Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
kapiteinkoek

Eb En Vloed Advies

Recommended Posts

Beste forumleden ik ben nog een groentje en had in de eerste instantie het idee om drippers te gaan werken maar na een beetje onderzoek kwam ik erachter dat zon systeem zin heeft bij grote projecten.

 

Nou begrijp ik het systeem van eb en vloed wel, zo moeilijk is het niet een hoge bak met daarin je plantjes aanvoer maken voor een watervat met pomp erin en een lage afvoer en de tafel een beetje schuin zetten voor de drain.

 

Maar nu moeten kiezen welke substraat de voeding zal van ghe 3 part zijn met beetje calmag en enzymen, in de eerste instantie wilde ik met een 50/50 coco perlite mix gaan werken in smart pots zodat het als een filter werkt voor de coco en zo minder last heb van troep. Of raadt iemand mij dit af ?

 

Mijn tweede vraag is hoevaak en hoelang per dag moet ik de waterpomp aanzetten ? 3 maal 15 min en kan ik dit elke dag doen want had begrepen dat coco het wel lekker vind om elke dag voeding te krijgen.

Ik zit eraan te denken om ze 2-3 keer per week van boven een kleine beetje me hand halve sterkte voeding te geven ivm het vasthouden van zouten boven in de medium.

 

En als laatste de EC ik neem dat mijn EC gaat stijgen in me voedingvat hoe moet ik dit corrigeren ? Gewoon water bijvoegen met de juiste PH in dit geval dus 5.8 totdat ik de gewenste EC heb ?

 

Mvg,

Share this post


Link to post
Share on other sites

50/50 kokos en perliet kan prima, op Amerikaanse forums heb ik daar goeie resultaten over gelezen. Waarom eerst niet handmatig water geven en als je het een beetje snapt upgraden naar een pomp?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uit eerdere ervaring komt dat niet goed vergeet het te vaak, en ik zal sowieso een drain moeten voor in de hok verder hoe ik er wel van om dingen te bouwen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rfx in kratten op een verhoging. Grond gewoon vlak.

 

Water 30 min laten staan en weer terugpompen. Dit doe je om de dag als de planten flink beginnen te groeien tot einde bloei. vat bijvullen voor iedere waterbeurt en weer op juiste ph en ec aanmaken.

 

Laatste beetje wat je terugpompt kan je als drain gebruiken.

 

Kind kan de was doen, nooit meer teveel of te weinig wateren.

Edited by Murdoch

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...