Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  

Recommended Posts

Hoi Wietforum,

 

Ik ben van plan om volgende week mijn eerste zaadjes te kopen en heb me wat erover ingelezen. Nu las ik dat de zaadjes moeten ontkiemen op een vochtig tot natte ondergrond en dat de luchtvochtigheid behoorlijk hoog moet zijn. Nu is mijn vraag : Kan ik niet gewoon het potje in de badkamer zetten om ze te laten ontkiemen? Of is dat te vochtig?

 

Alvast bedankt! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom google je niet gewoon? Er zijn een paar manieren en als je die bekijkt hoef je niet eens dit onnodige topic te openen.

 

1. Pak twee watjes ( om bijv. make up mee af te halen)

2. Maak beide watjes nat.

3. Leg de zaden op het watje, en het tweede watje erop.

4. Leg dit in een schaaltje met een heel dun laagje water erin.

 

Klaarrrrrr

Share this post


Link to post
Share on other sites

glas lauw water

zaadjes er in

volgende dag tussen 2 natte papiertjes in boterhamzakje

dan in de grond

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

glaasje water 3% waterstofperoxide en het water warm ( 20 graden) houden, 2 dagen later klaar voor de potjes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geen onzin.

 

Principe is dat het schilletje open gaat en soms zijn die te hard vandaar tussen de watten anders kan je na een week of 2 je niet ontkiemde zaadje tussen je aarde vandaan halen.

 

Ik doe ze in een bekertje huiskamer temp water op een donkere plek. De volgende ochtend geef je een tikje tegen het drijvende zaadje, zodra deze naar beneden zinkt leg je deze 24 uur tussen natte watjes, gewoon 2 watjes pakken op een schoteltje, zaadje ertussen en dan onder de kraan, watjes vasthouden en overige water van schoteltje af laten lekken. Zet 24 uur op een donkere plek, je zult een worteltje zien...

 

Verder proces is inzaaien.

 

Maar oldskool werkt ook hoor, gewoon direct in de vochtige aarde drukken...

 

Ik zie nu ineens dat dat je vraag helemaal niet is..

 

Niet druk maken om de plaats van ontkieming, ik kom dan wel uit de outdoor sectie maar luvhtvocht etc gehalte zou ik me in het begin niet echt druk om maken, pas als het plantjes zijn onder hps bv..

Share this post


Link to post
Share on other sites

nouja om dan toch op DE vraag te reageren; de badkamer is geschikt voor schimmeltjes; ik zou ze daar niet laten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewoon simpel en effectief houden.

Petrischaaltje met watten erin, watten goed nat maken, zaden erop leggen en vervolgens de zaden één keer per dag licht bespuiten met een plantenspuit om de luchtvochtigheid hoog te houden, ik neem aan dat jouw badkamer niet gedurende de dag een hoge luchtvochtigheid heeft.

Licht heeft totaal geen effect op het ontkiemingsproces en probeer zo min mogelijk met je handen aan de zaden te zitten om ervoor te zorgen dat de meeste zaden uitkomen er zullen er altijd wel een paar niet uitkomen. Tussen 3 en 7 dagen zou het zaadvlies openbreken en het worteltje tevoorschijn komen, anders is het zaad steriel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...