Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
kenc

Stroom verbruik meten

Recommended Posts

Koop bij Conrad een Kw meter. kan je precies zien wat hij verbruikt heeft in de hele kweek periode.

Gewoon in stopkontact steken en je travokast op aansluiten.

Naam: Energy check 3000, Bestelnummer : 125319-08

 

Is idiaal apparaatje voor maar € 25,- excl. verzendkosten. :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is toevallig , ik heb vandaag metingen met een dergelijk apparaat verricht maar dan met als doel het opgenomen vermogen van een 400 watt HPS lamp met VSA te meten .

 

Tot m'n verbazing ontwikkelde het setje ruim 500 watt aan vermogen , terwijl ik 400 watt had verwacht . Ik vraag me af of dat voor alle '400' watters opgaat . Zo ja dan ben ik in het verleden steeds van verkeerde waardes uitgegaan bij het uitrekenen van de totale verlichtingkosten. Ik ga dus nog eens wat andere setjes nameten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dus meer vermogen uit je 400Watt lamp ? das niet verkeerd toch, ook meer lichtopbrengst dus.

Daarom zo fijn met dit apparaat aan het einde van je kweek precies weten wat de totale kosten van je verbruik van je lampen is geweest.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dus meer vermogen uit je 400Watt lamp ? das niet verkeerd toch, ook meer lichtopbrengst dus.

Daarom zo fijn met dit apparaat aan het einde van je kweek precies weten wat de totale kosten van je verbruik van je lampen is geweest.

volgens mij is het exacte bedrag nooit goed te achterhalen omdat je behalve voor de stroom ook een variabel bedrag betaald aan infrastructuur kosten (leveringskosten/transportkosten). Maar het is een indicatie van je gebruik.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dus meer vermogen uit je 400Watt lamp ? das niet verkeerd toch, ook meer lichtopbrengst dus.

Daarom zo fijn met dit apparaat aan het einde van je kweek precies weten wat de totale kosten van je verbruik van je lampen is geweest.

dat die lamp 500 watt gebruikt wil nog niet zeggen dat ie 500 watt licht levert, een deel wordt bv ook in warmte omgezet.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dat is toevallig  , ik heb vandaag  metingen met een dergelijk apparaat verricht maar dan met als doel het opgenomen vermogen van een 400 watt HPS lamp met VSA te meten .

 

Tot m'n verbazing ontwikkelde het setje ruim 500 watt aan vermogen , terwijl ik 400 watt had verwacht .  Ik vraag me af of dat voor alle  '400' watters opgaat . Zo ja dan ben ik in het verleden steeds van verkeerde waardes uitgegaan bij het uitrekenen van de totale verlichtingkosten.  Ik ga dus nog eens wat andere setjes nameten.

Het is wel normaal dat een vsa vermogen opneemt (hij wordt heet)....alleen 100 watt, bij een 400 watt armatuur is wel erg veel......ik dacht dat het normaal iets was 12% van het lampvermogen....misschien een oud armatuur of één of ander goedkoop Pools armatuur.

Dit is met alle lampen die een vsa hebben....tl 36 watt -> opgenomen vermogen is +/- 42 watt, bij een goed (bv. Philips) armatuur, bij een oud of goedkoop armatuur kan dit nog meer zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze hebben daar nog wel wat meer verschillende type van.

Die meten meer verschillende waardes en hebben ook iets meer cappacieteit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar we kunnen voor 400 Watt lampen blijkbaar niet simpelweg 400 watt als gegeven nemen voor berekening van de totaal kosten, of voor het bepalen van het aantal lampen dat je op 1 groep kunt aansluiten .

 

De VSA's die ik tot nu toe heb gezien werden allemaal behoorlijk heet , behalve de elektronische. Ik denk dat 100 Watt extra voor een 400 watt lamp heel normaal is ,ook bij goede merken .

Share this post


Link to post
Share on other sites
Maar we kunnen voor 400 Watt lampen blijkbaar niet simpelweg 400 watt als gegeven nemen voor berekening van de totaal kosten, of voor het bepalen van het aantal lampen dat je op 1 groep kunt aansluiten .

 

De VSA's die ik tot nu toe heb gezien werden allemaal behoorlijk heet , behalve de elektronische. Ik denk dat 100 Watt extra voor een 400 watt lamp heel normaal is ,ook bij goede merken .

ok

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...