Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Green_fingers

Ik Ben Halverwege...

Recommended Posts

Beste mensen,

 

Dit is de eerste keer dat ik ben gaan kweken, en het is puur eigenlijk om het een keer te proberen.

En heb zelf klein mee geholpen in het groeiproces. want ik wou eigenlijk zo min mogelijk groei middelen gebruiken.

Maar ik zit nu eigenlijk op een drempel en weet het verder niet.

 

Ik heb twee Queens special's van royal seeds, Heb de meeting eigenlijk pas gedaan toen ze wat ouder waren.

Ze hebben de afgelopen maanden redelijk goed gegroeid, gemiddeld zoon 8 cm per week.

 

Maar mijn grootste zorg ligt bij de oudste. Ze doet het in mijn mening slecht.

Oudere bladeren zijn in verloop van tijd begonnen met vergelen. Deze bladeren had ik laten hangen omdat ik las dat wat oudere bladeren die vergelen normaal is maar nu zagen ze er toch een beetje dood uit:p. Deze bladeren heb ik met de hand verwijderd. Deze symptomen zijn begonnen op 13-06-2016 toen begon een blad iets lichter te worden. En is nu eigelijk bij de hele plant zichtbaar. Want ik merkte sinds kort dat de jongste een stuk donkerder van kleur is.

 

De oudste

gallery_46502_19002_245974.jpg

 

gallery_46502_19002_55797.jpg

 

gallery_46502_19002_56675.jpg

Verder denk ik een goeie stam.

 

gallery_46502_19002_443947.jpg

Wortels komen en gaan.

 

gallery_46502_19002_144924.jpg

De oudste in haar geheel.

gallery_46502_19002_357567.jpg

En de jongste ook in haar geheel,

ik zie echt een duidelijke kleur verschil.

 

En dit is wat ik heb gebruikt voor het groeiproces

gallery_46502_19003_30282.jpg

 

gallery_46502_19003_439986.jpg

 

gallery_46502_19003_458070.jpg

 

Ik hoop dat ik jullie genoeg informatie heb geven over hoe en wat.

ik hoor het graag van jullie wat jullie te zeggen hebben ( :D)

Edited by Green_fingers

Share this post


Link to post
Share on other sites

Veel kan ik je niet verder helpen maar zou voor een grotere pot kiezen als ze door de gaatjes van je huidige pot komen, te kleine pot kan stress, vroege bloei tot zelfs verstikking uitlokken denk dat daarom je blaadjes aan het afsterven zijn.

Maar wacht even op professionele advies ben zelf nogal roestig :-)

 

 

Greetz alki

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit lijkt mij een duidelijk voedings tekort.

Als je hem in een grotere pot plaatst met verse potgrond zit je voor een periode weer goed,

Zo kunnen de wortels lekker groeien en heb je een grotere buffer, wat vooral handig is bij deze warmte.

Ook adviseer ik je om vloeibare voeding toe te voegen tijdens de bloei.

Dat zal de kwaliteit en opbrengst aanzienlijk verhogen.

 

Zoek eens op: atami 1-component aarde

Kost nog geen tientje en doe je vrij lang mee.

Deze voeding is vooral voor de bloei handig.

Even opletten dat het niet gaat regenen nadat je voeding geeft.

 

Groeten :j

Share this post


Link to post
Share on other sites

Staan de planten altijd in de regen? Zo ja, dan is alle voeding er uitgespoeld en zijn ze al meerdere keren flink verzopen. Het Nederlandse klimaat is veel te nat voor cannabis, met name in de lente en vroege zomer regent het hier nagenoeg altijd. Daarom kan je indien je toch buiten kweekt beter onder een afdak kweken of de bovenkant van de potten afdekken en op maat water geven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Veel kan ik je niet verder helpen maar zou voor een grotere pot kiezen als ze door de gaatjes van je huidige pot komen, te kleine pot kan stress, vroege bloei tot zelfs verstikking uitlokken denk dat daarom je blaadjes aan het afsterven zijn.

Maar wacht even op professionele advies ben zelf nogal roestig :-)

 

 

Greetz alki

 

Hey Alki,

 

Alles is welkom!:), Ja inderdaad dat lijk mij ook logisch wat je zegt. Het is vrij wel een kleine pot voor een grote plant, want ze is zoon 70 cm.

En inderdaad ik heb ook gemerkt dat ze al een klein beetje in de bloei staat. ik zie kleine haartjes en aan de uit einde van de haartjes zijn ze bruin geworden en ik vond het al vreemd. Want een maat van mij had dat niet, maar hij kweekt in gewoon in ze tuin:P.

Ik ga zowiezo een groter pot halen.

 

thanks! :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit lijkt mij een duidelijk voedings tekort.

Als je hem in een grotere pot plaatst met verse potgrond zit je voor een periode weer goed,

Zo kunnen de wortels lekker groeien en heb je een grotere buffer, wat vooral handig is bij deze warmte.

Ook adviseer ik je om vloeibare voeding toe te voegen tijdens de bloei.

Dat zal de kwaliteit en opbrengst aanzienlijk verhogen.

 

Zoek eens op: atami 1-component aarde

Kost nog geen tientje en doe je vrij lang mee.

Deze voeding is vooral voor de bloei handig.

Even opletten dat het niet gaat regenen nadat je voeding geeft.

 

Groeten :j

 

Hey Cookienl,

 

Ik ga een grotere pot halen die staat al op de lijst :D.

ja ik had verse biologisch aarde gehaald en die had ik samen gemixt met kokosblokjes. ik heb zoon 20% kokos en 80% aarde gebruikt.

Ik had vrij weinig gebruikt omdat ik bang was dat het teveel zou zijn;0.

Ja ik was aan het twijfelen om voeding te gaan gebruiken. Ik wou eigenlijk op een natuurlijk manier kweken, (dus alle natuurlijke ingredienten in een goeie mix van aarde enz) maar dat is denk nu nog te hoog gegrepen voor me:P

Ik was van plan om de voeding te gebruiken van Plagron Alga Bloom.

 

Bedankt nog voor je reactie! :D

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kan ook theetje trekken van je meststofen als de npk het toelaat.

 

zelfs als deze niet ideaal is toch eventjes gebruiken tot je tijd hebt om naar de winkel te gaan ;-) (heb deze tip ook gekregen by mijn voedingstekortje)

 

Greetz alki

Share this post


Link to post
Share on other sites

gooi er dan ook een bojempie van die borrelnoten uit het stenentijdperk onder in de pot dan krijg je niet zo n verstikkende wortelmat onderin .

beetje beter voor je waterhuishouding en verluchting onder in de pot .

potscherven van terrakotta kan ook btw .

leef je uit !

:vape:

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...