Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
tofugreen

120X240X200 3X 600Watt Pp Kweekverslag

Recommended Posts

Beste natuurliefhebbers,

 

Al een geruime tijd kijk ik mee op dit forum en heb ik veel van jullie mogen leren. Ik ben zelf een fanatiek blower :) en heb sinds het begin van dit jaar ook het kweekvirus te pakken. Een tijdje geleden heb ik jullie om advies gevraagd en dat heeft een hoop handige tips opgeleverd. Om toch boven die 0,5gr/watt te komen wil ik dit topic bij houden zodat jullie tips en advies kunnen geven.

 

Nu heb ik mijn kweektent in een schuur staan, niet ideaal maar toch het proberen waard. Het heeft heel wat werk gekost om alles er te krijgen, op te zetten en vooral geluidstil te maken, maar het is gelukt!

 

Ik kweek met de volgende setup:

 

kweektent 240x120x200 cm

1000m3 koolstoffilter

1000m3 afzuiger

 

2x 325m3 actieve inlaat

als ik de inlaat heel dicht bij het luchtrooster plaats, maakt het enorm veel lawaai wat buiten te horen is. Daarom heb ik nu een geissoleerde byus voor het (frisse)luchtrooster die loopt naar de actieve inlaat en vervolgens gaat het de tent in. Hierdoor verliest hij veel zuigkracht en was ik bang dat er te weinig frisse lucht binnen zou komen. Daarom heb ik nog een actieve inlaat erbij gezet die vanuit de schuur zelf aanzuigt. Beide zijn op een Y verloopstuk aangesloten en zo wordt de warme en koude lucht gemengd in de tent geblazen.

 

3x 600w lampen

3x hamerslag kappen (goedkope versie van een 10tje)

50x 11L potten

100L watervat

circulatiepomp

warmtespiraal

dompelpomp aangesloten op tuinsproeier waarmee ik water geef

 

Sinds afgelopen donderdag heb ik er 50 PP stekken in staan van de plaatselijke GS. Ik gebruik light mix grond. Daarnaast heb ik ook direct duurdere EC en PH meters aangeschaft, want die goedkope moesten elke week geijkt worden en fluctueerden enorm veel. Deze meters lijken voor nu een goede investering.

 

Donderdag heb ik de stekken gepland en eerst alleen water met worstelversterker (van GOUT) gegeven. Vervolgens heb ik 3 dagen lang gesproeid met een preventief middel om ongedierte te voorkomen. Dit middel heb ik de afgelopen keer ook gehad en nog geen spint weer gehad. Uiteraard heb ik van te voren de tent en omgeving goed ontsmet.

 

Inmiddels geef ik ze wortelversterker en HyPro Terra tot 1.2 EC en sproei ik dagelijks (meerdere malen) met bladmix. De EC zal ik opvoeren tot 2.2 en vervolgens de laatste 3 weken Aptus PK booster bijvoegen.

 

De temperatuur zit tussen de 21 en 30 graden. Luchtvochtigheid is als ik sproei 80%+ en als ik een tijdje niet gesproeid heb 50 a 60 %. Heb de afzuiger iets lager gezet om de luchtvochtigheid te bevorderen.

 

Het grootste probleem bij mijn vorige kweek was bezetting, ik had enorm veel lege/kale plekken. Kan ik dit voorkomen door de planten te toppen? 1 of 2 keer? Daarnaast gaf ik veel te weinig water van 150ml per dag naar 350ml per dag. Ik heb begrepen dat dit van 300ml per dag naar wel 800ml a 1000ml per dag mag gaan? klopt dit?

 

In de tent zaten wel veel open plekken, en dus onbenutte licht. Ik denk dat dit te maken heeft met de lage opbrengst.

Ik zou graag van jullie vernemen welke stappen ik moet ondernemen of wat ik verkeerd heb gedaan zodat ik toch richting de 0.8 gr/watt ga.

 

Vanavond ga ik weer heen en zal ik foto's maken zodat jullie mee kunnen kijken. Ik heb tot nu toe nog vrij weinig water gegeven zodat de wortels gaan "zoeken". Ze zijn nu een week oud en ik ga ervanuit dat de wortels zich goed ontwikkeld hebben. Vanaf nu ga ik 300ML water per dag geven en schroef ik de EC op naar 1.3

 

Toppen? Dieven? Fimmen? Wat is aan te raden bij 11L potten?

