Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

shelby

Monsters In De Bio-Industrie

Recommended Posts

Hoi Leerling,

 

Het bevalt mij inderdaad prima. Lekker simpel houden en ze doen het volgens mij prima. Ik heb geen ervaring met andere voeding waardoor ik dus ook niet kan zeggen of het beter of slechter is dan... Ik hou het voorlopig in ieder geval op Sannie's way. Eerst de rest maar eens fatsoenlijk onder de knie krijgen ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het gaat niet meer zo goed...

 

Ik heb ze 3 dagen geleden water gegeven en tot mijn schrik zag ik vanmorgen dat ze helemaal droog waren. De eerste twee weken hebben ze bijna geen water gedronken maar nu sinds 3 dagen dus wel... De bladeren zijn geel geworden en hangen slap. Ze hebben ook allemaal paarse steeltjes gekregen.

Verder vind ik dat ze nog erg klein zijn en ik zie ook nog maar bij 2 plantjes en heel klein wit puntje onder het potje uitkomen.

 

Wat denken jullie? Behalve dan dat ik een dikke lul ben geweest om ze zo ver te laten drogen...

Zal ik ze bij de volgende waterbeurt weer een beetje bacto moeten geven?

 

gallery_42313_17584_1446815.jpg

 

gallery_42313_17584_737299.jpg

 

gallery_42313_17584_2252721.jpg

 

gallery_42313_17584_330426.jpg

 

gallery_42313_17584_1844486.jpg

 

Zo stonden ze er 3 dagen geleden nog bij...

gallery_42313_17584_1561691.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die heb je goed gemartelt

 

Denk dat ze wel een nieuwe pot kunnen gebruike

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ze even droog hebben gestaan kun je beter beginnen om een beetje water te geven en dit zo op te bouwen, ipv er meteen een plens in te gooien. Bacto kan je wekelijks meegeven

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de reacties!

 

Ik heb er van boven een een scheut water opgegooid. Veel water liep gelijk weer onder uit de potjes en dat heb ik weer afgegoten zodat ze niet in het water bleven staan. Ik ga zo nog weer even kijken hoe het nu met ze gaat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

druppeltje dreft door je water,

maakt uitgedroogde aarde weer werkbaar.(net als yucca)

denk ook dat ze wel grotere schoentjes kunnen gebruiken

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

In de groei idd wekelijks bacto, vanaf de bloei is eens per 2 weken voldoende.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Chucha: De aarde is/was nog niet echt hard. En als ik er nu een druppel op laat vallen zuigt de aarde dit ook wel weer direkt op, dus ik denk dat ik daar nog wel net op tijd bij ben geweest. Ik zal er eens voorzichtig een uit het potje halen om te kijken of er al meer worteltjes zijn. Dan krijgen ze een groter potje.

 

@ Krasi: dan geef ik ze vanmiddag gelijk een lichte dosis.

 

De bladeren wijzen nu gelukkig al wel weer naar boven, en de steeltjes van de nieuwe blaadjes zijn weer groen. Best bijzonder hoe snel zo'n plantje reageerd op de omgeving. Zowel positief als helaas ook negatief...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ps. Volgende week komt de tent weer vrij en dan wil ik ze het liefst zo snel mogelijk onder de dikke lamp zetten. Is het raadzaam om, als ze grotere pot nodig hebben dit nu toch te doen en volgende week weer over poten of kan ik ze dan beter in iets te krappe schoentjes laten staan? Twee verpoten is ook twee keer stress?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Up-date (je)

 

Dag 16 op 18-6 onder 55W T-neon

 

Eergisteren heb ik ze toch maar in een groter potje gezet. De wortels begonnen echt goed te groeien en er kwamen al kleine puntjes onder uit de potjes.

Vandaag heb ik een poging gedaan om ze te fimmen. Was best een beetje spannend, aangezien alle duidelijke foto's plantjes bevatten die veel meer strek hebben dan die van mij maar goed, we gaan wel zien hoe ik het gedaan heb.

 

Jammer van die gele bladeren onderin, maar de nieuwe zien er weer perfect uit. Volgens mij is de stand van de bladeren ook wel aardig.

gallery_42313_17584_1900156.jpg

 

Een fim foto:

gallery_42313_17584_2106907.jpg

 

Ik hoop dat deze het goed gaat volhouden. Deze heeft de eerste 3 internodes gewoon twee bladeren aangemaakt. De vierde internode heeft ze vier bladeren gemaakt en de vijfde internode heeft ze er 3 aangemaakt. Nu dus ook gefimt boven de vijfde internode (de rest is trouwens ook boven de 5de gefimt)

gallery_42313_17584_406456.jpg

 

Gr, Shelby

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het was even een beetje passen en meten, maar het is gelukt, mijn "frankenstein kap" is klaar.

