Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

oude rocker

Blad Verwijderen.

Recommended Posts

Ik ben nieuwsgierig geworden, naar wat het met de dames doet, als je

op een andere manier aan dieven doet.

 

Ik raakte hier in geintreseerd door het topic van ABI

En daardoor kwam ik hier terecht.

 

Ik denk, dat ik het het volgende rondje gewoon eens ga doen.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb het artikel gelezen. Zeer interessant! Ga je het eerst proberen op één plantje, of ga je ze allemaal snoeien?

 

Greets

 

Greenster

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een 30% meer opbrengst lijkt me lichtelijk overdreven.

Dan zouden de kwekers die nu met een 600w er rond de 600gram af halen er met snoeien ineens 780 gram af halen?

Ik denk dat als je gewoon de basis van het kweken goed onder de knie hebt, dat dat je meer op gaat leveren dat een beetje snoeien.

 

Maar misschien zijn mijn gedachten daarover wel ouderwets en is dit echt de toekomst.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb het gedaan, grote fanliefes verwijderd na 4 weken...en bij 2 planten ook 2/3 het blad in de top.... De theorie klopt in het artikel...onderliggende topjes zijn dik en hard en dikker :)

 

De 2 kaal gestripte planten (2/3 blad verwijderd in de top) zijn huge :P zo groot dat mn hoofd erachter verdwijnt!!.

 

Ik heb het volgende gedaan...in begin week 4 het blad verwijderd wat de onderliggende topjes onder de hoofdtop bedekt (je snoeit het midden van de plant dus)...wees niet bang om te snoeien want je haalt veel weg...als je klaar bent lijkt het super alles krijgt licht....ik heb ook echt het gevoel dat het zeker wel meerwaarde heeft!! Houd rekening met de temp want de planten koelen iets minder dus daar wel even je temp op aanpassen. Wees niet bang voor stress, de plant is na 24 uur al hesteld en zal meer energie naar de vruchten sturen ipv de blaadjes...gewonnen opbrengst dus!

 

Probeer het eens het zal zeker niet tegen vallen. Strip ook eens 2/3 blad (grote blad) weg in de top van een paar planten :P

 

BTW alle planten waren ook gedieft!

 

Conclusie werkt het? Ja!! 30% meer? Nee!!

 

Verhoogd gewicht eindopbrengst? Zal nog moeten blijken maar durf bijna voor 99% ja te zeggen :)

 

Maakt het het knippen makkelijker? Ja!!

 

Ik raad aan om ook de top voor 2/3 kaal te strippen...metname het grote blad...deze 2 hoofdtoppen zijn veel dikker dan de andere planten..Met dank aan monty voor de tip die het al eerder deed.

 

Btw doe dit allemaal in 1 keer en NIET in etappes! waarom? de plant krijgt dan maar 1 keer om de klap te verwerken! Doe dit niet om je oogst te redden ik denk dat gezonde sterke planten hier zich voor lenen ivm herstellen!

 

Experiment is uitgevoerd op PP met een eb en vloed systeem op rfx met een constante temp met lampen aan 26/27C en uit 20/21 C.. kogeltje hard :P Ik dief 1x in einde week 2 en snoei 1x in begin week 4...verders laat ik de plant met rust!

Share this post


Link to post
Share on other sites

In mijn hokje, waar dadelijk weer max 5 plantjes in komen, ga ik in zijn geheel lekker kaal strippen is de bedoeling..

Ben blij met de positieve reacties hier..

 

30% meer opbrengst, dat zou natuurlijk ook al te mooi zijn.

Maar al is je opbrengt het zelfde..

Heb nog nooit 600 gr van 600 watt kunnen halen overigens.

 

Maar als je de zelfde opbrengst hebt, met minder fluff en hardere toppen dan ben je toch al spek koper??

 

En ja..

Ik denk dat je het moet doen, met gezonde planten.

Dit om goed te kunnen herstellen van de stress..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Helemaal kaal??? of volgens het artikel? Ik laat het onderste blad van de planten in zn geheel zitten ook ivm lichtverlies.

 

Nog een tipje voeg eens 1x per week vloeibare melasse toe (verkrijgbaar in de hengelsportzaak) voor 4 eurie de liter.

 

Mooi onderwerp voor een nieuw topic :) dosering 1 ml groeifase 2 ml bloeifase per liter.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weet ik nog niet zo goed.

Ben me aan het oriënteren op het onderwerp.

Vandaar ook dit topic.

 

Ik hoop hier reacties te krijgen van mensen die het doen.

En hoe ze het doen en met welk resultaat..

 

Die melasse heb ik hier of daar ook gelezen..

Maar ben huiverig voor het toevoegen van "vreemde" stoffen.

Ik wil een wiet, die ook echt naar wiet smaakt.. Zo puur en eerlijk moggelijk..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Proef je niet terug Rocker en het is een natuur product. Heeft meer te maken om je bodem gezond te houden (afbraak zouten enz...) voor hydro zeker een aanvulling. Boosters en weet ik wat allemaal zit ook melasse in ;) Je betaald alleen rete veel voor die toevoegingen ;)

 

ik gebruik alleen basisvoeding wat PK en Melasse en voor 12 euro voor 2 liter toevoegingen ben ik klaar ;)

 

Keep it simpel....less is more!! ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

De bestanddelen in Booster zijn echt wel wat meer dan een ruime hoeveelheid melasse.

En voor de afbraak van afvalstoffen gebruik ik Enzym

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uiteraard....... alleen je behaald het zelfde effect op een goedkopere manier...ik geloof niet echt in de meerwaarde van die toevoegingen. En r is een duidelijk verschil tussen enzym en melasse. En uiteraard gebruik ik ook enzymen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zal eens wat meer gaan lezen over gebruik van melasse.

De voor en of nadelen er van..

 

Maar hier gaat het om de effecten van het weghalen van loof

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb hier wel eens wat van gezien op icmag en rollitup, die gasten hadden allemaal lange sprieten waar zij bijna alle fanleaves vanaf had gehaald,

Enkel nog de toppen en hun bladeren laten zitten. Zag er niet uit; maar uiteindelijk wel een goed resultaat

 

Deze techniek wordt op z'n engels ook wel defoliation genoemt. heeft vooral nut als je SOG kweekt.

 

Ik ben persoonlijk meer een voorstander van zo min mogelijk stress.

 

Kijk bijvoorbeeld eens hier:

 

https://www.icmag.co...t=251621&page=8

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...