Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Xio

[Panic!] Verkleuring?!

Recommended Posts

Tussen het blad hangt een ander klimaat, dat noem je micro klimaat (google) en dat zo rustig mogelijk (dus niet overdadig afzuigen) werkt het beste vd plant anders sluiten idd de huidmondjes of werkt de fotsynthese maar half.

 

Vd rest helemaal niet cynisch maar je bent erg kort door de bocht met temp en lv is ok dus..

je plantje laat namelijk heel anders zien en in zeer korte tijd ook, er zit dus echt iets niet goed in je setup want anders zou 1 factor niet meteen je hele plant vernaggelen :search:

dan is mijn verklaring dat je co2 fles niet zoveel kan doen ineens anders op te vatten.. micro klimaat niet op orde dan is extra c02 dus .. nergens goed voor want plant kan er niks mee.

 

Tneon is er ook in minder wattage ,wordt de buis vanzelf kleiner en ik zeg niet dat je meteen over moet stappen maar dat je WEL meer gaat oogsten met zelfde wattage TNeon tot die CFL lamp.. zie ook topics op WF maar ik lul hier ook uit eigen ervaring (zie topics van mij uit 2009/2010).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Excuses voor de late update:

 

Helaas iets te hard laten drogen - waardoor de boel te droog is om verder te curen in de glazen bokaal.

Voor de rest big succes! Ondanks de korte bloeitermijn en de slechte toestand van de plant, is het toch een mooi pafje (dikke 20 gram) en de kwaliteit is zeker niet slecht.

 

UwOTBDx.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ik nu naar TNeon moet overstappen, kost me dat een flinke duit en lijkt het mij sterk dat ik met 75W TNeon meer ga halen dan met m'n 125W CFL. De neons passen simpelsweg niet (44cm lang, tenzij ik diagonaal hang - en ik weet niet of ik er dan deftig 2 naast elkaar krijg. Als ik ze scheef hang, verlies ik rendement).

 

Echtwel dat je meer krijgt dan met CFL. Dat is het gewoon net niet!

Buizen kun je diagonaal/verticaal hangen. Niks rendement, ze stralen niet recht naar beneden zoals LED, ze zijn diffuus. Je past de vorm van je plant aan; ScrOG en HOPPAA! Dia/verticale scrogs hebben heel wat voordelen tov de conventionele opstelling.

 

gallery_19889_6752_159573.jpg

 

PS. Gefeliciteerd met je kweek!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inmiddels draai ik LED hoor :)

 

Ik denk dat T-neon interessant kan zijn in een grote kweekruimte, waar je ze ook verticaal tussen je planten kan hangen. Zo trek je mogelijks zelfs een ideale gram/w.

 

Soit, niet zo belangrijk in mijn geval.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Helaas iets te hard laten drogen - waardoor de boel te droog is om verder te curen in de glazen bokaal.

 

:wtf: , curen is juist prima om te droge wiet weer 'goed' te krijgen.

Je was niet op de hoogte van de boterham truuk van Boefje?

 

Vd rest gefelicteerd met je rokertje en welke LED heb je er nu in hangen?

 

TNeon is juist niet interessant in een grote ruimte, dan zijn andere bronnen zoals

HPS of high power en veel wattage aan LEDS, zelfs een TL T5 is dan rendabeler.

Tneon (mede door hun afmeting) zijn gemaakt voor de kleinere en niet zo hoge ruimtes.

 

Er staat een mooi sticky op het forum mbt licht, daarin wordt uit de doeken gedaan wat er voor verschil in spectrum zit maar ook wat diffuus licht etc nu allemaal precies in houdt.

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens rollingstoned zat ik al voorbij het "goede" punt. De luchtvochtigheid in de pot bleef sub 35%.

Soit, alles toch in een pot laten zitten hoor. Inmiddels nog een joint of 5 van over haha.

 

M'n broer is z'n wiet-"boom" aan het oogsten (Fruit Juice, heeft heel de zomer buiten gestaan en is nu de 2 meter voorbij) - waar ik ook wat van krijg. Dus zonder val ik voorlopig niet.

 

Ik draai een MarsHydro 400. Een beetje als experiment: als dit ding het 2 jaar vol houdt en deftige resultaten oplevert, koop ik me waarschijnlijk een echte premium-led, of bouw ik zelf een high-end model met Cree COBs.

 

Linkje naar growlog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hai

 

Ik heb hetzelfde probleem als Xio , het blad verkleurd en verschompeld .

Heb 5 planten , verschillende soorten , het probleem doet zich alleen voor bij de medical kush .

Volgens de beschrijving heeft deze een bloeiperiode van 8-9 weken , ze zijn nu 8 weken en de trichomen zijn nog vrijwel helder .

Moet ik omhakken of nog een week wachten ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarschijnlijk net als mij light-burn en nutrient burn.

 

Ik zou hem gewoon omhakken, maar ik heb geen idee of dat de beste keuze is :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Week wachten.

 

Zorg dat je de volgende keer genoeg voeding geeft en ze niet te nat zet, die plantjes zijn zwaar tekort gekomen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...