Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
scopezz

Blad Krult Omhoog En Voelt Droog Dimlux 600W Geboost

Recommended Posts

Mensen ik zit met een probleem ben 2 weken bezig, en me planten rommelen een beetje, deed vanmorge kijken en al me bladeren waren omhoog gaan krullen, de hoogte van me lamp is 60cm van plant af draai met een dimlux geboost op 680, moet deze hoger hangen?

Temp lamp aan is 23

En me ventilator staat onder me lamp

Water heb ik zaterdag gegeven, met vinger onder grond gevoelt en die voelde nog nat, plz help :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zonder foto is elk advies als een schot in t donker... leuk maar de kans is groot dat het totaal verkeerd afloopt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tja daar zir wat in haha, was vanochtend vroeg dat ik het zag, zal vanmiddag rond 4e foto posten ;) als ik thuis ben

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

En als dat het zou zijn, komt t dan door de lamp die er te dicht op staat?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn 600 watters hangen VEEL dichterbij hoor...

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm strange.. Maar hij is wel geboost, zou ik t niet proberen om op 70cm hoogte te proberen?, maak zowiezo vanmiddag ff fototje..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij mij stonden ze vanochtend op minder dan 30 cm dat ik de tent opendeed... ik draai dan wel niet met evsa met dim/boost functie maar de dames hadden er weinig last van.

(Heb er wel ff 10 cm bijgedaan, anders zitten ze straks tegen de lamp aangegroeid)

 

Ik ben t met boefje eens, ik houd t ook op een verdampingsprobleem.

Oorzaak durf ik zonder fotos nog niks over te zeggen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke het water geven denk ik niet, want onder de toplaag is t nog vochtig, en zaterdag heb ik elke pot 400ml gegeven, nu staat me fan op de lamp, en heb nu me slangen verlengd naar beneden verdieping dus die pakken ook wat warmere lucht nu, hiervoor liepen de 2 slangen op zolder en pakte koudere lucht

 

image

image

Zoals je ziet nemen de bladeren rare vormen aan, zal ik voor de test iedere pot weer 400ml water geven??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zien er sowieso niet lekker fris uit..

Vuistregel voor lampafstand is cm per watt.

Dus in jou geval 680?? (660 zeker)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb nu 3 liter water gegeven op 5 planten, en gooi de lamp ook meteen ffies wat hoger, en nu kijken hoe ze er morge ochtend bij staan :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja zaterdag begonnen, hebben nu weer wat voeding gehad, als ze er morge beter bij staan ga ik denkik om de dag geven

Share this post


Link to post
Share on other sites

Staan de dames niet toevallig op de koude tocht in de nacht ofzo, of de ventilator er recht op?

Verder durf ik t ook niet echt te zeggen, is dit een soortje wat je vaker gehad hebt, uit zaad of stek?

Kan ook slechte genetica zijn, ik heb ook een keer een paar van zulke plantjes gehad die helemaal verkreukelden.

Was töen gewoon waardeloos zaad..

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ventilator staat op de onderkant van de lamp en die 2 gaten op de foto zijn ze inblaas gaten, weet niet hoe iets op de tocht kan staan, en het is zaad trouwens

Share this post


Link to post
Share on other sites

Okee, genetica is dus in orde.

Nachttemperatuur en potten warm genoeg? Krijg je ook wel eens rarigheid van.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is het nog verschil? Als de ventilator tegen de inblaas aan blaast, hij zit nu aan dezelfde wand waar ook me inblaas is

Share this post


Link to post
Share on other sites

Te koude voetjes en mag wel iets vochtiger.

 

Licht aan, boven grond warmt op, plant wil drinken maar kan niet zo goed omdat de wortels nog niet lekker op gang zijn (te koud en net wat te droog) raar vervormend blad.

Er is naast dat wegdraaien van het blad nog niet heel veel 'ergs' te zien.

 

Bijverwarmen en/of zorgen dat er geen koude luchtstromen meer langs de potten gaan, zet een 90C bocht op die inlaat pijpen :shifty:

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

als ik hem boven die kachel hang, is dat de beste plek zegmaar?

Heb gister kachel aangeschaft, kleine olieradiator, die gaat aan als de lamp uitgaat, dus zal vandaag me thermometer ff resette dan kan ik morgen zien wat de koudste temp was, en ik ga me cv ook laten draaien als me lamp uitgaat, en me inblaas slangen hingen eerst op me koude zolder, en nu bij me trapgat scheelt hoop temp

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je draaide hiervoor dus met lucht van zolder (koude lucht),CV uit en niet bijverwarmen?

 

Mot jij eens kijken als je daar verandering in hebt aangebracht :hug:

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb geen cv op zolder, is klote zoldertje,heb wel de leidingen laten leggen met verbouwing, maar geen cv laten ophangen, maar nu paktie warmte van 1e verdieping dus hoop dat t nu goed gaat komen, evengoed bedankt voor tips, maar die vent maakt dus niet uit waar ie hangt?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als hij geen koude aangevoerde lucht langs de bladeren jaagt of op de potten blaast maakt het niet zoveel uit waar hij hangt.

 

Waar jij hem je hebben wilt zou ik zeggen, recht in je smoel als je de deur open doet lijkt me niet fijn ook al is dat 'beste plek want' :withstupid: Ook zou ik em niet op een opening richten met de blaaskant (je deur ed), zo blaas je fijne meur wat verder in de kweek dan de gefilterde ruimte uit..

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...