Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Byte_Me

early girl nog niet klaar ???

Recommended Posts

Ik heb op mn balkonnetje wat early girl planten staan. volgens de beschrijving hadden deze begin september al oogstklaar moeten zijn, maar ik de topjes beginnen zich nu pas een beetje te ontwikkelen. Vandaag zag ik voor het eerst wat kristalletjes op de bladeren rond de toppen. Zou deze vertraagde bloei ermee te maken kunnen hebben dat het te licht was? Ik woon in Eindhoven, en het is hier 's nachts nog altijd behoorlijk licht door alle straatverlichting. Ik heb de plantjes ook niet echt bijgesnoeid, daar heb ik nu wel spijt van. ze zijn echt behoorlijk groot (bijna 2 meter), met erg veel (~30) zijtakken, en ze staan in emmers van 12l. Ik geef ze wel goede voeding: aquariumwater met terra flores bloei.

 

ff wat plaatjes:

 

overzicht vd hele plant

overzicht.jpg

 

zijtak

zijtak.jpg

 

top

top.jpg

 

close up top

kristallen.jpg

 

Zou ik nog kunnen beginnen met het toevoegen van PK13/14? Dat wordt aangegeven op de fles terra flores, maar ik weet niet of het daar al te laat voor is. Hoelang denken jullie dat ik de planten nog moet laten bloeien voor het oogsten? andere tips?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja je kunt nu beginnen met het geven van de pk 13/14. Je toppen moeten nog lang staan zo te zien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zie dat je ze voor het raam hebt staan dit zou kunnen zorgen voor problemen. Omdat er licht van binnen naar buiten schijnt en zo dus op de plant terechtkomt en je zo de lichtcyclus verlengd waardoor de plant niet erg hard bloeit. Dit zou ook kunnen liggen aan de straat verlichting zoals je al zei.

 

kwekeling...

Share this post


Link to post
Share on other sites

het kan niet van binnenlicht komen, want het licht is vrijwel nooit aan op die kamers (zijn slaapkamers).

 

morgen maar even een flesje pk13/14 halen

 

hoelang nog voordat ik kan oogsten, schatten jullie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

OK, net een flesje PK13-14 gehaald, die ga ik dan toevoegen over 5 weken, met steeds een hogere dosis.

 

week1: 3 ml/10l

week2: 6

week3: 9

week4: 12

week5: 15

 

terwijl ik ondertussen ook gewoon de bloeivoeding blijf toevoegen.

 

en dan de laatste week geen voeding toevoegen, alleen zuiver water.

 

klopt dit zo'n beetje?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb trouwens nog een vraagje. ik heb voor de zomer van alle planten (kwamen van zaadjes) een stek genomen en in bloei gezet, om zo het geslacht te kunnen bepalen. vervolgens heb ik ze maar lekker door laten bloeien in mijn kleine kweekkasje, om zo zaadjes te krijgen, voor volgens jaar. het rare is dat nou zowel de mannetjes als de vrouwtjes zaadjes krijgen. is dit normaal, kan ik beide type zaadjes gebruiken? ik meen me namelijk te herinneren dat ik ooit iets heb gelezen over hermafrodiete plantjes, en dat de zaadjes daarvan ook weer grote kans hebben hermafrodiete plantjes op te leveren die heel je oogst kunnen verneuken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok, weer een vraag:

 

ik lees dat veel mensen hun planten nu naar binnen halen, of alvast gaan oogsten. nu hebben mijn planten zeker nog wat tijd nodig om te bloeien. zal ik ze:

 

- 's nachts naar binnen halen, en overdag buiten zetten

- gewoon binnen zetten

- gewoon buiten laten staan

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb geen hok, en ook geen kweeklamp. dus binnen zou betekenen voor het raam. ik denk dat ik ze maar buiten laat staan. het is buitenwiet, dus het zal toch wel tegen de nachtelijke koude kunnen (zolang het nog niet vriest)?