 

Alvast bedankt voor jullie hulp! ik ga zo spoedig mogelijk de foto's posten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuke setup! Ik kijk af en toe mee!

 

Ooit wil ik ook naar dat formaat tent maar dan met led haha!

 

Toppen/fimmen zou ik zeker doen, ook omdat je vorige ronde open plekken had! En veel knakken om ze mooi egaal te houden.

Zelf top ik altijd fimmen geen ervaring mee.

 

Planten kunnen flink drinken daar ben ik afgelopen jaren wel achter gekomen en een liter per dag pp is niet raar en ja dit kan hard gaan gaande weg!

 

Succes ermee en ben benieuwd naar de foto's! Piece

Edited by Skutters

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hii all,

 

Bij deze alvast een update!

Ik heb zojuist 300 ml water gegeven (dit geef ik vanaf nu per plant per dag) en besproeid met water + spraymix afgezuurd op PH 5,8. De voeding doe ik 1ml per liter wortelversterker (GOUT concentratie 1:1000) en vul dit aan met HyPro Terra tot EC 1.2.

Ik had eerst alleen de middelste lamp van de 3 lampen aan staan om ze te laten wennen. Nu had ik gisteren de 2 buitenste lampen aangedaan, maar de luchtvochtigheid was erg gedaald. Stond op 40% als ik sproei stijgt die weer naar 80% maar dat is voor tijdelijke duur. Morgen ga ik een bevochtiger halen bij de blokker want het is nu al te merken dat ik een groei achterstand heb. Dus ik laat ze nog maar eventjes in de groei staan.

 

Ik heb vanavond foto's gemaakt helaas met lampen aan dus hoop dat het te zien is.

 

 

20160810 230808

De kleine clipfan hangt er extra bij aan de linkerkant van de tent hangt nog een grote ventilator.

 

20160810 230827

 

20160810 230829

2 kleintjes lijken het al opgegeven te hebben. dit komt door de lage LV?

 

20160810 230835

grotere ventilator met kachel die bijspringt als het te koud wordt (temp zit tussen 20.4 en 29.1 graden)

 

20160810 230820

De lampen hangen nu allemaal nog hoog. Moeten deze al naar beneden of nog hoog houden omdat ze nog zo klein zijn?

 

20160810 230841

De aanzuiger van verse lucht maakt het meeste lawaai. Deze is nu helemaal ingepakt met isolatie en de slangen geisoleerd.

 

20160810 230851

2e aanzuiger is geisoleerd in een doos met isolatiemateriaal. Deze is nog niet aangesloten aangezien de buis nog geisoleerd moet worden. deze zal samen met de andere aanvoer op een Y splitsing worden aangesloten. 1 Zuigt vanuit het rooster frisse lucht van buiten en de andere in de schuur zelf boven de tent. De afzuiger gaat in de nok via een rooster naar buiten.

 

20160810 230857

 

Travo's aan de muur op een bord. hier komt wsl nog een automatische brandblusser boven.

 

Dit is mijn setupje. Ik denk zelf dat de luchtvochtigheid het grootste oorzaak is van de groeiachterstand en ik ga morgen direct een bevochtiger halen. Hierdoor zullen die 2 stekjes het ook niet overleefd hebben. Mijn vragen:

Moet ik de lampen hoog houden? of al laten zakken?

Met deze 11L potten straks toppen? 1x of 2x?

Ik geef nu 300ml per plant per dag water en wil dit opschroeven naar 600ml in week 3 bloei en vervolgens naar 800 a 1000ml per plant per dag in de laatste weken van de bloei. Is dit redelijk?

EC van 1.2 naar 1.5 in de groei fase en in de bloei elke week EC met 1 puntje ophoog van 1.5 naar 2.2? GS zei dat aptus PK booster pas toegevoegd moet worden na het meten van EC en voor afzuren voor PH. Klopt dit?