Ik heb de reflector van de optomiser gecombineerd met de lamphouder van de Lumii. Ik heb nu dus een betere kap en de mogelijkheid om de lamphoogte in de kap aan te passen (geeft een andere spiegeling in de kap) en ik heb geen gedoe met het aansluiten van de kabels op de lamphouder. De lamp zit nu op exact dezelfde plaats als in de originele optomiser kap. Ik denk dat ze daar al wel hebben getest en gemeten wat de beste hoogte voor de lamp in de kap is, dus daar hou ik mij ook aan.

 

gallery_42313_17584_2192592.jpg

 

gallery_42313_17584_2697335.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sinds vanmorgen staan de dames onder de 600 watt.

 

Ze zijn nu al 20 dagen oud. Dus ze groeien voor de kl*ten niet in mijn voorgroei kastje. Ik vermoed dat ze de achterstand nu wel snel in zullen halen omdat ze wel een mooie lading wortels hebben, maar of het echt nut heeft gehad... We gaan het zien.

Krasi heeft dezelfde soort en ook dezelfde maat smartpot, dus dat is handig om te vergelijken! En dus ook goed te zien hoe klein ze bij mij nog zijn...

 

Voor het gemak:

41 liter (ruim 50 liter dus) smartpot

4 buffertabs per pot en 1 buffertab (die nog over was ) verkruimeld en verdeeld over de 4 potten

7 gram symbiosis per pot

5 gram bacto opgelost in 5 liter water per pot

Tensiometer stond op 37 toen de plantjes erin gingen.

Temp. lamp aan is 28,2 graden.

Temp. lamp uit is... geen idee moet nog donker worden hahaha

Bodem temp. is nu nog net geen 20 graden. Ik ga morgen de verwarmingsmatten aansluiten (geen verlengsnoer meer) en dan hoop ik deze tegen de 22 graden aan te krijgen.

 

Ik weet ook nog steeds niet of het fimmen goed is gegaan, bij de ene ziet het er beter uit als bij de andere, dit was een eerste poging en die zal ook wel weer niet 100% goed verlopen zijn, maar daar komen we vanzelf achter ;)

 

Hieronder wat foto's. Helaas wel met de lamp aan omdat ik niet midden in de nacht op stap ga om foto's te kunnen maken zonder lamp :P

 

gallery_42313_17584_2788483.jpg

 

gallery_42313_17584_2894114.jpg

 

gallery_42313_17584_1914925.jpg

 

gallery_42313_17584_604915.jpg

 

gallery_42313_17584_2247295.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sorry, had je reactie niet gezien.

dank je! Ze zien er inderdaad beter uit dan de vorige keer.

 

We zijn nu bijna een week verder en ik heb het vermoeden dat het fimmen zwaar mislukt is. Ze krijgen evengoed blaadjes, althans steeltjes waar de blaadjes aan hadden moeten zitten. Verder zie ik weinig wat op 4, 3 of zelfs ook maar op 2 nieuwe hoofdscheuten lijkt...

Kan iemand mij vertellen hoelang het normaal gesproken duurt voor het resultaat echt duidelijk zichtbaar is?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Up-date tijd.

 

Dag 26 waarvan nu 6 dagen onder de hps. In die 6 dagen zijn meer gegroeid dan in de 20 dagen ervoor onder de t-neon...

 

Het fimmen is me niet gelukt. Ik heb de ene wat hoger afgeknipt dan de ander en dit resulteerde bij mij in toppen en verminken...

De plantjes die ik wat lager had afgeknipt zijn gesplits en hebben nu twee uitlopers. De plant die ik iets hoger had geknipt heeft alleen maar verknipte blaadjes. Deze heb ik nu nog een keer geprobeerd te fimmen. Als dit weer niet lukt, knip ik de top er gewoon uit. :whip:

 

Ik heb de tensiowaarde op laten lopen tot 187. Nu ben ik vanmorgen begonnen met water geven. Ik heb er een halve liter ingegooid en vervolgens een uurtje gewacht.

De tensiometer gaf toen 183 aan. Weer een halve liter water gegeven en weer een uurtje gewacht. De meter gaf toen 120 aan. Weer een halve liter water en nu blijft hij op 116 hangen. Er zit nu dus al anderhalve liter water in de potten en nog is hij niet laag genoeg. Kan dit kloppen? Ik heb nooit eerder met zo'n meter gewerkt en ook niet met smartpots. Ik weet niet of het normaal is, dus tips en/of aanmerkingen zijn meer dan welkom!

 

Hieronder ff wat foto's. In het echt hebben ze wel een mooie groene kleur. ^_^

 

gallery_42313_17584_1283840.jpg

 

gallery_42313_17584_1598465.jpg

 

Te hoog "gefimmde" plant:

gallery_42313_17584_1736351.jpg

 

Te laag gefimmde plant:

gallery_42313_17584_621207.jpg

 

gallery_42313_17584_2886429.jpg

 

Een kleine, matige indruk van de kleur.

gallery_42313_17584_236159.jpg

 

Ik ben zeer tevreden over hoe ze er bij staan. Ik zie geen rare verkleuringen op de bladeren. Geen paarse steeltjes en de bladranden staan er volgens mij ook normaal bij. :D

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou ik trouwens al overschakelen op 12-12 of nog even wachten?

