Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

de leerling

Powerplant Kweekverslag

Recommended Posts

Ja, je filter neemt veel "vermogen" van je afzuiger weg.

Ook iedere bocht en cm slang doen dit.

 

Een filter op de grond is wel ongeveer de slechtste plaats.

Hang hem maar gauw op.. ")

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan komt er helaas wel een geperste 90 gradenbocht in, iemand enig idee hoe je dat vast zet? Gewoon met montage kit en Ducktape, of zijn dr speciale klemmen voor

Share this post


Link to post
Share on other sites

Filter ophangen, softbox ophangen en de bocht gewoon met ducktape ertussen...

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaat dat blijvem zitten dan, we gaan morgen aan de bak, grote vijverbak maken om te kunnen wateren, van onderen nwe filter erin

Schoonmaken, en misschien als ik het red qua tijd de nieiwe dames erin.

Paar vraagjes

De dames zijn voorgegroeid en gaan van 4 naar 26 liter potten, moet ik die 26 liters nu weer inwateren met 2,5 liter, lijkt me wat veel.

De planten zijn 1 keer getopt, en wil ze morgen gelijk dieven super croppen

Of is dit niet handig ivm teveel stress.

Ze gaan nog 9 dagen op 18 6, het moeten volle dames worden

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedoel je hoe je die 90 gradenbocht vastzet aan de bovenkant van je tent? of hoe je die koppelt aan je filter/afzuiger? kan aan mij liggen maar is me niet duidelijk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan je niet gewoon een heel kort stuk slang ertussen zetten met slangenklemmen en tape? Anders kan je geloof ik ook zo'n steekverbindingsbuis pakken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stuk slang had idd ook gekund, maar vind zo n bocht net ff netter staan, ik ga morgen wel ff hobby bobben, dan komt het hopelijk wel goed.

Anders idd stuk slang ertussen

Share this post


Link to post
Share on other sites

10% van de pot aanhouden met inwateren ;)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

erg mooi ziet dat er uit

 

dat is weer en mooie beginende kweekverslag.

 

 

Ik volg deze zeker :wave:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandaag druk aan de klus gegaan.

Een grote bak van vijverfolie gemaakt met een opstaande rand van 20 cm over het gehele oppervlakte. Onder het zeil, ligt piepschuim om direct contact met de grond te voorkomen

Lampen ff anders opgehangen, de achterkant zowel links als rechts 50 cm van de wand en met de lange zijde 85 cm van de wand.

Volgens mij heb ik zo het minste wandverlies.

Alvast het net opgehangen op ca. 65 cm van de grond, de planten kunnen dus ca 40 cm hoog worden en vanuit daar ga ik ze door het net begeleiden, moet nog wel ff ergens bevestigingsclips fixen, kan dit in het tuincentrum?

 

Helaas was de bestelling van de potten en het filter nog niet binnen, daarom kan ik morgenavond alles afronden.

Als alles morgen staat zal ik ff wat foto's plaatsen.

Heb 1 tensiometer en ga deze in de smartpot plaatsen met aarde en perliet. Zodat ik deze pot als basis gewicht aan kan gaan houden

De overige potten worden gemende aarde met cocos, deze herbruik ik en zal ik opwaarderen met korrels van h&g

 

Tips, adviezen zijn welkom

Edited by de leerling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update

 

De dames zijn geselecteerd, er zijn er van de 24, 18 overgebleven de keuze was lastig.

Wat een mooie wortels hebben de dames.

Het filter opgehangen, dit was best een uitdaging ivm de 90 graden bocht waarom maken ze die dingen ook exact 250mm net als de aansluiting, boven je hoofd kloten met dat ding is geen pretje, maar ach het is weer gelukt.

18 smartpots gevuld 26 liters, denk dat er met gemak 32 liter aarde in is gegaan.

Heb de potten met 1,5 liter water met een ph van 6.0 en een ec van 1.2 ingewaterd.

Staat 1 tensiometer in, en deze pot zal ik als meetpunt voor mijn watergift gaan gebruiken.

Heb al een net gespannen, de dames nog niet gediefd,net kan nog ff wat netter, dit zal ik van de week ff doen.

De lampen staan beide aan ff op 600 watt, en zal ze vanaf nu nog een weekje groeien.

Ze zijn nu 1 maal getopt en wil er scrog op toe gaan passen om zo een mooi egaal veld te krijgen.

