Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Fatamorgana

Draaien Op Rfx

Recommended Posts

na jaren cocos en aarde wil ik toch een keertje wat nieuws proberen.

ik heb een hokje gebouwd met 7x600 watt en 100 haze in 11 liter potten.

deze ronde wil ik op rfx-1 kweken, alleen waar ik tussen de twijfel is of ik met eb en vloed ga werken of van boven water wil geven( met de hand of rayjets)

eb en vloed is lekker makelijk en goede drain retour, dit wel tevens met van boven ook natuurlijk.

maar als ik er logisch over nadenkt dan zouden de afval zouten zich gaan ophopen in de potten als je alleen van onder geeft.

en van boven heb je meer spoeling door de pot, ook met de laatste week makelijker

ben benieuwd of iemand hier iets over kan zeggen ivm met de afvalzouten.

gezien je maar 10cm vloed hoopt het er boven op lijkt mij.

Share this post


Link to post
Share on other sites

wortels zitten enkel waar het nat wordt als je 5 cm boven onderkant pot vloed wordt zeker 3 kwart pot nat. suc6

Share this post


Link to post
Share on other sites

bedankt voor je reactie, maar neem je dan ook je afval zouten mee of blijven die boven in de pot zitten

ik zie dat de meeste hier het op eb en vloed doen, waarom niet met rayjets?

Share this post


Link to post
Share on other sites

afval zouten? zouten blijven voeding. je probeert zo goed mogelijk op maat te voeden en bij te sturen. eind ronde wanneer je planten om zijn kun je evt zout ophoping doorspoelen van boven

 

wanneer jij van boven wil gaan wateren tijdens je ronde heb je ook geen of niet genoeg drain om iets door te spoelen, en doe je eigenlijk precies t zelfde. op maat proberen te voeden.

Edited by supernoob

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je 25% onder uit je pot laat lopen heb je drain toch van boven af?

oke laatste retour meten bv ec 1.5/ph 5.5 en retour 1.7/6.0 dan moet je volgende keer naar 1.31/1.4 met vloeden toch

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het nadeel, voor mij, bij eb en vloed is dat je specifieke voeding nodig hebt als je jouw vat continu wilt blijven gebruiken. Dus geen Aptus producten die binnen de 3 dagen moeten worden opgebruikt eens in het vat. Dat is de reden waarom ik met rfx-1 gewoon met hand bewater van boven.

 

Na elke cyclus, voorgroei, zichtbare bloei met aanmaak toppen en aanvetten van toppen doe ik een spoeling met enzymen, en pas ik daarna de voeding aan voor de juiste cyclus. Die spoeling vind ik nodig om die overtollige zouten weg te spoelen en om de plant precies te kunnen sturen.

 

Als je eb en vloed doet, heb je escobar dat fijnloos uitlegt hoe je dit het beste doet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja bedankt voor je mening

ik ga gewoon met rayjet sproeiers aan de slag dit geeft toch een betere spoeling door je pot heen dan eb en vloed

misschien maak ik er nog wel een verslagje van, 1keer inwateren stekken en erin en dan over op sproeien

ben van plan handmatig de stekker erin te doen en te zorgen dat ik drain krijg onderuit te potten zodat ze doorspoelen en ik dit kan meten en hier mijn voeding op aan kan passen kwa ec ph

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou aptus al helemaal niet door je rayjets spuiten dan heb je pas een uitdaging ;)

 

gewoon mineraal voeden...

Share this post


Link to post
Share on other sites

zou gewoon eb vloeden. waarom iets wat succesvol is veranderen. enige wat ik geef is canna flores ( doorzichtige cans) en peroxide. suplementen zijn allemaal zonde geld.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vooral regulator en camg van aptus.. niet in je vat doen.

 

Na 2 dagen heb je een dikke snotlaag in je vat, pe filter en dus ook alle leidingen!

1groot drama.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je 25% onder uit je pot laat lopen heb je drain toch van boven af?

 

Hangt er maar net van af hoe je water geeft :withstupid:

 

Afzetting afvalzouten heb je ook met van boven geven boven in de pot, zo werkt wortelsysteem nu eenmaal en denken dat je met 'doorspoelen' de ophoping door de pot heen mee naar beneden spoelt, nog afgezien van zwaar afwijkende meter waarden :wave:

 

Beter zoals de rest aangeeft en het jezelf zo makkelijk mogeijk maken (helemaal op die schaal) toch?

Share this post


Link to post
Share on other sites

oke dan als iedereen het zegt, ga ik wel eb en vloed doen

vind zelf die rayjets wel mooi als alles zo sproeit haha

heb gisteren ingewaterd en de stekken erin gezet, zal de boel vandaag even aanpassen op eb en vloed

de voeding die ik gebruikt is (hydro a+b ) (pk) (sillicium) (mg) (n27) (ca)

heb ook nog een hydro schema van plagron hier staat dat ik green sensation ook kan gebruiken erbij maar vraag me af of er biologische dingen inzitten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...