Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

b0nedijke

Gele Bladeren Met Witte Puntjes

Recommended Posts

Beste kwekers

Ik ben nieuw hier en met kweken ben ik ook nog een noob haha

Ik heb 10x bubbelgum staan Afgelopen vrijdag stonden ze 9 weken maar me bladeren zijn geel geworden in een paar dagen met witte puntjes en sommige beginnen gewoon uit te vallen :( ik zal vanavond even een foto posten wat kan dit zijn :o?

Gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

mmmmmm..... 9 weken... dus ze zijn bijna klaar, kan het gele blad verklaren.... witte puntjes... spint... of trips.... maar een foto zegt meer

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Naast de foto staat de Bbcode, als je die kopieert en in je bericht plakt, dan zie je de foto's hier verschijnen. ;)

 

gallery_21516_18221_19203.jpg

 

gallery_21516_18221_2481513.jpg

 

gallery_21516_18221_2323234.jpg

 

Geef eens wat meer informatie, wat voor voedingslijn, hoeveel voeding, hoeveel water, temperaturen enzovoort.

Welke week 12-12 zit je nu, dit is niet de 9e week bloei lijkt me?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aan de foto's te zien geen spint of trips. Wel lijkt het of je medium kleddernat staat, dat zou een hoop verklaren. Wat heb je op de vloer van je tentje liggen?

 

Groet PF

..

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oeps dacht dat ik het goed had gedaan haha

Ik heb me zelfs misrekend ze staan nu 10 weken in totaal ik heb ze 4 weken in de groei gehad en nu 6 weken in de bloei ik heb de eerste 5 weken terra gebruikt die was op en kon hier nergens terra kopen toen heb ik een flesje van house garden 2 in 1 gekocht en daar hebben ze het 3 weken goed op gedaan 3druppels per liter en dan een halve liter per plant per week en dan nog 2x een halve liter water zonder voeding. De npk waarde van deze voeding is 1.2 0.1 3.6

De temp licht uit is +- 23gr

De temp licht aan is +- 29gr

Ze staan in bemeste potgrond

Gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze staan in de slaapkamer op tapijt en in de tent heb ik plastic zakken gelegt

Gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het lijkt mij inderdaad ook dat ze te nat staan.

Je zou wel iets meer voeding mee kunnen geven zo lijkt het.

Zitten er wel gaten onderin die potten?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ik vond ook al dat het weinig voeding is 1.5 druppel per plant per week het lijkt mij stug dat een plant daaraan genoeg heeft of verkijk ik me hierop en hoeveel zou ik dan moeten geven? Ik laat ze nu 2dagen rusten kunnen ze de resten pakken uit de potten ik heb ze vrijdag voor het laatst water gegeven en de bovenkant is inderdaad nog vochtig en er zitten 4gaten aan de onderkant

 

gr

Edited by b0nedijke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe kom je bij 1.5 druppel eigenlijk?

En welke voeding heb je nu precies van House en Garden?

Google ook even op voedingsschema voor de voeding die je hebt.

 

Til de potten eens regelmatig op voor en na je water geeft, dan krijg je een beetje gevoel er bij van hoeveel water er ongeveer nog in de aarde zit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb deze voeding van house garden:

 

gallery_21516_18221_6881.jpg

 

volgens de omschrijving moet ik 3 druppels op een liter doen maar kan van deze voeding geen voedingsschema vinden

hoeveel moet ik per plant geven enz dat zou ik niet weten :$

ik maak me wel zorgen want als ik dan kijk naar hoe ze er bij stonden na 6 weken toen waren ze prachtig en nu zijn ze om te huilen :(

dit waren ze na 6 weken

 

gallery_21516_18221_3278474.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vraag me af of die voeding niet enkel voor de groei is, als ik de beschrijving er van lees lijkt het daar wel wat op, meer van deze voeding geven zal waarschijnlijk niet je probleem oplossen.

Volgens mij is het niet eens echt voeding maar meer een verbeteraar of iets dergelijks.

Ik zou een nieuwe complete voedingslijn aanschaffen en die gaan gebruiken en kijken of dat verbetering geeft, dat zal indien ze niet te nat staan wel helpen, ik denk dat er nu nog amper voeding in je aarde zit.

Voelen de potten erg zwaar aan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee de potten voelen niet echt zwaar aan en de voeding is voor in de groei en bloei is mij verteld.

De eerste 4 weken dat ik het gebruikte ging het goed dit verschijnsel is in de afgelopen 2 weken steeds erger geworden.

Maar jij raad me aan om canna voor de bloei zsm te halen aangezien ik die ook heb gebruikt in de groei?

Gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vind het maar vreemd, op de site van H&G is niks terug te vinden over dat product.

In de product informatie bij verkopende winkels staat ook niet echt waar het voor bedoeld is en of je er een volledige kweek op kan draaien.

 

Met gepaste trots presenteert House & Garden: House & Garden Plantenvoeding.

House & Garden Plantenvoeding is 100% organisch. De basis van het product is een extract dat onttrokken is uit plantenzaden.

Planten geven hun zaden namelijk een reservevoorraad mee op basis van hoogwaardige enzymen en aminozuren die zorgen voor een wortelontwikkeling en voor een betere bladkwaliteit. Het product is zeer geconcentreerd.

Er zijn slechts drie druppels per liter gietwater nodig, dat vervolgens maar één keer per week aan de plant toegediend hoeft te worden.

Na 4 à 5 weken is het resultaat duidelijk zichtbaar: de plant is groener, steviger en gezonder.

House & Garden daagt u uit de proef op de som te nemen. House & Garden Plantenvoeding is tenslotte ruim 70 jaar kennis en praktijkervaring in een flesje

 

Als ik dat zo lees lijkt het mij dat het een mooie toevoeging kan zijn om je planten er gezonder bij te laten staan, niks meer dan dat.

Ik raad je aan om een complete voedingslijn uit te kiezen en daarmee verder te gaan.

Ik raad je niet aan om Canna te nemen, dat moet je zelf weten, er is meer dan genoeg keuze in voedingslijnen.

Ik zou zeggen, lees eens wat verslagen van anderen door en kijk wat voor voedingslijn het beste bij jou past.

Het lijkt er sterk op dat je planten best wel honger hebben nu.

Edited by bosrand

Share this post


Link to post
Share on other sites

Helaas ben ik wat zwartgalliger dan Bosrand. Wat geel is blijft geel en ik denk dat je hier niet veel meer aan kan doen. Doordat de bladeren geen licht meer opnemen zal er ook nog weinig topvorming zijn vermoed ik. Ik zou het nog een weekje aanzien en als er dan helemaal niks meer gebeurd weet je genoeg. Shiit happens en dat hoort er bij. Leuk is het niet maar je leert er alleen maar van.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb ook niet gezegd dat de bladeren die helemaal geel zijn weer groen worden. ;)

De lichter gekleurde bladeren die nog niet geel maar lichtgroen zijn zouden nog wel bij kunnen trekken.

Daarnaast zitten er nog aardig wat groene bladeren aan de planten, dus ik zou het kweekje nog niet afschrijven.

Als je het doet voor de hobby en om er wat van te leren, dan zou ik gewoon doorgaan hiermee.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daarnaast zitten er nog aardig wat groene bladeren aan de planten, dus ik zou het kweekje nog niet afschrijven.

Als je het doet voor de hobby en om er wat van te leren, dan zou ik gewoon doorgaan hiermee.

Ik zou het nog een weekje aanzien en als er niks meer gebeurt oogsten. Voeding is duur en de vraag is maar of het nog van enig nut is bij deze kweek. Zo liegt ook het stroomverbruik er niet om en die zaken laat ik als hobbykweker ook meewegen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is gewoon voor eigen gebruik shop word te duur, maar ik moet zeggen toen ik vanavond keek waren ze al wat mooier van kleur denk dat ik inderdaad de laatste 2 weken teveel water heb gegeven in combinatie met te weinig voeding fles canna kost 10euro voor een liter daar hoef ik het niet voor te laten en de stroomrekening is 20eu per maand hoger dus dat is ook nog wel te overzien als ik hem een weekje langer moet laten staan is dat ook geen probleem.

Maar de 2 donker groene waren juist de kleinste maar nu het mooiste maar ze zijn naar mijn mening te donker is het niet?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee hoor, eerder te lichtgroen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

2 zijn er donker groen foto 1

Misschien kont dit door de flits

 

2 zijn er donker groen foto 1

Misschien kont dit door de flits

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat logischer is dan een tekort aan voeding, is dat het toch komt door dat ze te nat stonden.

Als het allemaal hetzelfde soortje is, en ze in dezelfde aarde staan, dan zouden ze eigenlijk allemaal wel wat tekorten moeten tonen.

Als jij zegt dat die 2 mooi donkergroen zijn, donkerder dan ze op de foto lijken, dan zal het geen voedingstekort zijn maar dus eerder een blokkade.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zal zo ff een foto maken in het daglicht de 2 die eerst het kleinst waren zijn nu donker groen en de rest verkleurd naar gelig

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...