Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
lulvanhetjaar

Aziatisch Lieveheersbeestje (?), Helpen Sterven Of Gewoon Laten?

Recommended Posts

Deze zat op m'n plantje. Laten doen of helpen sterven? Schijnbaar zijn er die wel wat gewassen lusten...

 

 

[...]

 

Aziatische lieveheersbeestjes

In 2004 is het Aziatische lieveheerbeestje in Europa geïntroduceerd als natuurlijke vijand van de bladluis. Deze roofkever was inderdaad zeer geschikt als bestrijder van bladluizen, echter later bleek dat dit Aziatische lieveheersbeestje het ook voorzien had op onze inheemse soorten en ook regelmatig van de bladeren van onze gewassen at! Slecht nieuws dus, want deze rover bleek prima in staat om in Europa te overleven en uw tuin zal dus ook regelmatig door deze soort bezocht worden. Het Aziatische lieveheersbeestjes is lastig te herkennen, maar beschikt in iedergeval over de volgende kenmerken:

  • Volwassen zijn zij 5 tot 7mm lang en ongeveer 5mm breed, echter de grootte kan variëren.
  • De kleur kan variëren van lichtgeel of oranjerood tot zwart en het aantal stippen ligt tussen te 0 en 21.
  • De meest voorkomende kleuren zijn zwart met roodachtige stippen en oranjerood met zwarte stippen die vaag kunnen zijn of zelfs geheel verdwijnen.

[...]

 

bron: http://www.roodmetzw...veheersbeestje/

 

gallery_45916_18775_76902.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou lul, ik begin langzaamaan te begrijpen waarom jij lulvanhetjaar bent. :rofl :rofl :rofl :verrygood

 

Heb je bladluis op je plantje?

 

Als je geen bladluis hebt is de kans groot dat als dit scheetje honger krijgt hij/zij aan je plantje begint te knagen. Wil je dat?

 

Nee, natuurlijk niet.

 

Het enige juiste antwoord is dan ook helpen met sterven, ofwel afmaken die hap. :execute

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij heb ik geen bladluis. Wou hem na het posten voor de zekerheid gaan killen, maar hij was al weg...

 

Maar als ik hem nog eens tegen kom, maak ik hem gewoon keihard koud jonge. BAM

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kijk je wel uit voor je plantje als je dat lieveheersbeesje :kill:

Share this post


Link to post
Share on other sites

uiteraard. make wiet, not war (behalve met aziatische lieveheersbeestjes... en ander "aziatisch" gespuis)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is een invasieve exoot, die hoort hier niet.

Eigen beestjes eerst!

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Straks de knakworstenbrigade aan je deur: "u post nogal veel over invasieve soorten. U kan daar maar beter mee ophouden."

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alle lieve beestjes zijn hier welkom, ik discrimineer niet :innocent:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...