Hopelijk is dit allemaal mogelijk, tips tijdens de kweek zal ik meer dan nodig hebben

Best vermoeiend dat wietkweken, pffff ben kapot

 

 

De foto`s

Filtertje hangt

gallery_40279_17918_1791519.jpg

 

De wortels in 4 litertjes voorgegroeid

gallery_40279_17918_2238851.jpg

 

gallery_40279_17918_2848035.jpg

 

De dames in de smartpots

 

gallery_40279_17918_1731259.jpg

 

gallery_40279_17918_946644.jpg

 

gallery_40279_17918_281719.jpg

 

gallery_40279_17918_1232331.jpg

 

gallery_40279_17918_189566.jpg

 

gallery_40279_17918_1416076.jpg

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

De tensiometer ga vandaag keurig 210 mbar aan dus maar ff 1,5 liter vocht erin geknald per pot.

Met een ec van 1.4 en een ph van 6.2.

De iets hogere ec ivm iets licht groene bladeren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goed bezig hier!

Ik ga je volgen. :)

Ik moet haast part time gaan werken om alle verslagen bij te houden...hahaha

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het moet wel hobby blijven he, shelby anders is er straks niets meer aan.

Dan mag jij kiezen of het over werken of het forum gaat

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hahaha, das waar! Voorlopig ben ik nog een spons die alles in zich op wil nemen. Ik zal straks vast wel een keertje vol zitten en dan hoef ik alleen de druppels die eruit lekken weer aan te vullen. Hahaha

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dames net ff mishandeld, zodat dit zo snel mogelijk een mooi vol en gelijkmatig veldje gaat worden.

Foto's volgen vrijdag

Share this post


Link to post
Share on other sites

De dames gaan maandag om op 12/12 en hopelijk wordt het dan een vol hok.

Verder een 2 kleine problemen, gold label voeding is lastig te koop, zonder op internet te bestellen bij ons in de buurt.

Nu overgestapt op 1,2,3 van Woma, wat me vooral aanspreekt is de ph die niet gecorrigeerd hoeft te worden.

En het is een zeer simpel schema, en deels nog bio ook. Nadeel is dat het vrij prijzig is, maar ja beter duur dan niet te koop

We gaan het beleven.

Dan het probleem in de nacht, de tempratuur wordt te laag (15 graden) hierdoor staat de boel gewoon stil.

Ook hier heb ik nu iets aan gedaan, nood oplossing een kachel van 1000 watt erin, nu is de temp 20 graden.

Alleen vind ik het een te hoog verbruik en daarom ga ik komende week eens kijken of die heat tubes (kasverwarming) wat uitkomst kunnen bieden, iemand enig idee of deze in de omgeving van Amsterdam te koop zijn in een gs, wil niet via internet bestellen.

En dan het liefst met root it, thermostaat.

 

De dames hebben gisteren een 36 liter vocht gehad, nadat de tensio 150 mbar aangaf.

De ec afgesteld op 1.5, de bladeren zagen wat licht.

 

Verder zijn tips en tricks welkom.

 

De foto`s

 

 

gallery_40279_17931_1129410.jpg

 

gallery_40279_17931_117284.jpg

 

gallery_40279_17931_1050559.jpg

 

gallery_40279_17931_118409.jpg

 

De dames zijn 1 keer getopt en krijgen zo nu en dan een knak.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update dag 7 12/12

 

De planten hebben iets langer voorgroei gehad, en staan nu een week op 12/12

Ze drinken ca 1,5 liter per dag en dit loopt op merk ik, ze zijn goed doorstig.

Heb ze vorige week gediefd en zal dit volgende week nog een keer proberen (als ik er nog bij kom)

Ben ook bezig met de planten via het net te geleiden.

Denk dat eind volgende week alles goed door het net heen is, en dus alles mooi vast zit op het net.

Hierdoor krijg ik gelijke hoogte in de planten.

De Woma voeding bevalt me tot nu toe prima, echt heel simpel en de planten zien er gezond en vitaal uit.

 

Beetje weinig online geweest ivm drukke weekenden en weken op het werk.

 

Even een vraagje, krijgen jullie ook vaan verzoeken via pb of mensen dingen van je kunnen afnemen? ik reageer er niet op, maar vindt het toch irritant

 

gallery_40279_17959_300460.jpg

 

gallery_40279_17959_178841.jpg

 

gallery_40279_17959_1526899.jpg

 

gallery_40279_17959_3616989.jpg

 

gallery_40279_17959_3198479.jpg

 

gallery_40279_17959_1501941.jpg

 

overview

 

gallery_40279_17959_999967.jpg

 

 

De lampen staan beide op 850 watt

En die smartpots bevallen me prima, de wortels komen er aan alle kanten uit (kan dit kwaad)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...