Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  

Recommended Posts

Besproeien met lamp aan slaat totaal helemaal nergens op, dit doe je zodra de lampen uitgaan.... (als het echt niet kan zodra je lampen aangaan maar zal zeker gevolgen hebben op je blad)

 

Zoeizo besproei je je planten bijna of helemaal niet ( of het moeten stekken zijn die je net in een plug zet)

 

Ik besproei ze alleen in week 1/2/3 groei met anti spint/trips middel.....

 

Je planten moeten wortelen in de groei, dat doen ze een stuk minder met water op het blad en toplaag....

 

My 2 cents

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thank you Nismo84 _o_

 

Ik had al bijna de hoop opgegeven...

 

Zoeizo besproei je je planten bijna of helemaal niet ( of het moeten stekken zijn die je net in een plug zet)

 

Overigens niet helemaal 100% waar, er zijn wel redenen om je plant te besproeien. Plagron vita race bijvoorbeeld. Mag tot de 3e week bloei gebruikt worden en is bladvoeding. Volgens mij specifiek bedoelt om het aantal internodes te vermeerderen, maar dat zal ik moeten nakijken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@sativa: beter zoeken heb toch echt een afgerond kweekverslag op wf. wel uit de tijd dat ik nog een groentje was en jij waarschijnlijk nog een snotaap.

 

rook er nog steeds van :P .

 

 

keep em green :vape: en hou ze droog

Share this post


Link to post
Share on other sites

bladvoeding is no no voor mij....

 

Op tijd anticiperen

 

Ieder zijn ding ^_^

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, das mijn fout. Ik heb volgens mij dat gedeelte van het regelement niet gelezen waar in staat dat je pas advies mag geven als je minimaal 200 posts op je naam hebt staan op straffe van algehele vervolging door het halve ledenbestand. Ik zal me wel afzijdig houden XD

 

Maar neem 1 advies maar wel aan. Als je hier nog weer van iemand een advies krijgt mag je wel eerst ff een second opinion vragen. Misschien ook wel een 3e ;) Kan nooit kwaad toch? Als het waarheid is zullen alle 3 hetzelfde advies geven ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

gelukkig is er meer dan 1 waarheid en gaan er meerdere wegen naar rome.

 

@ts je hebt er wel een pagina bij nu :) . maar ok.

Edited by dePaashaas

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gisteren weer een halve liter water geven aan de slapste plant en hij herstelde zich na een uur of 2.

 

Vanavond om half 7 opende ik de tent en ze stonden er weer goed bij. Een kwartier geleden ging ik weer kijken en 3x raden: Dezelfde plant als gisteren was weer slap geworden. De bladeren vallen op zich wel mee maar de stam is zo elastisch als t maar zijn kan.

 

Nu heb ik 700 ml gegeven en hij zal zich straks weer herstellen alleen heb ik dus nog steeds de oorzaak niet gevonden want ik geloof niet dat mijn plantjes zoveel drinken. Zo groot zijn ze niet en lees bijna nooit ergens dat je minimaal een halve liter op een dag moet geven omdat anders de stam door gaat buigen.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

er verdampt natuurlijk ook best veel water omdat je lamp op de aarde schijnt.

dat kan je oplossen door er wat zwartwit plastic ofzo op te leggen tot de planten wat groter zijn.een plantje zo groot als je nu hebt verbruikt inderdaad maar 2/300 ml per dag.je zegt in je openingspost dat je hebt ingewatert met een halve liter, is dat niet wat weinig?

het zijn best grote potten en kweek je daardoor vanaf het begin net iets te droog.

verder staan ze zover ik kan zien er helemaal niet zo slecht bij. zodra de plant gaat bloeien worden de stelen trouwens ook steviger/houterig

 

succes verder

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zwart wit plastic moet ik ook echt gaan doen en met een halve liter inwateren is misschien te weinig maar las overal beter te weinig dan teveel dus vandaar. Volgende keer word het wat meer inwateren.

