Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

limbogrower

Eerste Keer Guerilla Van Tinus & Limbogrower

Recommended Posts

voorgroeien op de spot doe ik met mijn gepatenteerde koperen voorgroei tafel :shifty:

 

als je op de spot wilt voorgroeien is dat een leuke optie om eens naar te kijken.

dan heb je tenminste geen uitval door slakken en staan je plantjes gewoon veilig voor al het ongedierte

 

greetz,

lufthegreenstuif

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wiet61

voorgroeien op de spot doe ik met mijn gepatenteerde koperen voorgroei tafel :shifty:

 

als je op de spot wilt voorgroeien is dat een leuke optie om eens naar te kijken.

dan heb je tenminste geen uitval door slakken en staan je plantjes gewoon veilig voor al het ongedierte

 

greetz,

lufthegreenstuif

 

Naar dat idee moet ik ook eens gaan kijken ,elke dag met dozen vol plantjes slepen zie ik ook niet zitten ,dat is allemaal risico dat ze je kunnen pakken .

Share this post


Link to post
Share on other sites

het werkt goed hoor, een stuk gaas en een paar koperen buizen als tafelpoten en je bent klaar.

een paar vuilniszakken eronder tegen het onkruid en nog een hek erom tegen herten/konijnen

 

greetz,

lufthegreenstuf

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik gebruik(te) wel eens camping bedjes om daar op voor te groeien. Even een netje er over spannen en klaar.

Als je slim bent kun je ook makkelijk een waterbakje creëren tegen uitdroging. Maar dit werkte wel goed toen..

Er kunnen zo'n 12 trainers op per bedje = 480 plantjes.

Zo'n bedje kostte mij €30/ 35. Super sterk en ligt van gewicht. Ook erg compact met vervoer.

 

 

Slechte foto (van het opruimen) kon even geen betere vinden. Maar geeft een idee.

gallery_19927_15210_1739.jpg

Edited by HighLife

Share this post


Link to post
Share on other sites

@greenstuff ziet er goed uit die tafel.

Zoiets moet ik me ook maken op de spot. Ik kan wel thuis voorgroeien maar ik kan niet naar iedere spot met een doos of zak plantjes gaan.

Dus dit is best een goed plan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ highlife een camping bedje heb ik hier nog staan wat niet meer gebruikt word is alleen blaauw van kleur valt wel goed op tussen het groen maar kan het wel nog altijd camoufleren.

Maar is voor mijn doel denk ik wat aan de grote kant. Heb nog even om iets te verzinnen.

Ga er zowiezo een paar thuis in de tuin voorgroeien en op 2 spots denk ik dat ik ze gewoon in de grond stop ergens begin mei ligt aan het weer.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo allemaal

 

Even een update van hier,

 

We hebben niet stil gezeten de laatste tijd zijn druk bezig geweest. We zijn toch eerder begonnen dan gepland konden niet meer wachten

We hebben 50 zaadjes laten ontkiemen op 15 april. Hier zijn 49 plantjes uitgekomen :D

Ze staan hier in de tuin lekker van de zon te genieten. We zijn van plan ze uit te zetten als ze mooi geworteld zijn.

 

limbogrower

 

 

limbogrower

De andere 62 zaadjes gaan we hierna ontkiemen. Ik had 12 zaadjes extra gekregen dus hebben we er een paar extra.

 

We hebben nog een kleine extra spot gevonden hier kunnen max. 5 planten maar is wel een vrij onbereikbare plek je moet door

het water om er te komen. De grond is hier zeer goed ligt vlak bij het water ideaal. Ben er alleen een wild zwijn tegen gekomen

stond op 10 meter van me af, was blij dat hij omdraaide B) maar dit was vlak bij de spot. Zal er goed gaas moeten gaan spannen.

 

 

limbogrower

 

 

We hebben gisteren nog de laatste spullen naar onze eerste 2 spots gebracht. Wat zakken grond voor als we gaan planten,

4 x 5 liter vaatjes voor water er is water in de buurt te halen. Hebben de brandnetels weggehaald rond de gaten.

En de eerste 2 test plantjes gezet. :tu

Let niet op het gaas had dit onderweg gevonden. Ons eigen gaas paste nu niet meer in de tas.

 

limbogrower

 

Dit was het voor deze keer laat het goed weer nu maar komen

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wiet61

Mooie spot Limbogrower ,ik volg je ,dan kan ik ook nog wat leren hoe het moet . :likken:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik volg je ook zeker! ik ga dit jaar ook beginnen! met ongeveer 12 planten en een stel auto flowers!

puur om ervaring op te doen!

