Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
GreenTomato

Vossloh Te Warm/+-Kromgetrokken/beetje Smelt?!

Recommended Posts

Hallo wfers,

 

Heb dus pasgeleden een Vossloh op de proef genomen, omdat deze bromloos zou werken en een volledige koperen ballast heeft, waardoor 'ie veel minder stroom gebruikt.

 

Nu is er dus het volgende geconstateerd gister; de Vsa wordt blijkbaar te warm of iets, want er waren duidelijke tekenen van smelt (licht, dus niet ernstig fso) en het platte deel van de ballast, wat op het ijzeren frame zit zegmaar, was licht naar boven kromgetrokken. NIet goed dus.

Hoe kan dit/waar ligt het aan? Heb het nog nooit eerder meegemaakt en de Mari en Ralights doen het gwn prima, alleen bromt die Ralight, vandaar mijn keuze voor de Vossloh.

 

Zal binnen een uurtje nog wel wat foto's posten, die zeggen natuurlijk meer dan 1000 woorden.

Even wat dingen over de setup:

2.5mm kabel rondom

Davin DV14

Schone groep (badkamer/wasmachine)

 

600W Mari en nu dus Vossloh (2st totaal)

 

Hoor graag wat jullie ervan vinden man!

Hangt een blussertje boven de installatie en ik check elk uur of 2uur, op slaaptijd na.

 

Grtz! GT

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

Zal binnen een uurtje nog wel wat foto's posten...

 

 

 

Moeten we nu de hulpdiensten alarmeren?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Fool; hahah neeman... Ik kreeg de foto's niet geupload, en aangezien dit topic na een uur of 1.5 nog geen views had, geloofde ik het wel :P

 

Post ook meestal niet vanaf mn eigen pc, dus was even lastig allemaal. Nogmaals had geen views dus geloofde t wel :P

edit; anyways.. Ik weet niet wat of hoe of waar het aan lag... Het is nu gestabiliseerd en heb geen progressie in de smelting gezien.Alle kabel(uiteinden) nagekeken en sommige voorzien van nieuwe adereindhulsjes, alhoewel ze nog prima waren naar mijn mening.

Waar kan het aan gelegen hebben dan? :P

 

Grtz Gt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weggooien en E-VSA's kopen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is niks aan de hand man. Ga 'm eind vd ronde of evt. vandeweek terugbrengen.

Even vwb. die eVSAs, Ik ga daar sowieso naar overstappen, maar daar is nu even geen budget voor.. Kan je wel begrijpen toch? (volgensmij had je ook gereageerd in een van mijn eerste topics over setup)

Kijk een goeie EVSA benje gewoon 150piek kwijt.. een VSA 40eu.. Is nogal een verschil man..

Nu heb je natuurlijk de ralights maar die zijn ook 100eu, wat dus 200eu totaal zou zijn. Is nu niet beschikbaar voor die doeleinden.

Aangezien mensen al sinds mensheugenis met die dingen draaien, en ik alle electra goed heb aangelegd incl. 2.5kabel en adereindhulsjes, +blusinstallatie..

Dan moet dat gewoon goed zijn dacht ik zo toch :D

 

Anyways tis wss de lak fso alhoewel ik daar nog enigzins aan twijfel. Ga het ding gewoon terugbrengen vandeweek denk ik en een mari ervoor in de plaats. Even kieken.

 

Grtz! GT

Share this post


Link to post
Share on other sites

...en aangezien dit topic na een uur of 1.5 nog geen views had, geloofde ik het wel...

 

Nogmaals had geen views dus geloofde t wel...

 

 

Zo werkt dat niet, de teller van de hits wordt pas bijgewerkt nadat er een nieuw bericht is geplaats.

Niet na iedere nieuwe kijker.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aha ok goed om te weten, thanks daarvoor FoolOnTheHill.

 

@ El Capitano; weer zo eentje.. gast er wordt niet bespaard er worden alleen geen evsa's gehaald. Er zijn nogsteeds genoeg mensen die met vsa draaien hier op het forum, en in de tuinbouw. Dat gezeik de heletijd over besparen...

Nogmaals er wordt niet bespaard, maar vond 300euro aan eVsa's beetje overdreven, en had die dingen ook al aangeschaft voor het werd ge-adviseerd.

Een jaartje (of 2) geleden gebruikte nog niemand eVSa's, op een paar experimentele kwekers na ;)

 

En is net personlijk naar jou hoor El Capitano, maar wordt er beetje moe van :P

 

Hoeveel topics ik afgelopen weken wel niet heb gelezen met foktop schakelborden, goedkope tijdklokjes en andere zooi, en daar hoor je amper iemand over (wordt wel gezegd van joh slecht beizg, maar niet zo extreem als mensen over eVSa's)\

Beetje jammer man..

 

grtz GT

PS/ Echt vervelend man... dat gezeik :P Kon ff geen topic vinden, moet je maar even van me aannemen gt

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Een jaartje (of 2) geleden gebruikte nog niemand eVSa's, op een paar experimentele kwekers na

 

 

Ik kocht mijn eerste E-vsa's zeven jaar geleden.

Een goede nachtrust is onbetaalbaar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok. Maar kijk nou begin jij ookal man... Vertel mij eens wat er zo slecht aan VSa's is als ze nog masaal gebruikt worden?

Kijk bezuinigen op schakelmateriaal etc. (wat velen doen) vind ik echt niet kunnen, maar 1 ronde met een VSA draai... komop man...

