Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
ariedeknaller33

Info Over Dieptestralers? De Grootte Van Het Lichtvlak ?

Recommended Posts

Hallo allemaal, ik heb een bak van 2,50 m bij 1,50 m. Nu vroeg ik me af of ik dat red met 5 megalux dieptestralers? Of hebben jullie misschien advies over andere kappen die intressant voor mij zijn ? Het worden er zo ie zo 5 naast elkaar dus ze kunnen niet te breed zijn..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geen idee,

Met hoeveel Watt wil je gaan werken?

Share this post


Link to post
Share on other sites

arie wanneer ga je nou een kweekverlslag knallen van je opti hok? :P

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom 5x400 ophangen als 3x600 effectief meer licht geeft met minder apparatuur, minder warmte en minder stroomverbruik?

Zeker als je ze strak tegen elkaar op een rijtje hangt.

Die megalux kappies zullen hooguit 1x1 meter belichten, dus je bak hoeft idd niet 1,5 breed, 1 m of 1,20 is zat.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is zo n dooddoener he... waarom ? Ja daarom :)

 

Zit arie soms omg voorne putten ? Ken dr hier namelijk meer die 400 watters verkiezen biven 600 watt

Vaak vinden ze het veldje egaler e.d minder hoogte telt ook mee..

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik snap dat het niet fijn is als iemand zegt dat ik beter 3 x 600 kan doen en ik doe het dan niet maarja ik vind die 400 watters fijner ( PERSOONLIJKE MENING ). ik vroeg volgens mij wat over megalux kappen en niet over welke ballasten ik zou moeten gebruiken. Sorry als ik niet gelijk doe wat jullie zeggen. Ik weet genoeg bedankt voor alle info

 

Gr de dooddoener

Share this post


Link to post
Share on other sites

In je opti bouwverslag had je ons een uitgebreid kweekverslag beloofd

 

Nu wil je steeds informatie van ons maar iets teruggeven ho maar

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als jij liever met 400 watters draait prima hoor, je hoeft je niet gelijk aangevallen te voelen...

Gaf t alleen aan omdat je nu een berg extra stroom zuipt en veel meer warmte produceert met nagenoeg gelijke lichtopbrengst.

Ik weet niet hoe oud je vsa's zijn, maar t zou zomaar kunnen dat je nu een slordige 500,- meer aan stroom verbruikt per jaar dan je zou doen met 3x600w met gelijkblijvende opbrengst.

 

Lucilu kappen heb ik ook nog 2 van draaien, maar geef mij maar die azerwings, die zijn nml verstelbaar van breed naar diep dmv verschillende stangetjes, en je kan de lamp ook verstellen tov de kap, om de lichtspreiding te verbeteren.

Verder zijn die lucilu dingen wel iets compacter, in jouw situatie komt dat misschien wat handiger uit.

Die lucilus zijn precies 50 cm breed, dus de buitenste 2 komen in jouw hok net niet mooi uit, voor t mooie hadden ze iets verder van de wand af gemoeten

Share this post


Link to post
Share on other sites

T is toch wat op zo n forum.. krijg je niet eens alles in hapklare brokken opgediend..

En allemaal mensen met hun eigen meningen en gedachte s pfff....

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik bedoelde jou ook niet scirocco jij was de enige die mij wat nuttige info gaf daarvoor bedankt. Mijn ballasten zijn allemaal nieuw en dimbaar met het idee ze in de zomer op 1000 te zetten in totaal en in de winter op 2000. Daarom dacht ik aan dieptestralers die hebben nog wat speling aan alle kanten. Ik heb in het verleden gewoon met drie keer 600 dimbaar gewerkt en wilde dit een keer proberen om het allemaal mooi egaal te krijgen. De ruimte zelf is groter dan de bak dus ik kan de temperaruur wel aan denk ik

 

Bedankt voor je mening agent orange dikke duim voor jou

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mja, op 2,5 meter 5 lampen op een rijtje is niet zo praktisch, zeker met diepstraalkapjes omdat je spreiding in de breedte dan ook gelijk erg klein is

Alternatief weet ik ook niet zo 1-2-3, alle kappen die ik ken zijn wel een slordige 50 cm breed eigenlijk.

Heb zelf nooit 400 watters gehad, ik weet alleen dat t rendement zoveel lager is dan bij 600 watters dat die bij mij gelijk afvielen als mogelijke optie.

Dimmen heeft als vervelende bijwerking dat ook je lichtkleur schijnt te veranderen, als ik het goed begrepen heb is dat leuk voor in de groei, maar om te bloeien juist minder.

Er zijn wel meer mensen die liever met 400 watters draaien ipv 600 watters, maar die betalen meestal ook geen stroomrekeningen dus het rendement is ook niet echt boeiend in hun geval.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ga de eerste draai gewoon ff kijken hoe het gaat, en dan kan ik altijd nog overstappen op 3 x 600 met azer wings medium. Ik heb trouwens 3 x 400 dimbaar en 2 x 600 w dimbaar dus dan zou ik alleen de azers moeten kopen en 1 x 600 watt dimbaar om het om te schakelen. Het blijft altijd trial and error. We gaan het zien. Ik denk eraan om de megaluxs op 40 a 50 cm te hangen en haze te draaien dus er komt veel licht door naar beneden zodat ze beneden ook keihard worden. De eerste keer zal ik op totaal 1500 watt draaien, dus allemaal op 300 watt en dan zien we het wel.

 

Mvg

Share this post


Link to post
Share on other sites

De grootte van je lichtvlak is afhankelijk van de afstand van de lamp tot het gewas.

En die afstand is weer afhankelijk van het wattage van die lamp.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die Azerwings ga je wel blij van worden!

In elkaar zetten is ff priegelen, maar de lichtverdeling is heel mooi als je de tijd neemt om t geheel ff goed af te stellen.

Heb er al 1 hangen, en volgende week gaat nummer 2 er ook in als t hok leeg is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...