Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  

Recommended Posts

Klopt maar is best moeilijk als je mrt een maatbeker werkt.

 

F een update want gaat volgens mij niet goed met de plantjes: de bladverkleuring houd aan en zou echt niet weten wat precies het probleem is.

 

gallery_42649_17897_319612.jpg

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik weet niet of jullie het kunnen zien maar sinds een paar dagen heb ik ook last van bladeren waar happen/stukken uit zijn. Zelfs bij nieuw blad zoals je misschien kunt zien op de foto.

 

Ik heb nu dus 2 problemen op het moment en dat zijn:

 

-(Beginnende) gele bladeren onderaan de planten.

-Happen/stukken uit de bladeren. Zelfs bij nieuw blad.

 

Graag jullie hulp want ik wil in dit stadium geen verkeerde beslissingen nemen.

 

Heb nog geen bloei gespot, nu bijna 2 weken 12/12.

 

gallery_42649_17897_313450.jpg

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weer een update:

 

Op het moment is de lv rond de 30 a 40%, het is dus echt waar dat deze hoger word naar mate de plantjes groeien.

De temperatuur is tussen de 27 en 30 graden. Maar niet meer dan 30.

 

De eerste bloeihaartjes zijn gisteren verschenen dus ik neem aan dat nu alle plantjes waar deze haartjes verschijnen vrouwtjes zijn. Ik heb iig nergens balletjes gespot of iets dergelijks. Ik ben daar best wel blij mee want ik was echt bang dat het mannetjes zouden worden van de stress of eventueel een lichtlek.

 

Ik begin nu af te tellen en hoop dat het vanaf nu nog ongeveer 10 weken gaat duren eer ik kan gaan oogsten.

Normaal gesproken heb ik niet veel geduld haha maar zal nu wel moeten.

 

De aarde heb ik een beetje aangevuld want door de watergift is de grond behoorlijk ingezakt.

 

De grootste plant ia nu 40 a 45 cm. De kleinste rond de 20cm en dat is de sugar punch. Deze blijft behoorlijk klein moet ik zeggen maar ziet er verder wel super gezond uit. Bij de overige planten heb ik wat paarsachtige vertakkingen hier en daar maar de sp is mooi groen. Tijdens het ontkiemen vond ik ze al behoorlijk potent en de volgende kweek gaat zeker alleen met sannies zaadjes worden.

Van het weekend ga ik ook mijn maandvoorraad wiet inkopen doen in Amsterdam en dan ga ik zeker ergens een SP scoren. Ik weet niet eens hoe deze smaakt maar heb een paar kweekverslagen gelezen en het water loopt me uit de mond zo lekker klinkt dit wietje.

 

 

Hierbij wat foto's:

 

gallery_42649_17897_3432127.jpg

 

gallery_42649_17897_887514.jpg

 

gallery_42649_17897_5725025.jpg

 

Bij deze foto staat net de wind er op dus hij staat niet voor niets scheef ;)

 

gallery_42649_17897_4471479.jpg

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update begin week 2 zichtbare bloei:

 

Gisteren 3 planten een halve liter water met bacto gegeven, de kleinste 300 ml. De grootste rond de 800 ml. Ik geef ze nu om de dag water en op de dag dat ze water nodig hebben zie je ze al hangen. Misschien dat ik ze wat meer water moet geven.

 

Ik ben nog niet aan de bac bloei begonnen. Ik weet niet zeker of dit 3e week 12/12 moet of 3e week zichtbare bloei. Tot nu toe lijken ze niets nodig te hebben want ze staan er naar mijn mening heel mooi bij. Vandeweek dacht ik dat ik gek werd omdat het leek dat de bladeren ineens compacter leken te zijn geworden maar het ziet er gezond uit in ieder geval. Mooie groene kleuren en mooi topopbouw.

 

Hierbij wat foto's:

 

 

gallery_42649_17897_2866213.jpg

 

gallery_42649_17897_3751011.jpg

 

gallery_42649_17897_120050.jpg

 

Sugar Punch is zeer klein. Is een nakomertje maar gaat niet veel meer groeien. Dat is mijn schuld. Gewoon te vroeg op 12/12 gezet. Ik heb de toppen met een ty-wrap vast gezet zo dat ze niet gaan hangen vanwege het toppen in de groei.

 

gallery_42649_17897_677228.jpg

 

De grootste: 50 a 55cm

 

gallery_42649_17897_2988802.jpg

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heeft iemand enig idee hoe ik kan zien welke plant de Amnesia en welke de SLH zijn?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb afgelopen Zaterdag voor het eerst Bac Bloei aan de planten mee gegeven. Ik heb 1.5 ml Per liter toegevoegd maar op de fles staat 2 tot 3 ml geloof ik. Nou, die 1.5 ml is al meer dan genoeg voor de 1e x. Volgens mij willen ze daar bij BAC dat je plant gelijk sterft. Ik zag de volgense dag tekenen van overvoeding dus heb de plant maar even met rust gelaten.

De volgende x geef ik ze maar 1 ml zoals Sannies schema eigenlijk al zegt.

 

Nu wil ik het volgende gaan doen en een soort van eigen schema aanhouden maar ik weet niet of t slim is:

 

Woensdag Bacto + watergift

Donderdag niets

Vrijdag alleen water

Zaterdag niets

Zondag Bac Bloei 1ml of minder.

Maandag niets

Dinsdag alleen water

Woensdag Bacto + watergift.

Enz. Enz.

 

Is dit een goed schema tegen ondervoeding of is dit een te extreem schema die overvoeding gaat veroorzaken?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deze dosering geeft sannie aan i.c.m. zijn starterpakket.

De volgende doseringen worden geadviseerd wanneer Bac Bloei gebruikt wordt in combinatie met het starters pakket :

 

gallery_7203_206_22344.png

 

De doseringen starten bij week 3 bloei en zijn afhankelijk of de planten indica/hybride of sativa dominante planten zijn, dit is in kleur aangegeven in het schema

 

greetz sannie

 

Ik zou ze gewoon iedere dag water geven, 1 of 2 keer per week BAC bloei meegeven (afhankelijk van je planten) en 1 keer in de 14 dagen 0,5 gram (1 afgestreken lepeltje) bacto per liter.

 

Groeten Beaker :spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt, maar is dit schema gebaseerd vanaf de zichtbare bloei of vanaf de klok op 12/12?

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vanaf klok op 12/12, mits ze eerst een aantal weken op 18/6 hebben gestaan.

Als je met zaad op 12/12 start, geldt het vanaf start zichtbare bloei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt Beaker.

 

Hierbij nog wat foto's van vandaag.

 

Weet iemand wanneer de toppen echt aan gaan zwellen? Ik heb veel witte haren op mijn planten maar zie nog niet zo hele grote topjes.

 

 

gallery_42649_17897_6335524.jpg

 

gallery_42649_17897_5579451.jpg

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Planten gaan goed, zou ze alleen volgende keer wat meer tijd geven maar dat had je al aangegeven.

 

Wanneer ze zwellen ? Zal je wel merken :whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha, als ze maar zwellen toch ;)

 

Ja, heb ze te kort voorgegroeid omdat ik voor die tijd in mijn hoofd had dat deze wel stevig door zouden groeien en dat 3 weken 18/6 wel genoeg zou zijn. Ook had ik geen geduld maar ik weet nu dat ik ze de volgende keer meer tijd moet geven.

 

De volgende kweek zal ook met ongeveer 9 a 10 planten zijn zodat ik ze na een lange voorgroei periode kan gaan proberen te scroggen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...