Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Blizzy

Kben Recent Opnieuw Begonnen. Echter Niet Met Super Succes.

Recommended Posts

Na een verhuis waar ik niet wou riskeren dat mijn 3 jaar oude dames opgemerkt werden heb ik ze met een traan en ceremonie geeutaniseerd. dit zijn echter de kindjes van een hoop zaadjes die ik geoogst had. tzijn sneeuwwitjes (northern lights en nog iets mix)

 

Dat ze niet gelijk groeien kan ik enigsinds nog mee leven, ik plan om ze bij te snoeien als de stam wat dikker is.

 

probleem en symptomen: de bladen krullen precies lichtjes op alsook die lange is precies aan het hittestretchen alsof ze te warm staan,

om dit tegen te gaan heb ik de temp verminderd naar 22 tot 24 graden in hun box van 27 28.

 

Afvoerwater heeft een aciditeit van gemiddeld 6.5 tot 6.7, beetje laag maar dit werkte het beste voor mij.

 

Lampen zijn compact fluorecent lights, 4 * 15w  warmgeel en 4 * 40watt CFLs koud wit, zo diegene met de witte buisjes die zigzaggen dus. Ze hangen ongeveer 20 a 25 cm boven de plantjesWattage is effectieve wattage, niet die omzetting.

Ik dacht eerst, "temp is redelijk fris, dus vast geen hitteprobleem meer, zal wel overgaan" en laagste bladjes begonnen te gelen in die typishe "te weinig N" manier van geel op oudste bladen enz, heb ze dan heel strikt water gegeven en bijgenute met hoge N vloeibare meststof. probleem werd echter enkel erger. meer krullende bladen, en gele bladjes onderaan. dacht dan mss teveel N, sinds ik dit een keer eens gelezen heb dat veel te veel N lijkt op te weinig N. dus heb meststof stop gezet en dan begonnen ze dus zo te verbranden aan de onderste blaadjes...

 

Na het frisser maken zakte de luchtvochtigheid ook enorm... van 35 gemiddeld naar 18, daarom natte handdoek in glas met ventilatortje, echter wil de vochtigheid maar moeilijk stijgen :/ nu stabiel op 22 maar is nog weinig.

 

Ik snap er niets meer van :P lijkt alsof ze van alles wat aan de hand hebben maar ik kan er niet precies mijn vinger op plaatsen. en die zotte luchtvochtigheid doet me eerder denken dat mijn meter stuk is als dat ik effectief maar 18 in mijn bureaukamer heb, sinds ik niet constant naar water hap.

 

Enige ideen? de pot is volledig geperforeerd op de bodem met gaten ter grote van 10eurocts en kan vrij aflopen, het enigste dat de grond in de pot houdt is een laag groffe stukken piepschuim die de bodem van de pot bedekken. Grond is mijn persoonlijke mix van gespoeld en gebakken (250°) zwart zand uit het bos, gespoeld mijnbouwzand (heel kleine kiezel), hydrokorrels van de tuinwinkel (gerecycled uit de pot van mijn vorige schatjes), piepschuim, perlite en vermiculite, koffiepoeder en ander organisch compost en bedekt met gemalen eierschalen en hydrokorrel om alles wat samen te houden tijdens het wateren.

 

Hopelijk genoeg info voor jullie experts, ik ben vooral op zoek naar suggesties op vlak van wat het kan zijn of hoe te diagnoseren (ook al heb ik het probleem dat je denkt zelf al vernoemd, ik begin aan mezelf te twijfelen en kan wat bevestiging ook goed gebruiken ;p)

 

TxDNoW.jpg

 

CTWZKI.jpg

Edited by Blizzy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dus als de temperatuur daalt, daalt ook je LV? Dat is eigenlijk best wel vreemd!!

Normaal stijgt de LV als de temp daalt, en daalt als de temp stijgt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

En wat hangt er boven?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dus als de temperatuur daalt, daalt ook je LV? Dat is eigenlijk best wel vreemd!!

Normaal stijgt de LV als de temp daalt, en daalt als de temp stijgt.

 

Idd, ik snap het zelf ook niet goed, hence dat ik het voor mogelijk houd dat men meter stuk is.T zijn een 4 15w compact fluorecent lights warmgeel en 4 * 40watt CFLs koud wit, zo diegene met de witte buisjes die zigzaggen dus.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Grond is mijn persoonlijke mix van gespoeld en gebakken (250°) zwart zand uit het bos, gespoeld mijnbouwzand (heel kleine kiezel), hydrokorrels van de tuinwinkel (gerecycled uit de pot van mijn vorige schatjes), piepschuim, perlite en vermiculite, koffiepoeder en ander organisch compost en bedekt met gemalen eierschalen en hydrokorrel om alles wat samen te houden tijdens het wateren.
Waarom koop je niet gewoon een zak goede potgrond? Al die ballaststoffen zoals piepschuim (!) houdt de boel wel lekker luchtig, maar de voedingswaarde is nul. Dan zeggen de Belgen dat die 'Ollanders zo zuinig zijn?

Share this post


Link to post
Share on other sites

hehe, tis een recept dat ik heb van mijn grootvader, hij was een botanist en de weedplantjes zijn zowat het laatste wat we samen hebben gedaan toen ie kanker kreeg. De weed was tegen zijn pijn.

 

Ik rook zelf ook bijna geen weed, maar hou zijn hobby wat in leven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Denk toch dat je compostmix wat te heftig is voor je meiskes..

Maar ik lees ook iets over afvoerwater... dat je op aardekweek afvoerwater hebt lijkt me ook niet goed.

Te nat staan hebben wietplanten ook een pesthekel aan, dat geeft allerlei blokkades en bepaalde stoffen die niet meer opgenomen willen/kunnen worden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat je lampen te hoog hangen.

Tl's en CFL's moeten dicht op het gewas.

Succes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...