Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
versacepot

Davin Dv12 Problemen

Recommended Posts

hallo,

 

heb een davin dv12 liggen dat uitvalt naar een paar uur werking. 2x600 zit erop kabels zijn normale lengte,lampekappen geen defecten.

 

wat me wel opviel is dat tie om 7:30 uitviel. heb hem toen aan gedaan en naar 7:45 gedraaid na een dikke half uur weer uitgevallen. maar de timer/klok bleef op 7:45 hangen terwijl die dus wel een half uur heeft gedraait?

 

10:00 gaan ze uit en om 9:45 sprong die weer op zen thermische zekering.

 

ding is net een maand oud! echt vervelend zo. merk ook dat het bij 1x600 niet uitvalt maar zodra er 2x600 op zit gaat ie na een tijdje uit nooit gelijk!

 

owja nog iets op davin's site heeft de timer een groen schakel knopje maar die van mij heeft een rode hoort of kan dit? imitatie?...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb je m al eens opengeschroefd en alle verbindingen nagelopen ?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja heb ik al een aantal keer gedaan. alles ziet er netjes uit zie niks ruik niks.

 

had gister wel een oud topic doorgespit. waarin het over de thermische beveiliging ging. één oplossing was om de beveiliging door te lussen maar weet niet of dat wel zo veilig is?

 

en het gebeurdt echt alleen zodra er 2x600 op komt. mag toch wel verwachten dat ie dat aankan zoals wordt geadverteerd.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb hier ook zon klok... ik heb ook een paar keer gehad dat die thermische beveiliging eruitklapte om niks.

Gebruik m nu voor mn moedertentje en stekkenkastje met 250w hpi en 2x55w tcl, daar werkt hij probleemloos.

 

Ff terug naar je leverancier ermee, kijken of ze hem willen ruilen oid...

Als ze m niet willen omruilen zou ik die thermische beveiliging er lekker afslopen, dat was in dat andere topic ook de beste oplossing.

(Mijn klok heb ik omgewisseld met 1 van elf-electro (sk2) waar geen thermische beveiliging op zit, is verder vrijwel hetzelfde inwendig en die draait al tijden probleemloos)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ga het met de leverancier over hebben want dit is 3x niks.

 

is dat eraf slopen niet brand gevoeliger? gaat zo ff googlen naar die klok thanks voor de tip!

 

en nog iets ik merk verschillen bij de soorten davin voeg er links bij met de verschillen. http://www.dutch-headshop.com/images/products/lrg/G_time-switch-relay-dv12-davin_4-1.jpg dit is er een zoals op davin's site.

 

http://www.growcenter-noord.nl/images/Schakelkast%202x%20l.jpg en zo een heb ik. met name de rode (schakel) timer knop is anders.en op de stopcontacten staat er in het kleine davin en ip44 erboven.

 

en bij die bovenste link staat davin met GROTE letters op stopcontacten en ip44 eronder met groene knopje.

 

wil niet mierenfucken maar is wel iets wat opvalt!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stap in de auto of op de fiets en omruilen dat ding. Niks aankloten met elektra

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor die 6 tientjes geen risico nemen.......

Vandaag bestellen, morgen in huis en geen fik in je huis.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

al green op dit momment kan het ff niet over 2 dagen pas. zou er geen zwaarder beveiliging op kunnen?

 

en ben al een hand vol topics tegengekomem die hetzelfde probleem hebben.

Share this post


Link to post
Share on other sites

doe even 2 dagen handmatig. Dan een nieuwe.

Deze retour leverancier

Pfffff wat een moeite om fik te voorkomen offff fik te veroorzaken

Share this post


Link to post
Share on other sites

ho ho heb hier 5 automatisch3 blussers staan, overkill zelfs als je het mij vraagt! dus moeite neem ik zeker denk namelijk aan mijn medemens! en wat bedoel je met handmatig?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...