Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
DonJohnny

Ph Waarde

Recommended Posts

Goedemiddag.

 

Ik heb sinds vandaag een nieuwe ph meter. Ik vertrouwde de ouwe niet dus ik dacht ik haal even een nieuwe. Alsvolgt heb eerst mijn oude metertje in me voeding gestopt en hij gaf 5.6 aan. Later stopte ik de nieuwe erin nadat ik hem heb geijkt en al, en die gaf waarde 2.0 aan en schrok me rot. Ik geef me zaailing om de 2 dagen halve liter water. Ik heb ze tot nu toe 3x water beurt gegeven met voeding. Mijn vraag is dus ga ik grote problemen tegen komen? Ik zie dat er niks mis mee is alleen paar gele bladertjes maar dat kwam omdat ik ze laat begon met voeden. Ze zien er ook goed uit vind ik. Paar donker groene en rest normaal. Ik plaats eventueel even een fototje.

 

 

gallery_43967_18641_3224405.jpg

 

gallery_43967_18641_4052404.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

alowa

 

wat is je ec ?

 

 

ggm :likken:

Share this post


Link to post
Share on other sites

alala

 

heb je de ph meter 24 uur in demi water gehad ?

 

ggm :likken:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat voor grond gebruik je? Bemest/onbemest.

 

Die EC is vrij hoog voor de start

Hoeveel water geef je

Share this post


Link to post
Share on other sites

alala

 

heb je de ph meter 24 uur in demi water gehad ?

 

ggm :likken:

 

De nieuwe bedoel je? Nee heb ik niet gedaan. Ik heb hem gewoon geijkt zoals het erbij stond.

 

Wat voor grond gebruik je? Bemest/onbemest.

 

Die EC is vrij hoog voor de start

Hoeveel water geef je

 

Gewoon cocos onbemest, in begin toen ik me vat maakte had ik ec van 1.0. Ik geef ze 500ml om de 2 dagen.

Edited by DonJohnny

Share this post


Link to post
Share on other sites

Flesje calcium (of calmag/calgel) scoren en dat mee geven.

 

Door die lage ph heb je de kokos (als het al calcium gebufferd was) ontdaan van een gedeelte buffering waardoor je weken later 'ineens' last van oa calcium en magnesium problemen kunt krijgen.

Edited by lostchild
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Flesje calcium (of calmag/calgel) scoren en dat mee geven.

 

Door die lage ph heb je de kokos (als het al calcium gebufferd was) ontdaan van een gedeelte buffering waardoor je weken later 'ineens' last van oa calcium en magnesium problemen kunt krijgen.

 

Ga ik doen !

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

alow

 

raar dat je ph zo laag is dan heb je toch behoorlijk te veel afgezuurd .

 

ggm :likken:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oude meter afwijking punt of 3 en een half dus om de ph ideaal te krijgen op die meter dwars door de buffer heen ge'ph'd en is die waarde van 2 best logisch.

Zeg ff van 6 naar 2.5 los van nawerking wat de voeding nu met de ph buffer doet.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik had toen ph down gebruikt maar zo te zien teveel erin gedaan. Ik ga gewoon een nieuwe vat maken en meten. Ouwe meter was echt oud 2.5 jaar ofzo en bijna jaartje niet gebruikt. Bedankt voor je tips lostchild. Weekend start ik even een verslag. Als ik problemen tegen kom kan ik het ook via daar vragen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...