 

Alle Tips en advies is welkom!! Wil graag dat deze ronde goed gaat verlopen. Wil minimaal een kilo halen deze rond, moet te doen zijn toch? :dribble:

 

Greeetzz Tofu

Edited by tofugreen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey,

 

ik denk dat je veel beter bent om in dit stadium twee lampen aan te zetten en deze lager te hangen., anders gaan de stekken strekken Zo'n 120cm en dan laten zakken tot 60cm op een periode van enkele dagen. Probeer om in die periode bijvoorbeeld je afzuiging op een tijdsklok te zetten, zodat je bijvoorbeel om het uur even afzuigt, zodat je lv klimt in de ruimte.

Ook kun je in de tuincentra ook zo'n transparante folie vinden speciaal gemaakt voor planten, die hang je tussen de lampen en de planten, bijvoorbeeld met het net als steun, dit brengt je lv ook weer hoger.

Regelmatig spuiten is wat ik het beste vind, in mijn opzicht een regenperiode voor de plant in het beginstadium waar ik neem olie om de week mee geef en voor de rest gewoon startbooster met wat formulex.

 

Eens de wortels de bodem raken, moet je minder met de lv inzitten want de plant gaat zich nestelen en bouwen.

 

Ik vind het wel gedurfd om in deze maanden 3x600w af te zuigen met enkel 1000kub. Volgens mij gaat je die warmte nooit onder bedwang krijgen. Je hebt minstens de wattage nodig in kub dat je afzuigt, dus 1800kub en zoals je vertelt werk je in een schuurtje dat serieus warm kan worden.

 

Op lightmix geef ik de plant de eerste week geen voeding, gaan de planten zich dieper wortelen en geef ik enkel de startbooster van Aptus. Op het moment de wortels de bodem raken begin ik voeding toe te voegen, meestal EC 1.4.

 

Je zuurt het beste als laatste af, bepaalde voedingen/suplementen beinvloeden de PH, zeker bij Aptus P of K, ik weet het niet meer.

 

Toppen of niet? Je hebt 50 planten op 1.2x2.4 oppervlakte, dat vind ik teveel om te willen toppen. Normaal zou je 16 planten per 1.2x1.2 dus 32 planten in jouw tent zetten en niet moeten toppen. Je hebt ook de hoogte, waarom toppen, laat ze lekker voorgroeien tot de planten elkaar bijna raken, 12/12 en nadat de groei eruit is en de eerste topjes verschijnen dieven wat te Klein is en geen licht zal krijgen, het veldje gelijk laten lopen met wat knakwerk en dan ga je goede verdeling hebben en een goede oogst. Niet alle soortjes presteren evengoed getopt, maar knakken geft bij mij een goed resultaat.

 

Greetz,

H.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik sluit me 100% aan bij ^^^

 

Denk dat je die 3e lamp in de zomer beter weglaat, met 2 wordt t al n gevecht om t onder 28 te houden.

Edited by scirocco
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eens, 2 lampjes. 300ml per dag is ambitieus

Share this post


Link to post
Share on other sites

Persoonlijk vind ik het vrij veel in het begin ;-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Water geven doe je naar behoefte, niet blind..

Dat niet doen kost een hoop grammetjes omdat meestal je planten niet precies evenveel drinken.

Paar potten optillen zegt meestal wel genoeg.

 

Als je vanaf de start blind 2 liter per week geeft staan alle potten nokkievol voordat je plantjes zelfs maar de kans krijgen om serieus te groeien...

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inderdaad, staan de blaadjes recht of schuin omhoog. Perfecto! gaan ze zakken ga je water geven. Let op te veel aan water, zakken ze ook.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wellicht heb ik iets gemist, maar hoe krijg je 50 keer18L potten in een dubbelen tent? Daar passen er toch maximaal 32 in?

 

Daarnaast gewoon kijken hoe veel de dames drinken, en aan de hand daarvan bewateren. Veel water en voeding geven heb je weinig aan als verder je temp en LV niet perfect zijn. Dus altijd naar de omstandigheden kijken en daarop anticiperen :)

 

Daarnaast is 3 x 600W erg enthousiast hoor. Ik zou het bij 2 houden.

Edited by g-o

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...