Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Capo

Calcium Gebrek?, Hoe Z.s.m. Toevoegen?

Recommended Posts

Zal eerst even kort de feiten neerzetten. Dag 33 sinds de klok om is.

Gemiddelde max temp; 27,5°C, min temp; 18,5°C.

Light mix i.c.m. 3ml Plagron Alga Bloom per L, 1ml Green Sensation per L voeding en

1 x per week 2ml Sugar Royal per L (uiteraard geef ik dan minder bloom en sensation per L voeding).

 

Sympthonen begonnen op 22 Mei (10 dagen terug) geleden met een paar roestbruine stipjes in de middel oude bladeren maar

heeft zich reeds uitgebreid naar ook de jongere bladeren.

 

22 Mei

gallery_43262_18085_18128.jpg

 

25 Mei

gallery_43262_18085_23043.jpg

 

31 Mei

gallery_43262_18085_29017.jpg

gallery_43262_18085_32041.jpg

 

Had zelf al gekeken op de deze site; http://www.royalquee...ij-cannabis-n88

en lijkt op een magnesium of calcium tekort maar weet het niet zeker welke en wat nou te doen.

Magnesium lijkt me stug aangezien dit ook in de voeding zit welke ik gebruik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daar neig ik ook naar maar hoe dit te behandelen?, enige wat ik kon vinden was bladbemesting maar

zit al redelijk eindje in de bloei dus dat lijkt me geen optie meer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ben meer van de organisch dus ik kan je geen merk oid geven maar een growshop zou het als droge stof moeten hebben (boerenbond sowieso)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is dat niet (nagenoeg) hetzelfde als biologisch?, want spullen die ik gebruik zijn ook (grotendeels) bio.

Zit er dus ook mee als ik bijv. calciumnitraatoplossing wil toevoegen als ik dan me bodemleven niet verneuk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gauw een buffer tab erbij in douwen. Helpt bij mij meestal wel met dit probleem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je bedoeld deze dingen?; http://www.greensell...blets-10-stuks/

Geeft dat nog wel snel genoeg kalk / calcium vrij?, en deze gewoon door de wortels heen de grond in douwen?

 

Neigde zelf naar; http://www.greensell...meststof-250ml/

En dat door me voedingswater heen te mikken zodat het z.s.m. opgenomen kan worden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

cal mag is snel.

 

anders los je 100 gram maerl kalk op in 500 ml appelazijn (pas op gaat schuimen). Kom je rond een ec van 14 uit.

 

Dit kun je met behulp van de ec meter aan je gietwater toevoegen. DE PH bij mij was 7 op t eind.

 

groetjes Mitsz

Share this post


Link to post
Share on other sites

En is dit niet een snelle oplossing?; http://www.tuinland....ostyle-az-kalk/

Deze zit hier namelijk om de hoek en kan ik zo ophalen en dan vanavond als de lamp aangaat direct toevoegen.

Iemand die hier uitsluitsel over kan geven?

ja zoiets gebruik ik, lijkt mij zelfde spul
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is het niet een blokkade in plaats van een tekort?

Als je kraanwater gebruikt en een volledige voedingslijn en nieuwe aarde, dan lijkt het me sterk dat je een tekort zou hebben.

Een blokkade ligt veel meer voor de hand.

Dat kan bijvoorbeeld komen doordat de aarde te nat is of dat de ph erg uit koers ligt.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is het niet een blokkade in plaats van een tekort?

Als je kraanwater gebruikt en een volledige voedingslijn en nieuwe aarde, dan lijkt het me sterk dat je een tekort zou hebben.

Een blokkade ligt veel meer voor de hand.

Dat kan bijvoorbeeld komen doordat de aarde te nat is of dat de ph erg uit koers ligt.

 

Kweek (voor het eerst) op een light mix (gold label), weet niet als daar kalk / calcium in zit (ook niet op gelet),

las op de site van sannie's dat de kalkbuffer in week 4 a 5 van de bloei op is en zit nu net in begin week 5 dus dat lijkt mij aanneembaar.

Kweekte hiervoor altijd buiten met exact dezelfde voeding alleen dan op potgrond van de tuinland en nooit dit probleem ondervonden,

misschien dat het verschil in de grondsoort zit. Ph meet ik niet omdat dit volgens Plagron zelf niet nodig is met deze voeding.

Aarde is zeker niet te nat, til de schalen waar de smart pots in staan met regelmaat op om het gewicht te voelen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

deze tip heb ik gevonden.....

 

Om een calciumtekort te corrigeren: neem ongeveer 4 liter water met 15 ml citroensap. Voeg 6 eetlepels beendermeel toe, roer goed en kook het met deksel op de pan ongeveer 30 minuten zodat het oplost. Laat het afkoelen. Misschien is het niet helemaal opgelost, maar dat is niet erg. Geef elke plant ongeveer een liter van deze oplossing. Herhaal de behandeling na drie tot vijf dagen. Beendermeel bevat veel calcium en fosfor.

bron:http://nl.wikihow.com/Tomaten-kweken

 

zelf nooit een Ca tekort gehad, ik weet dus niet of dit werkt.

 

succes

gr. CannaDanny

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zojuist de kalk opgehaald, de aangegeven dosering was 0.5 kg. per 10m2.

Ga ervan uit dat mijn 5 smartpots van 26L samen +- 0.5m2 zijn en daarmee kwam ik uit op 25 gr. dus

inmiddels 5 gr. per pot toegevoegd en voedingswater eroverheen gemikt.

Nu komende dagen afwachten en hopelijk snel verbetering.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...