 

edit; en dat is zeker onbetaalbaar, daarom heb ik ook de moeite genomen om alleen met 2.5mm kabel te werken, adereindhulsjes te gebruiken, een blusser te monteren, en de boel op betonnen tegels te zetten. Lijkt me wel genoeg lijkt me :D :$

Kortom, nergens is op bezuinigd vriend :D alleen is er gekozen om 1 ronde met VSA te draaien. Zoals gezegd werd die nog massaal toegepast een jaar of 2 geleden toen ik zelf op dit forum neusde. Een enkeling na dan natuurlijk (jij).. wss was je ook al langer bezig, en heb je daarvoor gewoon met VSA gedraaid, toch?

 

 

edit2' Trouwens, je vorige verhaal over de bijwerking van hits klopt niet, want een ander topic van mij heeft al 115hits en 0 reacties...

 

Grtz!

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

...en een volledige koperen ballast heeft, waardoor 'ie veel minder stroom gebruikt.

 

 

En dat is een leuk verkooppraatje.

Volgens mij hebben al die dingen een spoel van koperdraad.

En veel minder stroomverbruik?

Minder dan wat?

Al die warmte is verspilde energie.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

:popcorn: :comp:

Wat is dat toch met jou,

dat je met iedereen ruzie wil maken.

 

Je stelt de meest achterlijke vragen,

voor iemand met zoveel zelfverzerkerdheidvoldaan

zijn gelijk wil halen.

 

Volgens mij ben je een troll

Edited by oude rocker
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ieder1 verteld wat hij/zij ervan vind..en TS zit alleen maar te zeiken :P

 

.. Vraag dan niet wat wij ervan vinden en doe wat je zelf wil.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

alle vsa's hebben een koperen of aluminium spoel volgens mij, niks speciaals

heb al me mari's in de container gegooit gevaarlijke dingen vind ik het, al zoveel gehad die ineens begonnen te smelte op de kroonstenen of de condensator die wegsmelt

zou wel elt of philips (tegenwoordig de philips waar geen philips op staat haha) in me hok hangen

evsa is het mooiste maar kan me voorstellen dat niiet iedereen hier t geld voor heeft die net begint

footonthehill heeft wel gelijk, het verbruik valt mee maar vergelijken met wat, een 400watt valt mee vergeleken met een 1000watt :likken:

heb je hem geaard, en op wat voor materiaal zit hij bevestigd en schijnt de lamp erop zijn factoren waar hij wel warm van wil worden

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@FoolOnTheHill, Zou best kunnen, maar een electroman zei mij dat het wel degelijk verschil maakte (minder verlies).. De exacte theorie daarachter weet ik ook niet.\

 

@OudeRocker, reageer maar gwn niet meer pik :P

heb ik je al eerder gezegd.

Ik behandel iedereen met respect, doen ze dat terug zijn we maten, ga je lijp doen/interessant dan houd het op.

Dat ik even flipte over dat eVsa verhaal was niets persoonlijk naar de betreffende poster, maar gwn omdat het de zoveelste keer was.

 

@Wiekspiet; Nee, er wordt alleen over problemen gedacht en gepraat, niet in oplossingen. Daar gaat het mij om ;) Ik ben niet de lastigste.

Voorbeeld:

Besparen op je kweek sta je 1-0 achter no offense.
--> Aan zo'n reactie heb je dus geen moer (niet lullig/disrespectvol bedoeld,) aan... Helemaal niets. Ja leuk om te lezen, maar er staat geen advies, tip of wat dan ook.

 

 

@Fatamorgana.. Kijk jongens... HEHE.. :D Eindelijk een reactie waar je dus echt iets aan hebt; Mening, onderbouwing, advies (om het beter te doen) en nog een vraag/aanvulling om evt. nog meer advies/visie/mening te kunnen geven. Daar hecht ik dus echt super veel waarde aan.

 

Ok qua setup: Mn VSA's staan op stoeptegels, wel vlakbij een verwarming maar niet dat ze echt warmte ervaren, vrij koele plek(/geen lampen), overal 2.5mm kabel en maar 2 vsa's op 1 schone groep. Ow en een blussertje erboven maar dat was even niet relevant dacht ik :P

Schakelbox (Davin) staat ook op tegel en in bereik van blusser, alhoewel ik daar geen dingen van verwacht, zeker gezien ik een nieuwe heb gekocht. En ja alles ge-aard.

En klopt man, meeste zijn een mix van aluminium en koper (zover mij is verteld) en je hebt dat bv. de vossloh swahbe's, die een volledige koperen ballast hebben.

Nja t zal wel.. volgende ronde gewoon evsa's :P

Thanks voor je reactie bro! Jij Held!:D

 

 

 

@ouderocker 2; Bro... Ik weet nu al gewoon aan de hand van je gedrag enz wat voor persoonlijkheid jij wss bent. Wees eens behulpzaam ipv altijd te zeiken en te grinneken man... Ik werk hard genoeg voor jouw uitkering :$ (of je ben zzp dat kan natuurlijk ook, al lijkt het me sterk)

Ow en dan nog iets he... Soms stellen mensen een vraag omdat ze het niet 100% zeker weten. Beter vragen aan iemand met kennis, dan aannames gaan lopen maken. Ik kom uit het bedrijfsleven, en daar zeggen we: "Assumption is the mother of all fuckups" ;) Denk dat je zelf wel wat voorbeelden kan verzinnen

en wat een troll is weet ik niet eens, ga ik ook niet opzoekne

 

 

grtz! GT

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...