Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

GreenTeaCitrus

Fan Controller

Recommended Posts

Guys, ik weet het, het is al 100x eerder gevraagd maar overal staat wat anders dus ik probeer het nu met een vb hoe ik het heb staan op te lossen.

 

Tent 150 bij 150

2x 600 watt lampen (overkill?)

800m3 afzuiging

460m3 inblaas

 

Als ik m'n fan controller plaats op de hoogte van de potten (heb zaadjes gepland en ze komen net een dag de grond uit) dan begint alles te loeien en schrikken de mensen 3 steden verder op wakker.. (Maar heb niet het gevoel dat het 30+ in de tent is... Controller staat wel pal in de baan van het licht....

 

Nu een ventilator erin gezet en rest op 50% zonder fan conteoller.

 

De vraag: fan controller laten staan? Hoger plaatsen? Kapje erboven dat die niet rechtstreeks onder de kamp staat?

 

Alvast bedankt :)

Edited by GreenTeaCitrus

Share this post


Link to post
Share on other sites

In ieder geval een afdakje ja...

 

Edit: met 2x 600w ga je het niet redden met jouw afzuiger zonder voluit te draaien.

1000 of 1250 kuub echte softbox voor uitlaat gaat jouw probleem oplossen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zelf een houten frame erom heen bouwen met isolatie materiaal er tegen en de buizen vervangen met isolatie buizen en dan max aanzetten:

 

1 is dat een optie

2 zal dat 90 a 100 % van geluid wegnemen?

 

P.s heb ook een 400 watt lamp liggen, als ik die ipv 1 600 doe zal dat al een stuk schelen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Laat me raden, je hebt buisventilators? Als het echt stil moet zal je toch echt een flinke softbox moeten kopen... die met de motor los in de kast in rubber zijn echt fluisterstil, die met de motor direct op de behuizing geschroefd gaan ook wel.

 

Zelfs een buisventilator in een doos gevuld met kussens en gedempte slangen eraan vond ik te lawaaiig

Share this post


Link to post
Share on other sites

idd buisfan in combi met een cheap controllertje dat direct voluit draait bij overschrijden van ingestelde temp

 

alle waar naar z'n geld :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

De Soler Palau Silent buisventilator is de stilste van de wereld met vijf jaar garantie. Daar kan geen enkele growshop ventilator aan tippen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het heeft niet altijd alleen maar met het type fan te maken maar ook met de capaciteit.

Als je een model zwaarder neemt dan je eigenlijk nodig hebt kun je die langzamer laten draaien wat meteen de geluidsproductie doet halveren.

Daarvoor hoef je dus geen dure S&P afzuiging voor te kopen.

Ikzelf heb er nu een gewone Ruck buisfan tussen zitten die niet hoger dan op 50% vermogen hoeft te draaien, ik kan niet zeggen dat 't ding veel lawaai maakt.

Kosten €80.

Ik zou er zelfs voor kunnen kiezen om er een geisoleerde kast omheen te bouwen voor n paar tientjes, dan hoor ik 'm helemaal niet meer.

Het komt er op neer dat je met 'n beetje creativiteit 'n stille afzuiging in huis kunt hebben zonder dat 't veel kost.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb samen met een maat van me zelf een Softbox in elkaar geprutst om snel van het geluid af te komen bij hem.. We hebben gwn een paar platen tegen elkaar aan geschroefd en daar de Buisventilator ingelegd en dat ding helemaal vol gepropt met steenwol en nou komt er ook nog nauwelijks geluid vanaf

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb samen met een maat van me zelf een Softbox in elkaar geprutst om snel van het geluid af te komen bij hem.. We hebben gwn een paar platen tegen elkaar aan geschroefd en daar de Buisventilator ingelegd en dat ding helemaal vol gepropt met steenwol en nou komt er ook nog nauwelijks geluid vanaf

 

My point exactly...:tu:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar om 1200 watt terug te koelen met een buisventilator op half vermogen heb je dan een 2000 kuub exemplaar nodig oid, dat gaat niet lukken met een rk125 of 160je

Share this post


Link to post
Share on other sites

Om te zeggen dat halve snelheid ook halvering van het geluid is, lijkt me beetje te simpel gesteld. En ik weet niet of de S&P Silent duur is, ik was 99 euro kwijt. Hoeveel zekerheid wil je dat die altijd werkt? Op vijf jaar is dat prijsverschil niet veel, en slaapt toch stukje beter.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ter vergelijking;

td-silent-specificaties-technisch.png

 

Heb zelf net ook de keuze gemaakt voor de 160/100, en kan je maar 1 ding aanraden, vergelijk de decibels. Als je niet kunt inschatten hoeveel dat is, zoek die van je afzuigkap in je keuken maar eens op.

Share this post


Link to post
Share on other sites

...

2x 600 watt lampen (overkill?)

...

Ja, voor eigen gebruik heb je niet meer dan 250W nodig.

Share this post


Link to post
Share on other sites

je vrienden moeten toch ook wat te roken hebben

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

shops moeten toch ook wat speciale soortjes op de kaart hebben?

 

broodtelers kweken alleen amnees of pp

Edited by Rodja

Share this post


Link to post
Share on other sites

250w, had hier gelezen dat je 600w op 1,20 bij 1,20 doet. Iets te fanatiek met twee op 1,5 bij 1,5. Maar heb al 1 vervangen door 400w. 1000w lampen 18/6 en straks 12/12 en de rest eromheen schrikken de energiebedrijven daarvan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een coffeeshop haalt zijn wiet bij de legale teler, zie http://www.rollingstoned.nl/1-10-15-pcn-7-regels-voor-legale-wietkweker/

 

250w, had hier gelezen dat je 600w op 1,20 bij 1,20 doet. Iets te fanatiek met twee op 1,5 bij 1,5. Maar heb al 1 vervangen door 400w. 1000w lampen 18/6 en straks 12/12 en de rest eromheen schrikken de energiebedrijven daarvan?

Als je geen gedonder met de popo wil, volg je beter de regels voor legale teelt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

2x600 zou moeten kunnen qua oppervlakte, mits je de temperatuur onder controle kan houden... ik heb 3x600 hangen op 120x240 en dat gaat ook nog netaan mits het buiten niet te warm is.

(Met 1250 kuub afzuig en 1000 kuub inblaas, alles voluit draaiend houd ik het op 30-32 graden bovenin de tent)

Op erg warme dagen zet ik een lampje minder aan...

 

Energiebedrijf interesseert het niks zolang je maar netjes de rekeningen betaalt.

Leve de automatisering, zolang je niet opvalt zal de computer van jouw energiemaatschappij er niks van zeggen dat je wat meer stroom verbruikt als normaal.

Ik heb nu de lampen overdag branden om mijn nacht en dagverbruik weer een beetje recht te trekken, vorige ronde was mijn nachtteller een flink stuk uitgelopen op de dagteller.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor het berekenen van het aantal lumen voor mijn hokje, ben ik uitgegaan van een 250W HPS per halve m2.

 

ps of het wat wordt, moet nog blijken. Succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...