Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

scrom

Eerste Keer Guerilla

Recommended Posts

Ik ben al bezig met plannen voor dit jaar, heb wat spots gevonden verspreid in mijn woonplaats, onderandere in het bos, alleen het bos hier is redelijk vierkant opgezet, met daar tussen looppaden, dus er zijn weinig open plekken voor de zon...

 

Er is ook nog een oud, verbrand, verlaten huis, ziet er nogal eng uit, er spelen vaak kinderen, niet geheel verantwoord ookal zullen ze niet weten wat voor planten het zijn haha.

 

Zit er ook aan te denken om tussen een maisveld te planten alleen het lijkt mij dat de boer daar regelmatig een kijkje neemt om zijn maisplanten te controleren poef weg zijn mijn planten en heeft de boer wat extras :o

 

Is dit nou echt worst case scenario waar ik aan denk en zal het allemaal wel mee vallen?

Het gaat om 15 x enemy of the state

 

Ps. Klopt het trouwens dat als ik thuis de plantjes laat ontkiemen en alvast voor laat groeien dat ze dan meer kans op overleven hebben in de natuur en groter worden?

 

Alle tips zijn welkom!

Edited by scrom

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey scrom als ik het goed lees heb je dus helemaal geen plek, je weet overal zeker dat je planten het niet gaan redden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier in het bos sowieso niet, daar moet ik iets anders voor verzinnen, maar t gaat meer om het maisveld en verlaten huis, de grond daar is goed, groeide vorig jaar veel brandnetels en een vriend van mij had daar ookal eerder plantjes neer gzet met succes haha

En het is het proberen waard, ik verwacht niet dat de eerste keer helemaal goed gaat

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zit er ook aan te denken om tussen een maisveld te planten alleen het lijkt mij dat de boer daar regelmatig een kijkje neemt om zijn maisplanten te controleren poef weg zijn mijn planten en heeft de boer wat extras :o

 

Das wel het minste wat je voor die boer kan terugdoen dan. Ik zou niet iemand anders eigendom en bedrijf financiële schade toebrengen voor je eigen uit de hand gelopen hobby ;)

 

Dus de beste plek lijkt me dat verlaten huis dan, probeer daar wel een plekje met wat zon dat toch nog een beetje beschut is te vinden. En persoonlijk zou ik je zaadjes thuis al ontkiemen, dan weet je namelijk zeker dat ze allemaal uitgekomen zijn en zijn ze ook al wat sterker als je ze daar plant.

Brandnetels op de plek betekent alleen dat de ph er goed is maar zegt voor de rest niet veel over de voedingswaarde van de grond. Dus probeer zelf als het kan de grond nog een klein beetje te verrijken met wat mest dat kan al een boel helpen als de grond arm is.

 

Speur trouwens ook eens je omgeving af met google maps of bing maps daarmee kan je sneller goeie kweekspots vinden, dan kan je later zelf naar die plekken gaan kijken of het net zo goed is als dat het er op internet uitzag :yummy:

 

Wat ook misschien nog kan helpen is andere guerillatopics doorlezen om te kijken wat je medekwekers hebben bedacht.

 

Hopelijk heb je hier wat aan! Veel plezier met de voorbereidingen en de kweek,

 

KushCommander

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks kushcommander, aan zulke tips heb ik wat haha

 

Ik ben al bezig met ontkiemen alleen ben er achter gekomen dat de tempratuur thuis te laag ligt, momenteel 19°... Moet even aan kijken wat de zaadjes doen heb er nu 3 gebruikt, en anders moet ik even paar weken wachten tot het wat warmer is

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je zou een propagator kunnen gebruiken:

http://www.sanniesshop.com/wiet-zaad-propagator.html

 

In deze (shoutout naar sannie :likken:) zitten al lampjes die ervoor zorgen dat de temperatuur hoog genoeg is en ze zorgen ook nog eens voor wat extra licht.

Ik weet niet of die van sannie de beste is maar voor 15 euro heb je dan iniedergeval optimale omstandigheden voor je zaadjes.

Nog een voordeel van een propagator is dat je de luchtvochtigheid er hoog kan houden, 70% of hoger het liefst.

 

Maar ik zou nu nog even wachten met ontkiemen tot de lente wat merkbaarder aanbreekt anders overleven ze buiten minder goed. Probeer ze zo rond midden a eind mei als kleine plantjes van zo'n 10 cm te planten op je guerillaplek. Als ze 10 cm groot zijn hebben ze meer kans om te overleven, maar nog steeds wel oppassen met het plaatselijke wildleven en misschien er wat gaas omheenzetten als het even kan.

 

Grondverbeteren zou je nu al mee kunnen beginnen, als de grond erg arm is kan je er al wat kippenmest doorheen mengen al heeft de mest nog wel wat tijd nodig om opgenomen te worden door de grond.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat een uitvinding! Die binnnenkort maar even bestellen haha, enig idee hoelang de batterijen die er in gaan het vol houden?

 

Eerst nog paar spots vinden voordat ik aan de slag ga met de grond, werkt anders niet zo handig haha

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wiet61

gewoon zaadjes in een potje doen met water ,en weg zetten binnen ,bijv bij een verwarmings ketel ,waar de tempratuur regelmatig is en niet te warm ,dan moet je eens kijken wat ze kiemen ,je hebt zo,n ding niet echt nodig .

Wel donker wegzetten ,tenminste dat doe ik ,bij mijn kiemen ze zo binnen drie dagen ,nog het beste kan je zo,n grote progator kopen waar je de warmte in kan regelen ,dat is goed voor te kiemen en op te kweken ,een lampje erboven en gaan met de banaan .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat een uitvinding! Die binnnenkort maar even bestellen haha, enig idee hoelang de batterijen die er in gaan het vol houden?

 

Eerst nog paar spots vinden voordat ik aan de slag ga met de grond, werkt anders niet zo handig haha

 

Nou ja uitvinding... Het is niets anders als een ieniemienie aquarium :whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou er niet opgekomen zijn haha, maar de zaadjes die ik nu heb gebruikt om te proberen zijn nog niet uit gekomen, kan ik diezelfde zaadjes nog een meer proberen uit te laten kiemen maar dan op een andere manier bijvoorbeeld in zo'n propagator?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kraken wil ook wel eens helpen. (Als de schil heel erg hard is)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...