Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
anti bombstic

kan dit???

Recommended Posts

Begrijp me niet verkeerd , ik kweek het liefst ook met zaden .

 

Herma's heb je in verschillende 'gradaties' . Ook als er maar 1 mannelijke bloem op een vrouwtje verschijnt spreek je al van een herma.

 

 

Ik wil gewoon geen herma's in m'n tuin als ik volledige sensimilla wil , dat levert meer wiet dan dan planten die ook nog zaad produceren . Wil ik zaad dan zet ik wel een mannetje erbij. Van nature wordt de plant man of vrouw en niks daar tussenin , maar door al dat gekloot van mensen hebben we nu herma's . Straks hebben we alleen nog maar herma zaad als we niet uitkijken ! dus wees kritisch .

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ja ? ik ben eigenlijk wel benieuwd waarom je het maar laat zitten.

ja ik heb zoals ik wietplanten heb gezien stekjes beter gevonde als zaadjes... en je hoeft ook niet te ontkiemen en al dat gezeik! en stekjes zijn ook goedkoper dus ik hou t liefst bij stekjes... tenzij ze misschein nog ergens zeker weten dat je er echt vrouwelijk zaad krijgt voor een redelijke prijs...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Van nature wordt de plant man of vrouw  en niks daar tussenin , maar door al dat gekloot van mensen hebben we nu herma's .

wiet is niet de enigste soort die hermafrodiet kan worden......(en ook vaak wordt)

 

er zijn zelfs dieren die zichzelf kunnen bevruchten (tweeslachtig)

 

in de natuur doet de plant het als laatste redmiddel (om de generatie voort te zetten)

 

 

tweeslachtigheid was er al vóór de mensheid :|

 

ps..regenwormen zijn hermafrodiet !

 

 

 

het volgende komt van niburu.nl:

 

Wetenschappers vrezen nu dat dolfijnen, zeehonden, otters, vogels en zelfs honingbijen afstevenen op een unisex bestaan dat zou leiden tot uitsterven. Moeder Natuur neemt het over. Een buitengewoon vervrouwelijkingsproces is gestart in de Britse natuur en wetenschappers waarschuwen dat het uiteindelijk het evolutieproces kan ontmantelen dat al 3,5 miljard jaar bestaat. Een trend die het eerst werd opgemerkt bij wulken (kinkhoorns) begint zich snel te verspreiden onder andere wilde diersoorten in de voedselketen. Het eerste nationale onderzoek van 42 rivieren, uitgevoerd door het Britse Milieu Bureau (UK Environment Agency), is zojuist afgerond. Het resultaat is dat een derde van de mannelijke vis vrouwelijke voortplantingsweefsels en -organen kweken. De gevolgen waren vooral zichtbaar bij jongere vis, wat grote invloed zal hebben op de toekomstige voorraden.

Share this post


Link to post
Share on other sites
ja ik heb zoals ik wietplanten heb gezien stekjes beter gevonde als zaadjes... en je hoeft ook niet te ontkiemen en al dat gezeik! en stekjes zijn ook goedkoper dus ik hou t liefst bij stekjes... tenzij ze misschein nog ergens zeker weten dat je er echt vrouwelijk zaad krijgt voor een redelijke prijs...

 

Zaden hoeven niet duur te zijn hoor je kan ze voor 1,25 € per stuk kopen. En als je het kweken goed onder de knie hebt haal je er meer vrouwen dan mannen uit ,dus dan wordt het ook goedkoper . Geslachts bepaling is ten dele afhangkelijk van de omstandigheden waarin de plant opgroeit.

 

Het onkiemen en selecteren van de vrouwtjes is een kwestie van gewend raken , t'steld echt weinig voor naar mijn idee. Maar het belangrijkst vind ik dat zaden gemiddeld meer wiet opleveren. In Nederland zijn we een beetje vergeten hoe je uit zaad moet kweken ,een echte stekken cultuur hebben we .

Edited by atmosphere

Share this post


Link to post
Share on other sites

Van nature wordt de plant man of vrouw  en niks daar tussenin , maar door al dat gekloot van mensen hebben we nu herma's .

wiet is niet de enigste soort die hermafrodiet kan worden......(en ook vaak wordt)

 

er zijn zelfs dieren die zichzelf kunnen bevruchten (tweeslachtig)

 

in de natuur doet de plant het als laatste redmiddel (om de generatie voort te zetten)

 

 

tweeslachtigheid was er al vóór de mensheid :|

 

precies , tweeslachtigheid is een noodoplossing en komt in de natuur ook al lang voor . Maar onder goede omstandigheden wil een plant van nature man of vrouw worden .

