Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Carl Johnson

Ion Quest; Iemand Ervaring?!

Recommended Posts

Omdat m'n huidige project even stil ligt door een aantal factoren was ik op zoek naar een leuk tentje.

Uitgekomen bij een vriendelijke tuinbouwatributenleverancier in Utrecht waar ik m'n boodschappenlijstje heb neergelegd.

Bij de door mij gekozen voeding kwam de vraag, ben je gehecht aan dit merk?

Ik vroeg waarom, de heer antwoordde dat hij iets mooiers had.

(Het hele pakhuis lag trouwens vol met Plagron.)

 

Namelijk Ion Quest.

Deze voeding is een alles in één bloeivoeding met een verhouding van 1:1000 (ook verkrijgbaar in 1:500).

Eventueel kan dit worden aangevuld met Aptus Micromix Soil en op het einde een PK.

 

Heeft iemand ervaring met deze voeding van Ion Quest?

De heer vertelde mij dat zijn schoonvader van 80 met deze combinatie 0,93gr/watt heeft gehaald... Verkooppraatje?

 

EDIT: NPK van 3-6-3

Edited by Carl Johnson

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ga binnenkort zelf me eerste kweek beginnen, en woon toevallig in Utrecht. Als dit waar is zou ik graag het adres van het winkeltje willen zoek namelijk nog goeie voeding ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verkooppraatje? Mmmmm.... ff denken...bladvoeden in de bloeifase? is niet echt handig, dagelijks bladvoeden, wat je bij voorkeur doet bij lamp uit of net ervoor, zal de lv in je tent doen oplopen daarmee heb je een verhoogde kans op schimmels als meeldauw en toprot. Ik ben absoluut niet overtuigd door wat iemand roept over z'n bejaarde schoonvader en welk resultaat hij heeft gehaald, zou bij mij al een geloofwaardigheidsfactor van 0,0 oproepen en doen beslissen om mijn spullen ergens anders aan te schaffen. Micromix soil is een bodemverbeteraar met gunstige bacterien.... maar ja dat bodemleven moet wel gevoed worden door in je bodem aanwezige voedingsstoffen, als die er niet zijn en je hebt je klimaat niet op orde kun je een succesvolle kweek wel op je buik schrijven. Maar ja aan de andere kant zeg ik, probeer het uit en bewijs het tegendeel.

 

Groet PF

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Plantformer : ik zie nergens bladvoeding staan pik ;) wel bloeivoeding...

 

I.d.d. een goed produkt verkoopt zichzelf en heeft geen praatje nodig v/d verkoper.

Maar dit wil niet zeggen dat jij een miskoop/rommel hebt,misschien alleen minder bekend he? :lol:

En als ie minder bekend/verkocht is neemt ie ruimte in de winkel in,en wil de verkoper het verkopen.

En als het toch rommel blijkt te zijn weet je waar zijn winkel staat toch? :tu beetje positief blijven met z'n allen....

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Plantformer Ik kan zelf nergens vinden dat het 'bladvoeding' is.

Op hun site staat dat dit een gewone meststof is.

Mij is het hele verhaal omtrent een hoge lv in de bloeifase al bekend...

 

@Collie Weed Je was me net voor.

Deze voeding is te koop in een handje vol winkels, niet echt bekend.

Miscchien is het wel het proberen waard.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oeps... sorry, meende te hebben gelezen dat het om bladvoeding ging...dat veranderd de zaak! Wwat dat betreft klopt het verhaal dan weer wel dat de bemesting gebruikt kan worden met die aptus en pk booster..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iemand moet de eerste zijn!

Gezien het feit de voeding niet te koop is in veel winkels, kan dit betekenen dat het een best wel exclusieve (?) meststof is óf dat het totaal ruk is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...