 

en ik ga een stel auto flowers het hele jaar door binnen kweken!

 

succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey daar

 

Weer even een update erg druk geweest deze maand was 2 weken op vakantie dus weinig aan de g-grow gedaan. We hadden op 5 mei 45 stuks uitgezet op 2 spots. 3 planten per gat gedaan gaas erom heen maar de slakken ernstig onderschat.

We hadden al het onkruid rond de planten weg gehaald en wat koffiedik gestrooid maar dit bleek niet voldoende.

Toen we na 2.5 week gingen checken stonden nog maar een paar steeltjes zonder blaadjes de meeste waren toch eerst nog gegroeid en dan helemaal kaal gevreten. Een wijze les geleerd. De overige zaadjes hebben we op 8 mei ontkiemd deze gaan zsm naar de spots. We hebben er nog 64 over.

 

 

Een stuk minder dan gepland dus heb nog maar wat zaadjes en stekjes bijgehaald.

We hebben 5 x amnesia auto xxl van hy seeds en

5 x amnesia stekjes besteld.

 

 

Heb ook geen foto's van de aangevreten planten gemaakt zag er niet fraai uit op de spot.

We gaan het nu iig goed aanpakken die slakken.

Met korrels en ringen met vaseline en zout.

 

 

Tot de volgende keer

Greetz

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wiet61

Je moet zorgen dat je er wekelijks naar toe gaat ,zeker als je beginnend kweker bent buiten ,het vergt veel van je ,en je moet veel doen ,mijn tip koop goede korrel die waterbestendig zijn ,in belgie kan je ze kopen ,wel duur 12,50 euro ongeveer voor een bus ,wel zeer goed spul ,en je doet er redelijk lang mee .http://www.tuinadvies.be/tuinwinkel/product/5

 

Een link voor je .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thxs voor de tip had al ergens in jou topic gelezen over deze korrels wou eigenlijk vandaag escargo halen bij aveve maar zal deze gaan halen.

Tja ik weet dat ik er in het begin ook vaker heen

 

Oeps...

 

Ik weet dat ik er vaker heen moet gaan de brandnetels zijn heftig gegroeid in 2.5 week word dus nog flink snoeien. We gaan ook weer goed aan de slag vandaag nu.

Gr.

Share this post


Link to post
Share on other sites

We hebben weer een hoop werk verricht de laatste 3 dagen. De eerste 2 spots zijn klaar voor de 2e keer geplant en nu hebben we er alles aan gedaan on de slakken niet nog eens alles te laten opeten.

 

Spot 1 staan 19 planten verspreid over 9 gaten hier staan old farmers, de herijauna en wildsuper 07

We hebben nu flink slakkenkorrels gestrooid en om iedere plant en potje met vaseline ingesmeerd met zout erover.En al het onkruid flink terug gesnoeid.

Dit zou hopelijk genoeg moeten zijn om de snails de baas te zijn.

 

Spot 2 staan 26 planten verdeeld over 7 gaten deze gaten zijn veel groter dan spot 1 dus hier hebben we er wat meer gezet.

Alles hetzelfde gedaan als op spot 1 kwa beveiliging.

 

Ik heb foto's maar de post ik zsm moerbei nog op de computer zetten.

 

Nu voor volgende week staan de volgende 2 spots in de planning hiervoor heb ik geen zaad meer dus er staan nu 20 stekken in de tuin lekker van het zonnetje te genieten zodat ze wat kunnen groeien en dan eind volgende week naar de spots.

 

Fijn weekend ga lekker chille met een pafke

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_44321_17998_2525144.jpg

gallery_44321_17998_285941.jpg gallery_44321_18093_522862.jpg

 

gallery_44321_17998_2525144.jpg

gallery_44321_17998_285941.jpg gallery_44321_18093_522862.jpg

 

Dit was ff een test het is me gelukt de foto's goed erop te krijgen nu alleen nog een spatie overal tussen. Maar ik begin het te leren ☺

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_44321_17998_285941.jpg,

 

gallery_44321_17998_1804173.jpg

 

gallery_44321_17998_2327696.jpg

gallery_44321_17998_1798535.jpg

 

gallery_44321_17998_1897694.jpg

 

gallery_44321_17998_1924193.jpg

 

gallery_44321_17998_2707919.jpg

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thxs voor de tip had al ergens in jou topic gelezen over deze korrels wou eigenlijk vandaag escargo halen bij aveve maar zal deze gaan halen.