 

Maar wat ik zelf zo apart vind is dat een plant slap hangt, echt gewoon met het bovenste stuk van de stam bijna 90 graden gedraaid. Zomaar opeens en altijd een uur na dat de lamp aan is gegaan. Als ik net water heb gegeven staat de plant er gewoon bijna 24 uur helemaal top bij en van de een op de andere moment bam hij hangt slap. Het gaat niet geleidelijk ofzo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

geef maar eens eenmalig 1.5 liter. als ie dan de volgende dag niet hangt dan weet je zeker dat de pot gewoon te droog was.

denk toch echt dat dat het is.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is goed, ik zal er straks nog 800 ml bij gooien maar er staan nog 4 andere planten en sommige hebben dit probleem ook maar dan in mindere mate. 1 plant heeft zelfs helemaal geen verschijnselen van water tekort terwijl ze altijd evenveel water krijgen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

je kan de potten natuurlijk even optillen om te vergelijken.

geef je die zwaarder zijn wat minder :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Milano, ik ben een beetje je topic door het lezen en zag dat je een lichtlek bij de ritssluiting had en dat opgelost hebt met tape, dacht dat die tentjes altijd licht dicht waren <_< dit verklaart een hoop herma's hier op het forum nu weet ik dus ook wat iedere keer de oorzaak is en maar klagen dat het aan de genetica ligt, :thumbsdown: hou het maar goed in de gaten lichtlek is grote kans op herma je hebt goed gehandeld!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ben er elke dag mee bezig want het word steeds erger. Elke dag voor dat ik ga slapen doe ik tape over de ritssluitingen van de flap die ik open doe om er in te gaan. Standaard heb ik alle hoeken, randen en openingen dicht getapet.

Eigenlijk is het te schandalig voor woorden want zo'n tent kost iets van 150 euro en is absoluut niet lichtdicht.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ben er elke dag mee bezig want het word steeds erger. Elke dag voor dat ik ga slapen doe ik tape over de ritssluitingen van de flap die ik open doe om er in te gaan. Standaard heb ik alle hoeken, randen en openingen dicht getapet.

Eigenlijk is het te schandalig voor woorden want zo'n tent kost iets van 150 euro en is absoluut niet lichtdicht.

goed dat je het wel vermeld hier, hoop dat er genoeg mensen hier rekening mee houden als ze in een tent met fem zaad gaan beginnen, de herma schuld ligt dus gewoon bij de tent en niet aan de genetica dat is voor mij nu duidelijk. ik vond het al vreemd al die hermas hier op het forum in tentjes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik had nooit verwacht een paashaas te gaan bedanken voor advies maar bij deze. Waarschijnlijk was het probleem van een slap hangende plant toch te weinig water.

 

Nu staan ze er weer een stuk beter bij. Heb nu ook zo'n grote ventilator van een meter op de plantjes gezet. Deze zwenkt wel dus staat niet de hele tijd op 1 punt gericht.

 

Ik wil de stammen van de plantjes sterker gaan maken vandaar. In de nacht staat deze uit omdat het dan misschien te koud word voor ze.

 

Hier een paar foto's: Volgens mij komen de plantjes nog iets anders tekort want de onderste bladeren verkleuren ook een beetje naar geel. Zaterdag heb ik voor het laatst Bacto gegeven en verder krijgen ze alleen maar voeding uit de grond mee. Die zal waarschijnlijk binnekort ook wel op zijn.

 

gallery_42649_17897_416981.jpg

 

gallery_42649_17897_1781431.jpg

 

gallery_42649_17897_125208.jpg

 

gallery_42649_17897_213306.jpg

 

gallery_42649_17897_3649153.jpg

 

gallery_42649_17897_178648.jpg

 

gallery_42649_17897_4049560.jpg

 

gallery_42649_17897_5738950.jpg

 

gallery_42649_17897_3491975.jpg

 

Ik vind ze trouwens wel wat klein. Ik weet dat ik ze eigenlijk te vroeg in de bloei heb gezet maar had ze nu toch al wel wat groter verwacht. Ze hebben nu 3 weken groei gehad en staan nu ongeveer 10 dagen op 12/12.