 

Voor het verkrijgen van sensimilla moeten we herma's in de binnentuin zien te voorkomen ,we willen tenslotte wiet zonder zaad roken . Hoe krijgen we dat voor elkaar : - door goede omstandigheden te creëren zodat de herma eigenschap niet naar boven komt en door te zorgen voor zo weinig mogelijk herma eigenschappen in de genetica van te plant te kweken .

 

Alle vrouwelijke planten zijn op de een of andere manier aan te zetten tot het aanmaken van mannelijke bloemen, door ze te stressen ,en desnoods zelfs met chemische stoffen/hormonen te stressen . Sommige vrouwen maken veel meer mannelijke bloemen aan dan andere , kortom de ene herma is de andere niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb eens op www.nirvana.nl geken naar zaden, en nu vraag ik mij af wat nouw slim is om te doen. Ik wil outdoor gaan kweken. En heb niet alle evaring en tijd om met de plant bezig te zijn.

Als ik bij outdoor kijk dan zie voor 15 euro 10 zaden staan. Kijk ik bij vrouwelijk word er niet echt aangegeven wat nouw een echte outdoor plant is en betaal je wel meteen 70 euro voor 10 zaden.

 

Ik wil er tussen de 12 en 15 gaan zetten.Het is erg belangrijk dat ik in het begin weet dat ik ook ong 12 tot 15 vrouwelijke planten heb.Mijn vraag is dus eigenlijk Kan ik er beter op gokken dat als ik 20 normalen outdoor zaden uitkiem dat er dan 12 tot 15 vrouwelijk zijn. Of is de kans daartoe erg klein en kan ik beter vrouwelijk zaad pakken??

 

Ik hoop dat jullie mij wat kunnen,helpen hoewel ik begrijp dat antwoord geven meschien een beetje lastig is :|

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is het zeker ! lastig dat komt doordat de omstandigheden waarin de planten opgroeien mede bepalen of het een man of een vrouw wordt .

Wat vrouwelijk zaad betreft vertrouw ik alleen op die van No mercy ,maar die produceert ze nu niet . jammer want ze waren nog goedkoop ook .

 

Feminized seeds kunnen ook nog steeds mannetjes of herma's worden , dat moet je niet vergeten.

 

Ik ga dit jaar binnen op 12/12 beginne met normale zaden , en zodra ik het geslcht ( 3 weken later ) weet gaan ze buiten de groei in . Dan weet ik als het goed is ook wat het uiteindelijk wordt . maar met zekerheid kan ik dat nog niet zeggen omdat ik deze manier nog niet heb geprobeerd ,en ik ken ook niemand anders die dat heeft gedaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Interessant Atmo. Dat wil ik dus dit jaar ook gaan proberen. Ik vraag me alleen af hoeveel stress dat omschakelen van 12/12 naar "18/6" en uiteindelijk weer terug naar 12/12 (verduisteren) met zich mee zal brengen.

 

Een andere optie is voorgroeien onder 18/6, planten buiten zetten en dan een stek van iedere plant nemen en deze op 12/12 zetten om het geslacht te bepalen. Dat scheelt wel een hoop gerommel in de hormoonspiegel van de planten. :|

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dat is het zeker ! lastig dat komt doordat de omstandigheden waarin de planten opgroeien mede bepalen of het een man of een vrouw wordt .

Wat vrouwelijk zaad betreft vertrouw ik alleen op die van No mercy ,maar die produceert ze nu niet . jammer want ze waren nog goedkoop ook .

 

Die van femaleseeds.nl zijn ook 100% vrouwelijk hoor

 

Heb ze getest met 20 zaadjes (2 soorten) en had 20 vrouwtjes

 

MVG

 

palmleaf

Share this post


Link to post
Share on other sites
Die van femaleseeds.nl zijn ook 100% vrouwelijk hoor

 

Heb ze getest met 20 zaadjes (2 soorten) en had 20 vrouwtjes

 

MVG

 

palmleaf

Dat is zeker goed nieuws ! Er zijn zoveel mensen die da toch wel mannetjes krijgen bij het vrouwelijk zaad van veel bedrijven.

 

Mad scientist : Dat wat je noemt is inderdaad de onzekere faktor bij die methode. Daarom probeer ik de vrouwelijke planten nog voor ze de eerste bloeiverschijselen vertonen in de groei te zetten . Dat is ook mogelijk omdat de mannen eerder zichtbaar in de bloei staan.

 

stekken trekken om het geslacht te achterhalen heeft weer het nadeel dat je planten dan eigenlijk minimaal een week of 6 oud moeten zijn . een zaadplant 'bepaald' z'n geslacht dan pas (voor een deel) . Ga je eerder stekken trekken loop je waarschijnlijk he

t risico dat de mogelijkheid bestaat dat de vrouw is en de plant waar ie vanaf komt later een mannetje blijkt te zijn . Maar misschien is dit onzin of is die kans te verwaarlozen .

