Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

hooz

potgrond

Recommended Posts

ik had een vraagje omtrent de potgrond.

Ik weet niet of het al hier ergens gemeld is, met de search kwam ik er iig niet echt uit.

 

Is het beter om de potgrond stevig aan te drukken en dan de stekken erin, of is het beter om het zand wat losser erin te doen?

 

maakt dit uit, of maakt het geen verschil.

 

En als het uitmaakt, wat zijn dan de voor/nadelen?

 

alvast bedankt :verrygood

 

 

edit: titel aangepast, is iets duidelijker, GG :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

niet aanstampen die handel......hou het lekker luchtig.....kunnen de wortels ook lekker ademen... :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aan drukken is wel beter , niet aanstampen natuurlijk . Als je het zomaar los in je potten gooit dan zitten er veel te grote luchtkamers in je grond . De grond moet wel altijd goed 'aansluiten' om goed water te kunnen opnemen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok, maar de laatste keer had ik de potgrond erin gedaan en aan het einde na het oogsten zat het mmuur en muurvast omdat het zo hard erin gestampt was(op aanraden van een vriend) stevig is dus ok, maar niet samenpersen alsof je hasj aan het maken bent..

iig bedankt!

 

Hooz..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wel voorgemixte grond halen, gewone potgrond blijft steviger op elkaar zitten, bij de voorgemixte grond zitten de perliet korrels doorheen die het luchtig houden..

Share this post


Link to post
Share on other sites

okee! tnx allemaal, heb net de potten gevuld :)

morgen de nlx-en erin en hopelijk worden mn baby's mooi gevuld :D

bij de laatste oogst waren er diverse planten die totaal onderontwikkeld waren, maar dat kwam ook doordat ik niet getopt had,en alles door elkaar heen groeide..

kon door de bomen het bos niet meer zien :verrygood

keep you all informed ..

 

hooz..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat door elkaar heengroeien heb je altijd wel hoor ,het moet alleen niet propvol worden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...