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ JW, ik kan geen uitspraken doen over andere soorten en andere merken tenten. Deze tent betreft een Mammoth Pro 120. Ik moet zeggen dat als ik sochtends uit bed stap en gelijk naar de tent kijk, er gewoon kleine stukje licht door de stof heen te zien zijn. Dit gaat vast geen hermas opleveren omdat normaal licht niet sterk genoeg is om daar doorgeen te gaan maar bij de ritssluitingen kon ik eerst gewoon naar binnen kijken van buiten de tent. Wilde hem niet terug brengen omdat alles al was geinstalleerd maar de volgende keer ga ik eerst wat meer research doen over tenten en niet gelijk alles installeren.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@jack

ik werk altijd met tentjes .

1 x herma gehad van rqs voor de rest nooit

het bleek ook te gaan om een onstabiele strain.

ik zet me tenten in een kamer ,

waar altijd wat voor het raam zit

denk aan bv.raambekisting.

en kom alleen in de kamer waneer de lampen aan zijn

wil je een tent testen ga er dan in zitten.

kan je gelijk zien als die lekt.

draai al een paar jaar met fem zaad.

in tenten.

dat herma s aan tenten ligt is pure onzin.

vaakligt het toch bij de grote breeders zoals bv greenhouse /rqs

of idd de kwekert met lichtlekkage s,tempratuur boven 31/watergift

koop zelf een tent en draai,

ga daarna met praatjes komen.

over dat je met tenten herma s krijgt

en onderbouw dit met je eigen ervaring met tenten

er zijn ook grote jongens die hier verslagen in het archief hebben met tentjes.

of beter gezegd tenten

 

@milano

het werkelijke verhaal is.

dat secretjardin problemen in het bedrijf heeft gehad,(is wel een topic over hier)

en daardoor de productie verplaatst heeft naar maroco

met kwalitatief slechte tenten als resultaat.

doe dus research voordat je een tent koopt.

je hebt slechte series en kwalitatief betere series

 

en jeplanten groeien nog wel ff door hoor.

kan nog wel 2/3weken door groeien

Edited by chucha
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chucha, ik heb wel research gedaan en het topic over dr splitsing van sj gelezen maar had niet verwacht dat de kwaliteit van de mammoth zo slecht zou zijn. Heb wel 1 of 2 topics gelezen waar dit ook in stond maar ik dacht zal wel niet bij mij zijn. Volgende x wil ik een tent of een hok waar ik 100% zeker van ben dat deze goed is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zat te denken zou het mss handig zijn om bij Sannie complere organics te bestellen om de NPK waardes re verbeteren/op peil te houden of word dit een killer voor de planten. Want ik denk dat mijn plantjes iets missen. Ik denk zelf aam een fosfor gebrek maar durf het niet zeker te zeggen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

er zit nog zat voeding in de aarde, bladverkleuring onderin de plant komt door het te droog staan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb al x aantal tenten gehad en al heel lang met fem zaad bezig,

lichtlekken kunnen er niet zijn als je er maar voor zorgt dat je tentje in een donkere ruimte staat,

toen ik er 1 op de slaapkamer had staan had ik gordijnen en aan de binnen kant nog eens zwarte gordijn,

alles dicht,gaat de lamp uit is het sowieso donker in je tentje.

Zelf gebruik ik 18liter potten,

de dag voor ik mijn zaailingen in die potten zet doe ik 2liter/pot,

dag erna zaailingen erin en zwart-wit folie over iedere pot,

tot einde week 1, begin week 2 op 12uur hoef ik geen water meer te geven,

dan pas worden de potten lichter en lichter...

Tegen die tijd zijn de planten zo gegroeid tot de bladeren de pot bedekken,

dus wanneer ik opnieuw water geef kan de zwart-wit folie eraf en droogt mijn aarde niet meer uit :whistle:

Ook ik zal het nog eens herhalen,

NOOIT je planten besproeien met lamp aan...

 

Succes verder

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...