet meer verkocht wordt. Daarnaast lees ik ook goede dingen over neemolie, om preventief in te zetten..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb een lange strijd gestreden tegen spint en mijn advies is en blijft: het knoflookrecept is your best guess.

 

Wanneer je je stekken daarmee behandelt met een scheerkwast in een verfbakje (goed onder de bladeren vegen) ben je 100% zeker van de spint af.

 

Met Dettol krijg je ze trouwens niet weg, maar het ruikt wel lekker fris! ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die rotzooi van Bayer is een contactbestrijdingsmiddel dus waarschijnlijk niet geschikt voor een voorbehandeling van je tent. Bovendien is het enkel geschikt voor kamer, sier- en balkonplanten dus niet voor "consumptie"planten.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ikzelf heb altijd met zaad gekweekt. Heb eenmalig ooit eens twee stekplantjes van iemand gekregen. En toen gebeurde dit. Dat was mn eerste keer en mn laatste keer. Blijf op de zaadplanten voortaan.

 

Haha ik geloof best dat het dan schoon en fris ruikt. Maar heb het ook gehaald omdatvin diverse threads mensen het over Dettol hebben. Dus ik dacht, het zal wel meer doen dan alleen een lekkere geur :P

 

En die knoflooksap he.. moet je dat voor altijd blijven doen? Of kun je er op den duur mee stoppen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ikzelf heb altijd met zaad gekweekt. Heb eenmalig ooit eens twee stekplantjes van iemand gekregen. En toen gebeurde dit. Dat was mn eerste keer en mn laatste keer. Blijf op de zaadplanten voortaan.

Als je uit zaad kweekt hoef je preventief niks tegen spint te doen, zorg dan alleen dat je schoon kweekt.

Haha ik geloof best dat het dan schoon en fris ruikt. Maar heb het ook gehaald omdatvin diverse threads mensen het over Dettol hebben. Dus ik dacht, het zal wel meer doen dan alleen een lekkere geur :P

 

En die knoflooksap he.. moet je dat voor altijd blijven doen? Of kun je er op den duur mee stoppen?

Het knoflookrecept gebruik je een keer op de gewortelde stekken en dan kan je de rest van de cyclus je focussen op kweken. Als de enige reden spint is dat je niet weer uit stekken wilt kweken zou ik het knoflookrecept eens proberen en ze toch nog een kans geven. Lees de recensies maar van de mensen die het geprobeerd hebben, daar heb je meer aan dan leden die allerlei middeltjes aanprijzen die vaak onnodig duur zijn en niet werken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die rotzooi van Bayer is een contactbestrijdingsmiddel dus waarschijnlijk niet geschikt voor een voorbehandeling van je tent. Bovendien is het enkel geschikt voor kamer, sier- en balkonplanten dus niet voor "consumptie"planten.

Inderdaad, ik heb het wel eens gebruikt en mijn planten knapten er niet bepaald van op, de bladeren verbrandden en de groei stagneerde.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor het antwoord! Weten jullie of spint pijlen nog ergens worden verkocht? Kwam dat tegen op een oude thread hier op WF uit 2003. Schijnt erg goed te werken, maar kan nergens een plek vinden waar het (nog) wordt verkocht. http://www.wietforum.nl/topic/5234-spint-waarom-gaan-jullie-niet-dood/

 

Ook zijn er mensen die een satestok gebruiken met wat plakspul. Schijnt ook erg goed te werken, gezien spint altijd naar boven wil gaan. Iemand hier ervaring mee?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Allemaal kwakzalverij wat mij betreft, beter roei je die etters uit zodat je aan het kweken kan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...