Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

DonJohnny

Hoe Zien Ze Eruit

Recommended Posts

Titel zegt het al, ik ben benieuwd hoe het met me zaailingen gaan. Ik heb ze week lang alleen maar kraanwater gegeven. Heb wel water een dag laten wachten tot gloor enz. weg waren.

 

Ik ga nog weekje wachten tot ik nog aptus regulator ga geven met ph waarde 5.8 en wanneer ze voor mijn gevoel goed eruit zien haal ik ze onder hpi weg zet ik ze onder 2x hps 600watt.

 

Foto's

 

gallery_43967_18641_3078745.jpg

 

gallery_43967_18641_2035497.jpg

 

gallery_43967_18641_7610932.jpg

 

Deze vind ik niet zo gezond uitzien.

 

gallery_43967_18641_935108.jpg

 

Groetjess

Share this post


Link to post
Share on other sites

De plannen klinken geweldig maar denk je echt dat ze dat al nodig hebben in dit stadium of volgende week?

 

Ik denk van niet namelijk, laat ze eerst even opgroeien totdat ze een paar internodes hebben dan kunnen ze tenminste wat hebben.

 

Ze staan er redelijk bij, een tikkie droog maar geduld is beter dan al die grote plannen voor nu.

 

Succes!

 

Pg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste DonJohn,

 

Aptus regulator is zeer geschikt om direct mee te geven aan zaailingen en jonge planten om ze kort en gedrongen te maken/houden.(voedingsmanager)

 

Evenals startbooster (100% bio organisch) om het bodemleven en wortelgestel te stimuleren.

 

Ik zie dat je op kokos kweekt en zou daarom ook basisvoeding meegeven.

 

 

succes

 

BTW

 

Ze staan absoluut niet te droog eerder te nat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

HPI = groei

HPS = bloei

 

Lijkt mij dat je ze pas HPS gaat geven als ze aanstalten maken om te gaan bloeien,niet eerder.

Dus wanneer gaat de klok om?

 

@budwiser : haha te nat op cocos? hehe jij bent grappig! :likken:

 

:wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

De plannen klinken geweldig maar denk je echt dat ze dat al nodig hebben in dit stadium of volgende week?

 

Ik denk van niet namelijk, laat ze eerst even opgroeien totdat ze een paar internodes hebben dan kunnen ze tenminste wat hebben.

 

Ze staan er redelijk bij, een tikkie droog maar geduld is beter dan al die grote plannen voor nu.

 

Succes!

 

Pg

 

Ik heb ze een dagje geen water gegeven zodat ze zelf even naar water zoeken, dus dat wortels zich goed laten groeien. Ik dacht ook dat ze nog moeten staan zonder voeding ik wil niet dat worteltjes verbranden door te vroeg voeden. Dit is me eerste keer dus ben benieuwd. Ik wacht geduldig af.

 

 

Beste DonJohn,

 

Aptus regulator is zeer geschikt om direct mee te geven aan zaailingen en jonge planten om ze kort en gedrongen te maken/houden.(voedingsmanager)

 

Evenals startbooster (100% bio organisch) om het bodemleven en wortelgestel te stimuleren.

 

Ik zie dat je op kokos kweekt en zou daarom ook basisvoeding meegeven.

 

 

succes

 

BTW

 

Ze staan absoluut niet te droog eerder te nat.

 

Ik heb hele lijn van aptus en basis voeding flora nova klaar staan. Maar ik vind dat te vroeg is om te voeden. Want dames zijn nog heel klein.

 

Dankjewel voor positieve reacties was bezorgt dat niet goed ging met ze. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

lowa

 

geef ze es een week geen water kunnen ze eens rustig een beetje wortelen.

nu hou je het wortelstelsel klein .

ze hebben genoeg en zoeken niet verder .

op die laatste pica is overbewaterd.

zuur je wel af ?

 

ggm :likken:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mix van Regulator en startboost meegeven vanaf begin kweek met Ec van 1.0 ,Ph 5.8 aanhouden.

Niet te nat kweken in het begin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

lowa

 

geef ze es een week geen water kunnen ze eens rustig een beetje wortelen.

nu hou je het wortelstelsel klein .

ze hebben genoeg en zoeken niet verder .

op die laatste pica is overbewaterd.

zuur je wel af ?

 

ggm :likken:

 

Ik zuur het niet af, ik geef ze 1 dag wel water en 1 dag niet. Ze zitten in 18 liter potten meeste gaan onder eruit. Ik geef ze ook niet veel water litertje per plant.

Mix van Regulator en startboost meegeven vanaf begin kweek met Ec van 1.0 ,Ph 5.8 aanhouden.

Niet te nat kweken in het begin.

 

Ik wil nog even wachten met voeden zoals ik al zei. Wil me plantjes niet moorden omdat ze nog kleintjes zijn. Ik zuur het water nog niet ik laat ze een dag staan voordat ik ze het water geef. Dan is het water ook op kamer temperatuur. Ik heb alleen problemen met luchtvochtigheid. Lamp uit is het 80% en lamp aan is het 45 - 50%. Ik wil ze op 70 ong. Hebben dus heb vandaag luchtbevochtiger gehaald.

 

Ik hoop dat ik het goed doe :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een zaailing om de dag een liter water geven is echt veeeeel te veel. En een luchtbevochtiger is onder normale omstandigheden bij zaailingen niet nodig.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee ,dat doe je niet goed en als je adviezen toch niet ter hand neemt waarom vraag je dan .

Share this post


Link to post
Share on other sites

alowa

 

zet ze anders in een emmer water en geef ze alle dagen 6 x een handje cocos

 

ggm :likken:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zal ze even dan droog laten paar dagen kijken hoe ze reageren. Ik zal even over paar dagen nog eens fotos plaatsen kijken naar effect

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...