Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

oude rocker

Soort Pot?

Recommended Posts

Hoi,, allen.. :)

Daar is de timmerman weer hoor,,

Bloed kruipt war het niet gaan kan hé..

Nee, het is nog lang niet klaar, maar er is licht.. :) :innocent: :likken:

 

Maar nu een vraagje,,

Ik overweeg om over te gaan op van die Air-pots.

En dan in 3 stappen. 3 - 10 - 22,5 liter.

 

Even ter opfrissing.

Ik doe hobby matig tomaten kweken.

 

Neem de tijd voor wat groei. EN bloei.

Het duurt zolang het duurt. Punt

 

Ik overweeg om de Plagron Bio lijn te volgen.

Dwz..

Bat mix 2/3

Cocos 1/3

 

En dan na dat ze op 12/12 gaan nog een beetje Alga bloom bij te voeden

En na het sexen nog sensation toe te voegen.

 

Maar de vraag betreft die potten. :search:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey rocker,

Mijn ervaring met de airpot is positief, neem aan dat je het hebt over die kuststof potten met de bekende gekleurde schroefjes. Van de kleintjes is het gewoon ideaal dat je met verpotten binnen notime en zonder veel schade de kluit in 1 x in je handen hebt. Doe het wel met een iets vochtige aarde, wanneer je een light mix neemt als start-substraat. Het doorwortelen van je geplaatste kluitje gaat zo veel sneller doordat de punten van de worteltjes ge-airpruned zijn,en dus gewoon vol gas uitgroeien wanneer geplant.

 

Kheb er toen voor gekozen omdat een smartpot flexibel was en door het vele slepen met de tomaten was ik beetje bang om het een en ander te beschadigen.

 

Nadeeltje vind ik wel het uitdrogen van de kluit in de airpot '. Het droog worden is tuurlk geen drama want zuurstof hebben ze genoeg nodig en krijgen ze ook genoeg. Je zou ook de pot is 1 x kunnen inwikkelen met doorzichtig folie.

Zo krijgen de wortelpunten toch het voordeel van de airpot en jij hoeft niet elke dag 2 x te wateren.

 

Trouwens vooral de kleinere potjes dus die van 1 lter met de blauwe schroeffies willen nog wel is 2 keer per dag kurkdroog trekken onder hps.

 

Ik zeg gewoon doen, ze zijn goed schoon te maken na gebruik, doorwortelen na verpot gaat perfect, geen rootbound, veel zuurstof mogelijk,en het spoelen (of hoe je het mag noemen op aarde) is veel makkelijker te doen. De aarde zal veel sneller weer droog worden na een flinke bak water.

 

En zorg dat de dichte gaten aan de bovenkant komen,deze houden water tegen als je het er in kiepert.

 

Succes rock,

 

Bubbz

Share this post


Link to post
Share on other sites

65 aarde/35 kokos is misschien wat aan de hoge kant. Ik zou het op 75/25 houden. Zeker in bio setup waar het bodemleven anders meer moeite heeft met goed op gang komen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Secretbubb

Jou enthousiasme over de air-pot herken ik.

Heb meer van die positieve verhalen gelezen..

Ook van dat in drogen,, (ken ik ook wel van de smartpot waarmee ik nu werk)

Daarom heb ik bedacht, dat ik er van die 30 liter witte cementkuipen om heen zet. (in zet ).

1 Liter potjes zijn me te klein..

 

@sok.

Hej ouwe maat..

75/25 gaan we doen dan..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat beetje cocos in de mix doet t bij mij ook duidelijk beter, zowel met lightmix en mineraal voeden als in mijn huidige volledig bio ronde gaan de dames veel harder van start en drinken ze ook veel meer dan de planten die alleen guanokalong aarde in de feltpots hebben.

Aarde zakt ook minder in en het water wordt veel beter/sneller opgenomen en getransporteerd door de potten.

 

Ik heb ook ong 25% van t totaal aan cocos in de potten trouwens.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou de pot niet omwikkelen met folie. Dat houdt de werking van het airprunen tegen en werkt misschien juist wortelrot in de hand.

Wellicht een stuk kaasdoek of een een stuk worteldoek er in hangen om de verdamping dan wat te remmen en iets meer vocht vast te houden. Maar zorgt er ook direct voor dat het water dat je er in giet er ook niet direct uitloopt.

 

Met wortel- of ander doek in een emmer waar je gaten in geboord hebt werkt ook super overigens. Scheelt een paar tientjes per pot.

Een wasmand met gaas/doek er in. Echt een paar euri, ben je al klaar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

airpot met aarde icm met blumat sensors en druppellaars is een drama. bij mij trekken ze regelmatig mn sensors leeg en de druppelaars druppen te lang door waardoor mn lekbak volloopt . deze combi is voor binnenkweek een ramp

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...