Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
goldrush

Stekschaarste

Recommended Posts

Wanneer je genoeg geld hebt wel ja . Kost nog aardig veel denk ik ,6 reflex buizen met VSA's .

Share this post


Link to post
Share on other sites
Goed opgemerkt over die armaturen .  Ik heb dus ook helemaal geen armaturen gebruikt , maar alle verbindingen gesoldeerd .  Dat gaat ook goed op de tl buizen zelf ,omdat ze messing contacten hebben.  Gebruik je wel armaturen dan kunnen ze nooit zo dicht bij elkaar inderdaad .

Kan je hier misschien een foto van plaatsen? Het klinkt goed, maar ik kan me niet precies voorstellen hoe je dat doet met solderen en zo. Je hebt toch wel gewoon vsa's nodig?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja dat klopt , de vsa's monteer ik op 1 zijde van een houten plaat (dat als frame dient) terwijl aan de andere zijde de 6 tl's hangen .

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wanneer je genoeg geld hebt wel ja . Kost nog aardig veel denk ik ,6 reflex buizen met VSA's .

Deze buizen gaan in een normaal armatuur

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is die stekschaarste nu al voorbij of nie? Ik zit tegen het einde van mijn kweek en wil direct de doorstart maken. :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wanneer je genoeg geld hebt wel ja .  Kost nog aardig veel denk ik ,6 reflex buizen met VSA's .

Deze buizen gaan in een normaal armatuur

Normale armaturen gebruik ik juist niet omdat je de buizen dan niet dicht tegen elkaar kunt plaatsen . Ik heb gekozen voor het zelf plakken van Al folie omdat ik al 6 normale TL buizen had liggen.

 

Binnenkort plaats ik hier de resultaten van de lichtmetingen die ik aan de tl opstelling heb verricht en ter vergelijking ook de meetgegevens van een 400 watt natrium lamp zonder reflektor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...