Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Harry Alkmaar

Kweekketel

kweekketel  

86 members have voted

  1. 1. kweekketel

    • een goed ding
      18
    • een rotding
      22
    • een onbekend ding
      19
    • een ding om te proberen
      27


Recommended Posts

Zo daar ben ik dan eindelijk weer. Gister alles uit de ketel gehaald, het ligt nu te drogen. Ik hoop dat ik 1 a 1.5 eraf haal dan ben ik zeer tevreden. Als het zo is dan schaf ik er nog 1 aan. Wat wel heel belangrijk is dat je de luchtvochtigheid zeer goed in de gaten houd in het begin mag het hoog zijn maar zeker na ongeveer de 3e week de ketel schuin zetten IVM luchtvochtigheid. Andere ketel bij een vriend van me is dat wel fout gegaan de helft weg kunnen gooien.

 

Zodra ik weet wat eraf is gekomen laat ik het nog wel even weten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo daar zijn we weer hoor. Geoogst en wat denken jullie 1,2 eraf, ben dus wel tevreden aanschafprijs eruit. Nou maar hopen dat het de volgende keer nog ietsjes meer is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb zelf 3 kweekketels van kunsstof staan, eerst had ik een stalen, maar dat is niet te doen om iedere keer die deksel eraf te halen enzo, en het is zeer onhandig en zwaar om het te vervoeren.

 

maar na enkele tips van "collegas" heb ik het eindelijk ontdekt denk ik met die kweekketels.

 

overdruk in je ketel veroorzaken.

 

eerst zorgde ik ervoor, dat de zuurstof uit de ketel werd gezogen, en via de 2 slangen werd ingezogen zeg maar.

 

maar nu precies andersom.

 

nu moet je gewoon, zuurstof in je ketel blazen, en zorgen dat het via de 2 slangen uit gaat in plaats van in.

 

je moet dan wel ff 2 filtertjes op je slangen zetten, maar op de afzuiger hoeft dat dan niet meer.

 

en zorg dat je je ketel zoveel mogelijk luchtdicht maakt.

 

dit zal ervoor zorgen dat je vat en je planten onder druk komen te staan.

 

ik haalde eerste net 1 kilo of iets meer per ketel eruit, maar met deze techniek heb ik het bij 2 van de 3 geprobeerd, en bij elk van de 2 was het ongeveer 2100 gram en bij de ene bij welke ik het niet had gedaan, was het ongeveer 1200 gram.

 

 

dus hier eindelijk de juiste techniek (hoop ik)

 

of hebben mensen betere ervaringen of technieken?

Share this post


Link to post
Share on other sites

en ik heb altijd de ph de eerste week op 5,6 en de rest op 5,8

 

de ec, die voer ik elke week op met 1 tiende punt.

 

ik begin met 1,4 in de eerste week en ga zo elke week wanneer ik een nieuwe vat met voeding aanmaak een tiende omhoog.

 

dus

 

2 dagen bloei en eerste week op 1,4

 

2de week op 1,5

 

3de week op 1,6

 

enzovoort.

Share this post


Link to post
Share on other sites

van de planten of van de ketel?

 

ik heb van beide geen fotos, dat komt omdat ik geen digitale camera heb.

 

en met een fotorolletje vol met zulke fotos naar de fotozaak gaan zie ik ook niet zitten.

 

maar ik ga eentje aanschaffen, dan zet ik ze er op.

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik heb zelf 3 kweekketels van kunsstof staan, eerst had ik een stalen, maar dat is niet te doen om iedere keer die deksel eraf te halen enzo, en het is zeer onhandig en zwaar om het te vervoeren.

 

maar na enkele tips van "collegas" heb ik het eindelijk ontdekt denk ik met die kweekketels.

 

overdruk in je ketel veroorzaken.

 

eerst zorgde ik ervoor, dat de zuurstof uit de ketel werd gezogen, en via de 2 slangen werd ingezogen zeg maar.

 

maar nu precies andersom.

 

nu moet je gewoon, zuurstof in je ketel blazen, en zorgen dat het via de 2 slangen uit gaat in plaats van in.

 

je moet dan wel ff 2 filtertjes op je slangen zetten, maar op de afzuiger hoeft dat dan niet meer.

 

en zorg dat je je ketel zoveel mogelijk luchtdicht maakt.

 

dit zal ervoor zorgen dat je vat en je planten onder druk komen te staan.

 

ik haalde eerste net 1 kilo of iets meer per ketel eruit, maar met deze techniek heb ik het bij 2 van de 3 geprobeerd, en bij elk van de 2 was het ongeveer 2100 gram en bij de ene bij welke ik het niet had gedaan, was het ongeveer 1200 gram.

 

 

dus hier eindelijk de juiste techniek (hoop ik)

 

of hebben mensen betere ervaringen of technieken?

Ik ga bijna oogsten en dan ga ik het ook op deze manier proberen bedankt voor de tip... eigenlijk ook wel logisch want ja door dat je in gaat blazen krijg je ook het effect van luchtverplaatsing(wind) door de ketel

 

Ik laat het wel weten wat ik binnenkort oogst en wat ik na de veranderingen oogst.

Share this post


Link to post
Share on other sites

EN?? ik ben benieuwd..wat was het resultaat?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jezus reageer ff op een topic uit 2005...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...