 

Het moet natuurlijk wel een volle scrog worden. :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

lampje omhoog, potten wat natter zetten (90 ofzo.

 

Dan gaan ze een beetje strekken en over een dag op 5-7 kan je wel op 12 12

 

blijf em volgen

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie gedrongen plantjes, dit was bij ook het geval, later in de kweek wanneer er wat meer lengte in de takken zit kan je de zijtakken helemaal onderin tegen de hoofdstam aan open knakken, dit geeft je meer een open gewas.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iemand die de watergift icm de tensiometer kan bevestigen?

 

Ooh ja, ik zit erover te denken om ze over een dag of twee op 12-12 te zetten. Is dat een goed plan? Moet een scrog gaan worden...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waaahahaha, wat een puinhoop hier! :rofl

 

Dankzij Beaker weet ik nu dat ik naar een pagina kan die niet te zien is. en zie ik nu alle post die ik eerder niet zag. Telkens dezelfde vraag is dus niet omdat ik niet snel genoeg antwoord kreeg, maar omdat ik dacht dat ik niks postte. Mijn excuses hiervoor! ( ook voor de lieve mod die dit en vele andere topics straks weer mogen opschonen.... :likken: )

 

@ Predator: Dank je. Ik ga de lamp een stukje hoger hangen en zal dan waarschijnlijk begin volgende week omschakelen.

 

@ Krasi: Bedankt voor de tip! Ik zal dat tzt proberen.

 

 

Maar nu....

Ik dacht nog ruim een jaar de tijd te hebben voor ze voor onderhoud bij de ketel moeten zijn. Omdat er drie verschillende apparaten staan die hun in onderhoud hebben en op een of andere manier zouden ze volgens hun administratie telkens voor 1 ding langs moeten komen. dat willen ze niet en ik natuurlijk ook niet. Dus nu komen ze maandag en doen ze ze alle drie tegelijk. Dan ben ik er voor 2 jaar weer vanaf.

Maar mijn tentje staat daar waar ze moeten zijn.... :thumbsdown:

 

Niet het beste wat je kunt verzinnen, maar ik ga de planten 's morgens uit de tent halen en in een lichte kamer onder het raam zetten en 's middags weer zo snel mogelijk terug in de tent. Voor de planten is het dan toch al dag dus dat is hopelijk niet zo erg. In de natuur is het ook wel eens bewolkt en voor zover ik weet zijn daar nog geen planten aan gestorven. :whistle:

Betekend enkel dat ik me ff een paar uur in het zweet moet werken om alles af te bouwen en op te ruimen en daarna snel weer alles op te bouwen.

 

Ik heb geen zin om allerlei smoezen en weet ik veel wat te verzinnen. Gewoon met hun mee doen (als dat enigszins mogelijk is) is volgens mij het beste om geen argwaan te creëren toch. ?

 

Ps. Nu ik weet dat er wel berichten geplaatst kunnen worden probeer ik morgen weer wat foto's te plaatsen :D

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zoals beloofd een paar foto's.

 

Ze groeien nu al echt hard en ze staan nog steeds op 18-6. Ik hoef me dus geen zorgen te maken of ik het net vol krijg als ze vanaf volgende week op 12-12 gaan ^_^

 

Vandaag is dus 31

De temp. is steeds rond 26/27 graden als de lampen aan zijn.

In de nacht is het aan de koude kant met 18/19 graden, maar ik wil daar eigenlijk geen extra kachel voor aan gaan schaffen, dus moeten ze dat maar ff volhouden.

Onder de potten is het continu 20.3 graden dus ik maak me daar geen zorgen om.

 

gallery_42313_17584_921737.jpg

 

gallery_42313_17584_587110.jpg

 

gallery_42313_17584_1544829.jpg

 

Hieronder een foto van 5 dagen geleden, met daar onder een foto van vandaag :icecream:

gallery_42313_17584_1283840.jpg

 

gallery_42313_17584_1829419.jpg

 

Gr, Shelby

  • Like 5

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze zien er mooi uit Shelby. :tu

 

Succes met je hele operatie straks. :wacko:

Edit: sorry, niet goed gelezen. Ze komen maandag. :likken:

 

Groeten Beaker :spliff:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Netjes shelby!

in 5 dagen 2x zo groot

alles mooi groen, houden zo :tu

die nacht temperatuur zou ik me niet zo druk om maken

Zo lang het verschil met dag/nacht onder de 10graden ligt zit je goed.

Ga je daar bovendan moeten de planten langer wennen waardoor het de groei vertraagd.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie struiken,

 

Let wel op de geur bij het verhuizen...

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...