Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Haipaaltje

Temperatuur Van De Olie

Recommended Posts

Hai

 

Wat is nou de beste temperatuur om het wiet-alcoholmengsel te verdampen .

In verslagen lees ik dat je onder de 34 graden moet blijven om zoveel mogelijk terpenen te behouden in een ander verslag lees ik 78 graden het kookpunt van alcohol en weer ergens anders lees ik 100 graden .

Dus wat is het beste ?

  • Confused 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yow Hai,

 

Kookpunt puur ethanol is inderdaad 78 maar met een Soxhlet kan je onder druk rond de 35 graden werken voor optimale resultaat

100 graden is op het einde denk ik om resten water te verdampen en puur olie over te houden

 

Wat voor opzet heb je in gedachten?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je tijd en geduld hebt...op verschillende temperaturen proberen.

Je zal dan merken dat kwaliteit en kwantiteit van de olie ook vanders zal zijn

 

Testen en proeven. Als je verlies van alcohol niet al te groot is kan je prima ieder keer 5á10 graden hoger proberen qua temperatuur

Waar ga je olie voor gebruiken btw?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Pierre Paf

 

Vreemd advies , waarom de kostbare olie testen en proeven als er hier iemand is die er meer van weet ?

Toch bedankt voor het meedenken .

 

Ik verdun met koudgeperste hennepzaadolie .

Waarvoor gebruiken , zie http://www.wietforum.nl/topic/119418-longkanker-en-veel-vragen/page__fromsearch__1

 

Hai

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wij laten het op kamer temperatuur verdampen, op een pan heet water kan ook en versneld het proces.

 

Zoals met alles gun het de tijd voor een beter resultaat, onze mening.

 

Haastige spoed.....

 

Pg

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou zeker het zuurstof popmje vergeten

daarmee oxideer je je olie

 

afhankelijk va je oplosmiidel kies je je temperatuur.

hoe meer twijfel aan onzuiverheid

des te hoger de temperatuur(kort door de bocht)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sterkte met herstel. Hoop dat de wietolie je veel verlichting mag brengen :)

 

Aangezien iedereen andere doeleinden heeft, persoonlijk houd ik van experimenteren, wat tijd en geduld vergt hehe

Mijn intentie was om je bewust te laten nadenken over de verschillende manieren van extractie met alcohol.

 

Denk dus aan de opzet van je installatie(soxhlet bijv) , kwaliteit van de wiet die gebruikt(toppen/knipafval), puurheid van je oplosmiddel en de bijbehorende veiligheid ivm residuen. Al deze dingen hebben invloed op temperatuur, snelheid en uiteindelijk kwaliteit van je olie

 

In jou geval wil je dus op zeker spelen . Je beste optie is dan om hier een verslag te maken en je info te delen. Dan kan je in het proces ondersteund en bijgestuurd worden voordat je de mist in gaat.

 

Weetje heeft veel kennis in huis. Poldergrower kent ook de klappen van het zweep. Zou goed moeten komen

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...