Edited by atmosphere

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey

 

ik weet niet of mensen het al gelezen hebben maar die kerel heeft dus antwoord gegeven op de vraag

 

je bent begonnen met 100 % vrouwelijke planten , hoe heb je ondekt dat deze 100 % vrouwlijk zijn?

 

hij antwoorde dit

 

zuivere XX planten leverd veel belangstelling op bij growers maar uiteraard ook veel vragen, om XX zaad te kunnen produceren moet je inderdaad met een 100% zuivere XX plant beginnen. Vaststellen of een XX-plant werkelijk zuiver is, geeft niet al te veel moeite. De cyclus met regelmaat verstoren door met licht shockeffect op te roepen, is een geijkte methode om hermafrodieten zich bloot te geven.

Optimaal gaat het, als je tijdens dit shocken wat extra co2, magnesium en sporenelementen toedient.

 

vervolgens liet ik de overgebleven planten in de bloei komen en als de bloeivorming juist was bespoot ik het bovenste gedeelte met de juiste dosage Gibberelic acid (synthetisch zuur) heeft me heel wat jaartjes gekost om achter de juiste dosage te komen (de oplossing per liter is drie cijfers achter de komma!) het beinvloed de hormoonshouding en dwingt XX hormonen om zich omtezetten in Y (mannelijk). Deze mannenbloemen bevruchten de plant, en omdat de plant zelf helemaal XX is krijg je dus alleen XX zaad.

 

 

groet

Growshop

 

 

 

 

 

mzzl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is dezelfde methode als die Cees van No Mercy gebruikt, dus dan zouden die zaden van Nirvana in principe net zo vrouwelijk zijn als die van No Mercy. (en dus inderdaad geen feminised)

 

@atmosphere: Dat van die mannetjes die eerder hun geslacht tonen ( :unsure: :| ) is een hele goeie!

 

Ergens tussen de 6e en de 11e week wordt het geslacht bepaald he? Dus dan lijkt het niet zo'n goed idee om de keuze af te laten hangen van stekken van planten die nog geen 'definitieve' sexe hebben nee...

 

Toch maar voorgroeien op 12/12 dan, maar ik vraag me af of die wisselende lichtperioden invloed op de factor herma hebben. Of zou dit wel meevallen omdat het over relatief langere perioden gaat en daardoor de stress alweer verdwenen is voor de nieuwe stressomstandigheden plaatshebben?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is inderdaad nog de grote vraag , ik ga het in ieder geval proberen .

 

Uiteraard is Cees z'n methode bekent . Het zoeken naar XX planten lukt wel goed ,maar er zijn er vreselijk weinig . Hij moet heel veel zaailingen opgroeien om ze te vinden . De meeste bedrijven nemen die moeite niet en maken feminized seeds door het stressen van niet- 100% vrouwelijke planten zodat ze herma worde en een andere vrouw bevruchten.

 

Een 100 % vrouw(XX) is alleen met speciale middelen aan te zetten tot het maken van mannelijke bloemen, dat lukt niet met normale stress methoden . Je hebt 2 XX plante nodig waarvan je er ééntje mannelijke bloemen laat aanmaken (met C. A. bv) die de andere XX plant bevrucht om echt Female seeds te krijgen .

 

Cees heeft de productie stilgelegt omdat de markt wordt verpest met feminized seeds .

Share this post


Link to post
Share on other sites
Cees heeft de productie stilgelegt omdat de markt wordt verpest met feminized seeds .

Hij bedoelt dus dat het niet lucratief genoeg meer is om xx-zaadjes te produceren?

 

Ik heb net een een kweekje met feminised pp-zaadjes van Dutch Passion na 6 weken bloei afgebroken omdat de verwarmingsketel die in m'n kweekruimte staat stuk is. Er warmpjes bij zitten vind ik toch belangrijker!

 

Ik ben niet erg tevreden over het resultaat tot dusver: sommige planten zijn maar 60 cm geworden, andere ruim een meter. Er zitten plantjes bij met 100% bruine haren na 6 weken terwijl er ook tussen zitten met nog geen één enkel bruin haartje. Sommige planten hebben extreem veel blad en groene toppen in plaats van witte en dr zit nauwelijks thc op.

 

Pas ben ik ff bij Sensiseeds geweest en die gaven toe dat de uniformiteit van zaadplanten vaak een probleem is. Daarom vinden ze female zaden ook onzin. Ze adviseren een behoorlijk aantal zaadjes te zaaien en stekken te maken van het beste vrouwtje; die met de beste mix tussen bloeitijd, opbrengst en kwaliteit.

