Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
tflc

Blad Problemen

Recommended Posts

hey dit is mijn 2 de kweek de eerste was goed gelukt maar nu heb ik problemen en ik weet niet wat ik verkeerd doe.

 

Mijn setup is

600w hps

Zelfgebouwde afzuiging in een mdf doos 600kuub

2 ventilators

1 actieve inlaat 150mm

 

De temp zit met de lamp uit op 22gr en aan 30gr

Ik heb al geprobeerd om die lager te krijgen maar dat lukt niet goed

 

Ik geef water met plagron enzym met ph van 5,8 - 6

ik heb nu geprobeerd om wat voeding te geven of het iets veranderd maar dit lukt niet.

 

Het zaad is een 2xpp en 1xAK47

 

 

http://i68.tinypic.com/2ufepoz.jpg

http://i67.tinypic.com/2j1op3d.jpg

http://postimg.org/image/zaub9206x

http://postimg.org/image/off53fywx

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoeveel water geef je?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoeveel water geef je?

die staan in een bak van 40l en ik heb die 1 liter per bak gegeven, en 5 dagen later nog eens , ze hebben niet droog gestaan.

nu is het 2dagen geleden dat ik water heb gegeven, ik wacht tot de grond droog aan voelt.

 

de ak 47 groeit nog goed maar de PP blijven klein

Share this post


Link to post
Share on other sites

is die actieve inlaat je enige inlaat?

Zo ja dan moet je daar maar eens wat aan doen als je de temperatuur omlaag wilt krijgen.

Maak er 2 passieve inlaten van minimaal 250mm bij en je zit wel goed.

Ook zou ik dan de actieve inlaat met je lamp samen schakelen

 

Wat betreft de bladproblemen vind ik het raar dat andere bladeren er wel goed uit zien.

Zit het blad met deze problemen onderaan de plant?

 

1liter water in de 5dagen op 40l aarde is wel erg weinig.

Ben zelf geen aardekweker maar 'n plat drinkt ongeveer 'n liter water per dag en normaal gesproken geef je om de 2dagen water.

Share this post


Link to post
Share on other sites

de planten zijn nu 2weken oud, en ik geef pas water als de grond droger aan voelt, en de grond voelde nog goed nat, maar ik zal ze nu om de 2 dagen water geven.

alle 3 de planten hebben blad problemen alleen de 2 PP blijven klein en ik denk dat het daardoor lminder opvalt, de ak is 3 keer zo groot als de 2 andere.

 

Kan dit door de temperatuur komen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

De bladeren duiden zeker op een tekort.

Heb je die aarde al n keer gebruikt?

Lijkt me niet dat het door de temperatuur komt maar door een tekort. Weinig water zorgt er ook voor dat de plant minder voeding op kan nemen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik dacht ook aan een tekort, en de grond is nieuw, het is dezelfde die ik de vorige keer heb gebruitk het is compo sana ph 5- 6,5 met turf.

 

ik geef nu 1ml groeivoeding per Liter water , zou ik dan beter meer geven?

of moet ik al bloei voeding geven omdat ik op 12/12 sta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lijkt idd op een voedingstekort, maar vind het nu ook weer niet schrikbarend. Qua temperatuur zit je nog goed maar je wil zeker niet over die 30 heen, 27-28 zou beter zijn heb je nog wat speling.

Probeer in de eerste paar weken je luchtvochtigheid hoog te houden! Als je plantjes nog niet helemaal lekker geworteld hebben vinden ze dat wel fijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@pinacolada,

 

Hij werkt met zaadplanten, die hebben geen hoge luchtvochtigheid nodig

Share this post


Link to post
Share on other sites

de voedingsdosering zou ik aanhouden wat op de fles staat, 1ml/L vind ik wat weinig.

verder niet te lang wachten met bloeivoeding geven.

Ongeveer 1.5week na omschakeling hiermee beginnen is wel ok.

Maar nogmaals, ik ben geen aardekweker dus als ik jou was zou ik wat kweekverslagen van aardekwekers bekijken om hier zeker van te zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

excuses, overheen gelezen... gebruik zelf stekken. hou ons op de hoogte van je voortgang tflc ben wel benieuwd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

In een klimaat met een hogere luchtvochtigheid groeien de planten beter en sneller, dus de luchtvochtigheid wat omhoog zien te krijgen kan best helpen om ze wat meer te laten groeien.

 

Ik denk dat ze te nat gestaan hebben, of nog steeds staan.

Hoe zwaar zijn je potten?

 

De eerste weken hebben zaailingen eigenlijk amper water nodig.

Ik laat zaailingen meestal, zeker als de potten afgedekt zijn, minimaal 2 weken staan voor dat ze weer wat krijgen.

 

Foto's aub even uploaden hier op het forum.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk ook dat ze te nat staan of gestaan hebben want de nieuwe scheuten zien er goed uit.

Je kunt inderdaad beter aan het gewicht van de potten voelen of ze water nodig hebben.

 

Zaailingen doen het prima bij een lage RLv. Bij mij zitten ze altijd rond de 40-50%.

 

Temp van 30 is in dit stadium ook niet zo'n probleem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk ook dat ze te nat staan of gestaan hebben want de nieuwe scheuten zien er goed uit.

Je kunt inderdaad beter aan het gewicht van de potten voelen of ze water nodig hebben.

 

Zaailingen doen het prima bij een lage RLv. Bij mij zitten ze altijd rond de 40-50%.

 

Temp van 30 is in dit stadium ook niet zo'n probleem.

 

Ik zie vaak het advies om aan de hand van het gewicht van de potten in te schatten of je water moet geven, maar hoe zwaar of hoe licht moeten de potten (gebruik zelf 11 liters) dan zijn wanneer het tijd is om water te geven?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je zult er vast gewichten aan kunnen hangen (cijfermatig), maar het is meer een gevoel dat je snel ontwikkeld als je het vaak doet.

Vul maar eens een 11L pot met niet al te vochtige aarde en til die op. Geef nu voorzichtig wat water, laat het even in de aarde vloeien en voel wat dat met het gewicht doet.

 

Probeer de pot daarbij niet te hoog op te tillen. Net van de grond is genoeg. Mijn ervaring is dat als je de pot met zwee handen zo gelijk mogelijk optilt je er het meeste gevoel voor krijgt mits de pot van zichzelf zonder aarde niet te zwaar is.

 

Ga door met dit spelletje totdat het water onder uit de pot loopt. Zorg dat je altijd onder het gewicht blijft wat je dan voelt.

 

Soms kun je de potten echter niet goed meer optillen. Een tensiometer is dan handig om achter de hand te hebben. Zelfs zo'n goedkoop vochtmetertje geeft je vaak een betere indruk dan de vingers in de aarde methode en al helemaal als je de planten van onderen water geeft.

 

Zolang je de pot op kunt tillen kun je leren het zonder als die metertjes te doen. Oefen ook met je kamerplanten want die krijgen al snel te veel water.

 

Maar voor mij waren het wel de metertjes die me vertelden mijn gewichtsgevoel te herzien, dat wil zeggen dat ik ze eigenlijk te laat water gaf, ik liet de potten net te licht in gewicht worden. Dat gaf geen problemen, maar het ging wel meteen een stuk beter ná de wijze les van de tensio meter.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voelen aan de potten hoe zwaar ze zijn zal bij hem niet op gaan.

Hij gebruikt namelijk 40liter potten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat zijn geen potten, dat zijn containers ;) En heeft ieder zaadje zo'n pot gekregen? Hoef je niet zo vaak water te geven.

In dat geval zou ik een tensio aanschaffen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...