Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Boefje030

Capillaire Werking Aarde

Recommended Posts

Toch denk ik dat het moet lukken.

In het bassin van 4 planken een "bak" maken die aan de onderkant open is en daar dan lavastenen of hydrokorrels. En daar weer boven de aarde.

 

 

 

Dan loopt het overal onder door toch?

Edited by Boefje030

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien als je een bassin hebt van 5x4x0.80 en daarin een bak zet van 5x4x0.50 dat het beter werkt.

Daarin luchtige aarde zodat de wortels snel bij het "grondwater" komen en dan groeien ze als kool.

 

De capillaire werking is ook afhankelijk van het soort aarde, met potgrond of stekkenaarde is ie erg sterk, met duinzand een stuk minder.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hydrokorrels onderin lijkt me ook een goede oplossing. Als het met aarde niet goed genoeg zou werken.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Nee nog steeds niet, draai nog steeds overal op rfx alleen wil ik bij deze nieuwe weer eens aarde doen. Vind rond nog steeds onhandig. En wil van onder voeden. Achterin kom je er niet bij natuurlijk

 

 

Dat is ook geen enkel probleem. 375L potten met 60L potten in de lege ruimte tussen de potten in. Gewoon van onderen vloeden met PHC voeding 6-4-6 en aanvullen met Nboost, Pboost of Kboost van Aptus (afhankelijk van het stadium waar ze dan in verkeren). Andere biologishe voeding geeft nog wel eens wat residu maar PHC icm Aptus gaat prima. Alleen in de groei de bovenkant een beetje nat houden, anders drogen jonge stekken uit.

 

Ps. Trage reactie maar beter laat dan nooit :)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Feltpot heeft vierkante van 200 liter of 50 gallon.

Smartpots zijn niet meer te krijgen in Nederland.

 

Www.feltpot.com

 

Pg

Edited by Poldergrower
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier waren wij een jaar geleden naar op zoek weet ik nog Boef. Mooi dat ze er nu zijn. Als m'n berekening klopt zullen die zo'n 40-50cm hoog zijn (100L & 200L).

 

Maar waar koop je ze PG?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

guanokalong-shop.com

 

Daar zijn die feltpotten verkrijgbaar. Via de mail is ook de vierkante te bestellen (ook 100L & 200L).

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je de onderkant van normale vierkante potten bekijkt dan zie je door het midden gekruist een gootje lopen met een paar gaten erin, om zo het midden van de pot fatsoenlijk te bereiken als je van onder watert. Als je zoiets in het groot kan fabriceren maar dan met een paar gootjes kruislings heen en weer, dan heb je volgens mij een topconstructie.

 

En dan onderin sowieso een laagje hydrokorrels.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is een forum Running, delen met idereen is het idee. Bovendien ging het om die vierkante 100/200L potten, en daar moest ik toch echt zelf achteraan!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom via pm dan en niet gewoon in het topic zodat iedereen er wat aan hebt? Nou doet city het en doe je of hij met de eer gaat strijken ofzo..?

 

Ofwas het geheim? dan heb ik niks gezegd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat geheim was natuurlijk sarcastisch bedoeld. Maar nou vraag ik me nog steeds af waarom pm en niet in het topic?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pfff nog niks veranderd hier zie ik wel. Ben wel blij met de info Running maar vond het iets voor iedereen aangezien het in dit topic besproken werd. Was logischer geweest als je het op het topic dropte dus daarom heb ik dat gedaan. Toch bedankt voor de website Running alleen heb je daar niks aan als het product wat ik zoek er niet op staat. Ik weet niet wat Poldergrower er mee te maken heeft...

 

Dit is ook niet echt informatie wat ik 'met andermans veren strijken' waardig vind....

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...