 

Ik had er ook een aantal regular zaadjes bijzitten en met een mannetje dat daar uit kwam heb ik een aantal toppen bevrucht. Ik heb nu zo'n 100 zaadjes die ik waarschijnlijk niet zal gebruiken, dus als er iemand interesse heeft, stuur me maar een PB met je adres. Ik hoef er niks voor te hebben. Misschien leuk voor een guerrillakweekje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jan de Ripper" Zeer opvallend !!! dat je zaadplanten zo slecht gingen , en zo veel verschillen vertoonden!! Iets in de genen , dat kan niet anders !

Bij mij zijn de verschillen tussen de planten tot nu toe altijd acceptabel geweest .

Ik vraag me af in hoeverre de zaadproducent kan bepalen hoe stabiel een soortje wordt .

 

Cees z'n XX zaden heb ik zelf ooit gehad , en deze werden gewoon precies even lang en bloeiden gelijktijdig af . Ik was toen stekken gewend en vond dat dus heel normaal . Pas later hoorde ik over het probleem van de verschillen tussen de zaadplanten. Dat kan toch geen toeval zijn lijkt me dat die zaden het toen zo goed deden . Ik ga zeker de reguliere NoMercy soortjes nog proberen . Deze zijn misschien wel net zo stabiel .

 

Het lijkt er onderhand op misschien of ik er geld voor krijg als ik weer eens positieve/goede dingen over No Mercy /cees zeg ,hahaaha maar dat is dus niet zo . Het komt doordat die 'gek' het steeds weer bij het rechte eind blijkt te hebben. Jaren geleden al hoorde ik hem in z'n toenmalige growshop dingen beweren die absurd leken , maar later toch bleken te kloppen , tís een echte vak freak die met het leveren van kwaliteit z'n brood wil verdienen, en dat nu ook doet .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewoon begin mei ook denk ik ,net als normaal . En dan maar hopen dat de zon net schijnt als ze bovenkomen , want dat bepaald een belangrijk deel van hoe de plant zich verder gaat ontwikkelen. Om deze reden heb je er veel aan om ze in hun eerste levensweek van veel licht te voorzien ,binnen onder lampen(als de zon buiten niet schijnt )

 

Zo weet je zeker dat je geen sprietende zwakke plantjes hebt om mee te starten.

Heb je een ras met vooral sativa in zich ,dan kun je een spetterende groei verwachten met reusachtige 11 vingerige bladeren.

Edited by atmosphere

Share this post


Link to post
Share on other sites
Gewoon begin mei ook denk ik ,net als normaal . En dan maar hopen dat de zon net schijnt als ze bovenkomen , want dat bepaald een belangrijk deel van hoe de plant zich verder gaat ontwikkelen. Om deze reden heb je er veel aan om ze in hun eerste levensweek van veel licht te voorzien ,binnen onder lampen(als de zon buiten niet schijnt )

 

Zo weet je zeker dat je geen sprietende zwakke plantjes hebt om mee te starten.

Heb je een ras met vooral sativa in zich ,dan kun je een spetterende groei verwachten met reusachtige 11 vingerige bladeren.

denk je niet gewoon in begin maart al beginnen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan is de grond nog zo koud en de licht periode nog zo kort, dat het toch niet opschiet .

 

Ook wij 'trapten' erin.....we zaaiden direct in de koude grond en hadden een geweldige opkomst van nieuwe plantjes met overweldigende kiemkracht die zich verdrongen om omhoog te komen. Een kiempercentage van bijna 100%. Maar eh.....nu zijn we 14 dagen verder...en ze staan bijna stil!

Of deze kou en regen ze uiteindelijk juist sterker maakt, is de vraag, ik probeer dat al jaren uit te vogelen. Vooralsnog kom ik tot de conclusie dat een zaadje dat in mei pas in de grond gaat, het ruim kan inhalen. Maar het gaat nu allemaal om de grondtemperatuur. Mijn ervaring is dat zolang de grondtemperatuur s´nachts nog onder de 8 à 9 graden celcius ligt...er geen schot in de groeifase komt. 

Edited by atmosphere

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb 10 BigBud zaadjes besteld bij ze......

 

Over 'n maand of 1.5 ga ik daar mee aan de slag.....ik laat ze eerst onder tl ontkiemen, en onder 400watt afbloeien.....

 

omdat ik in de zomer niet door kan draaien (zolder/heet) zet ik m'n voorgroeihokje ook vol met planten....ik denk dat ik 4 stuks onder die lamp ga zetten in 30 liter potten

 

Vorig jaar met zaad van sensi-seeds was niet zo'n succes....de helft was mannelijk waardoor ik uiteindelijk maar 2 planten overhield......

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hoe is de betalingswijze?

eerst geld overmaken natuurlijk.....

 

rembourskosten zijn volgens mij 12 euro !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...