 

en welke korrels zijn het nu geworden?

deze lijken namelijk heel erg veel op de groene korrels van escargo?

als dat zo is moet je zo snel mogelijk andere en betere korrels gaan strooien.

het liefst regen vaste korrels met metaldehyde want deze korrels die je nu hebt zijn niet goed tegen de regen.

zelfs als je ze in bakjes doet en uit de regen houd lossen deze korrels sneller op dan dat je ze opnieuw kunt strooien.

die korrels van bayer in de kartonnen verpakking is dezelfde ellende.

je hebt echt die met metaldehyde nodig, helaas worden ze vanaf juni niet meer in de winkel verkocht.

maar wat wiet61 al in 2 zinnen zei; even de grens over en zijn korrels aanschaffen want dat is zeker

geen overbodige luxe in de guerrillawereld

 

greetz,

lufthgreenstuf

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wiet61

Inderdaad Luftthegreenstuf ,heel belangrijk goede slakkenkorrels ,het kost wat meer 12,50 voor zo,n bus ,maar je doet er bijna heel het seizoen mee ,alle slakken gaan kapot ,en dat moet natuurlijk ,ik zit in een slakkengebied ,geen een palnt word opgevreten door die dingen ,goede korrels zijn een must .

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ ltgs je had het goed gezien zijn idd de korrels van ecostyle mah ik had ff geen andere keus beter dit dan nix.

Heb gisteren die andere korrels besteld in België samen met nog wat rollen kopertape waren in de aanbieding 4 meter voor 3,50

Groeten

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wiet61

@ ltgs je had het goed gezien zijn idd de korrels van ecostyle mah ik had ff geen andere keus beter dit dan nix.

Heb gisteren die andere korrels besteld in België samen met nog wat rollen kopertape waren in de aanbieding 4 meter voor 3,50

Groeten

 

Limbo ,in belgie is alles goedkoper .

Share this post


Link to post
Share on other sites

smeer de stam van je plant in met wat neem olie. de hele omgeving ook. vinden ze helemaal niks.

 

knoflookolie werkt ook goed.

Edited by Mitsz van der Kamp
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ wiet61 ik weet dat in België meestal alles goedkoper is ga er ook tanken.Ik hoop dat die korrels dinsdag hier heb kan ik meteen gaan strooien tot die tijd ga ik ook niet naar de spots en hoop ik dat mijn potjes met zout de slakken weg houden.

 

@ Mitsz thxs voor de tips alleen knoflookolie werkt maar tot de volgende regenbui ben ik bang en ik kom niet te vaak op de spots. Neemolie zou ïk nog kunnen proberen maar ik denk dat ik ze nu wel klein krijg die slymie rakkers

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat is wel een mooie prijs zeg voor die kopertape. in de winkel kosten die rollen een tientje.

vind dat de kwaliteit van kopertape zo enorm achteruit is gegaan. het lijkt nu wel koperfolie.

het scheurt heel snel en het plakt aan alle kanten aan elkaar zodat het al kapot gaat als je het rolletje afrolt.

hebben anderen dit ook ondervonden? als je het vergelijkt met bijvoorbeeld 1 of 2 jaar geleden?

 

@ limbo, kun je het even laten weten of de kwaliteit uit belgië beter is?

 

greetz,

lufthegreenstuf

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb ook nog een rol kopertape liggen die heb ik gewoon bij conrad besteld.

maar nog niet gebruikt, heb nu nog geen sporen gevonden van slakken.

naald bomen vinden ze maar niks.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ greenstuff ik laat het je weten of de kopertape uit België goed is mijn bestelling is nog niet binnen dus nog ff wachten hoop toch dat het vandaag komt...

 

 

 

Mijn stekjes doen het goed in de tuin zijn klaar om verhuisd te worden, zijn mooi aangeslagen.

Ze gaan donderdag na de spots.

 

Groeten

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat is wel een mooie prijs zeg voor die kopertape. in de winkel kosten die rollen een tientje.

vind dat de kwaliteit van kopertape zo enorm achteruit is gegaan. het lijkt nu wel koperfolie.

het scheurt heel snel en het plakt aan alle kanten aan elkaar zodat het al kapot gaat als je het rolletje afrolt.

hebben anderen dit ook ondervonden? als je het vergelijkt met bijvoorbeeld 1 of 2 jaar geleden?

 

@ limbo, kun je het even laten weten of de kwaliteit uit belgië beter is?

 

greetz,

lufthegreenstuf

 

Die indruk had ik inderdaad ook. Alles wordt toch duurder en gaat minder lang mee tegenwoordig? We zijn niet voor niets een consumptie maatschappij :whistle:

 

Die uit België zijn niet anders hoor kan ik je vertellen. Heb er laats nog rollen besteld..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...