Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
bruinevingers

Miniscule Vliegjes

Recommended Posts

geen idee of het varenrouwmug is, of iets anders. Ze zijn iig miniscuul en lijken op fruit vliegjes. Ze vermenigvuldigen snel! ze krioelen vooral in de aarde.

 

Geen id, maar ik wil het oplossen met een 1 cm laag wit zand strooien.

 

Goed idee, of beter iets anders?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goed idee want dan kunnen ze niks meer in je aarde, hoe staan ze erbij nu bruine?

 

Poldergrower

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kan heel makkelijk een aftreksel maken van kaneel bruine, staat hier op t forum.

 

http://www.wietforum.nl/topic/114250-varenrouwmug-simpelbiologisch-bestrijden-binnenbuiten/

 

Heb sinds het aflopen van de zomer mijn musa's naar binnen gehaald met de betreffende rouwmugjes erbij.

Pas het nu 2 weken toe en werkt zo onderhand prima, wel alle potten in je binnen-omgeving dus ook je kamerplanten doen.

Want ze zullen een andere pot zoeken om te overleven. Het laagje metselzand erover kun je erna uiteraard prima doen en is ook wel aan te raden. Sowieso een combi van iets omdat de gaatjes onderin je pot ook een toegang zijn en je ook van binnenuit je aarde iets moet doen. Anders zijn ze in no time terug

 

Gr Bubbz

 

Je kan ook denken aan nematoden, deze geef je mee met je water. Weet alleen niet of je daar op kan wachten/wil bestellen. Mijn idee is de boel heel snel aanpakken want de larven van de muggo's schransen in je aarde gretig van je worteltjes.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb momenteel last van varenrouwmug en heb de nematoden al besteld. Deze vallen de larven van de muggen aan. Voor 16EUR verzonden heb je vijf miljoen nematoden. 1 nematode is in principe genoeg om 1 larve te doden. Simpel toch?

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bioquant Ivermec , hiervan doe ik een paar druppels om de 2 weken bij mijn watervoeding, NOOIT last van beestjes of ziektes, dit dood ook alle larven van zowat alle plantenplagen dat je hebt...

 

Ik had ook eerst in mijn aarde overal kruipende vliegjes die hun in de aarde verstopten, na een paar x bioquant ivermec te gebruiken waren ze allemaal lekker verdwenen, is ook 100% biologisch afbreekbaar en schaad de wietplant op geen enkele manier.

 

Greets

 

hier kan je het kopen,

 

http://www.dutch-headshop.com/nl/ivermec-antispintmijt-bioquant-p-700.html

 

Bioquant Ivermec is een bio-preparaat ter bestrijding van o.a. spint(-mijt), tripsen, witte vlieg, mineervlieg en luizen. Het kan ingezet worden in elke fase van de cyclus. Het bestrijd zowel adulten, eieren en juveniele stadia.

Verpakking: 2,5 ml. (voor 5 liter spuit-oplossing)

Concentratie: 0,05%

Eigenschappen:

- Snel en langdurig werkend

- Niet giftig voor mens en gewerveld dier

- Volledig afbreekbaar

- Mild voor (jonge) planten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...