Share this post


Link to post
Share on other sites

het weer zit gelukkig nog behoorlijk mee, lekker veel zon nog voor de tijd van het jaar.

de planten bloeien in ieder geval goed door. nog een fotootje:

2028.jpg

je kunt nu van dag tot dag echt steeds meer witte kristallen op de plant zien :verrygood

wat denken jullie, nog een maandje?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zijn het zaadplanten? Als dat he tgeval is en ze van High quality seeds zijn dan heb je misschien helemaal geen early girls . Ik ken iemand die ze vorige jaar ook had ,dit waren ook laatbloeiers .

 

Wanneer je goed kunt ventileren ,en je kunt zorgen voor voldoende zonlicht ,dan denk ik dat ze binnen achter het raam toch nog beter af zijn dan buiten straks als het weer koud wordt . Op dit moment is het nog wel goed weer ,maar dat kan elk moment weer omslaan .

Share this post


Link to post
Share on other sites

zijn zaadplanten van alien growshop.

 

ik kan ze op het zuiden achter aan raam zetten, maar waarvoor heb ik goede ventilatie nodig? want dat is in de woonkamer, en in november wil ik geen raam openzettten. en een wietlucht vindik niet erg.

 

eventueel zou ik 's nachts het raam open kunnen zetten, als ik zelf op bed lig.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Omdat een snelgroeiende plant als cannabis dat om meerdere redenen nodig heeft.

Luchtverversing dus . Lucht bevat één van de belangrijkste voedingsstoffen voor de plant , CO2 !!! Een plant in een luchtdicht hok zou helemaal niks meer doen en afsterven,om maar eens het extreme uiterste te nemen.

 

Je kunt ook een ventilator plaatsen zonder je ramen open te doen, toch ?

Edited by atmosphere

Share this post


Link to post
Share on other sites

er beginnen nu erg veel gele bladeren aan de planten te komen, maar dat zal wel zo horen, denk ik. verder merk ik dat ik nog maar weinig water hoef te geven. komt natuurlijk doordat het niet meer zo warm is, maar krijgen de planten dan nog wel voldoende voedingsstoffen binnen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok, weer wat fotootjes. de toppen beginnen nu duidelijk wat bruiner te kleuren:

bruinedraadjes.jpg

ik begin me wel steeds meer zorgen te maken om het weer, maar goed, ze staan nog enigszins beschut op mijn balkon. het weer werkt ook nog behoorlijk goed mee, maar dat zal wel elk moment kunnen zijn afgelopen. helaas kan ik niet zien welke kleur de trichomes hebben, maar ik laat ze voorlopig nog staan, zolang het weer het toelaat.

 

en hier een fotootje van mijn zaadplantje:

zaadplant.jpg

ondanks het kleine formaat (~30cm) zitten er toch zeker 50 zaden in. genoeg dus voor volgens jaar. hoe weet je wanneer de zaden klaar zijn?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je vrouwlijke plant moet zo te zien echt nog een tijd staan, de mannelijke weet ik niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De zaden zijn rijp als ze een donkere kleur hebben . De wit-lichtgeel achtige zaden zijn niet geheel rijp , ze zijn dan ook nog niet /hard stevig genoeg .

 

Maar rijpe zaden garanderen niet dat het goede zijn helaas , soms ontkiemen ze simpelweg niet .

Share this post


Link to post
Share on other sites

weer wat fotootjes:

wiet2038.jpg

wiet2039.jpg

het ziet er weer wat witter uit :verrygood

 

het begint er nu ook echt wat meer als wiet uit te zien, dus het zal wel goedgaan. een van de planten begint ook veel van zijn grote bladeren te verliezen. die haal ik er tussen uit zodra ze verkleuren of dode punten krijgen. kan iemand een prognose doen over het aantal weken dat ze nog moeten staan? (en misschien even uitleggen waar ze dat aan zien, dan leer ik er wat van)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zie ik nou beginnende toprot bovenaan je top? Of lijkt dat maar zo? :verrygood

nee, lijkt maar zo. op het oog kan ik niets vreemds ontdekken, dus het moet aan de foto liggen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...